AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 legge seg så seint de dagene han har lovet at jeg skal få sove lenge. Han har fått sove til kl 0930 torsdag - lørdag. Og i dag skulle det endelig være min tur til å sove til kl 07. Men slik ble det ikke, for han gikk ikke å la seg før 0130! Så jeg har i dag igjen stått opp kl 0530. Vi hadde også planer for i dag, men det ble heller ikke noe av 😩 Nå sover heldigvis begge barna (2 og 3). Så det blir ikke tid å dra på noe tur når de våkner, for da kommer vi oss ikke hjem før de skal legge seg kl 19! Uff, skal prøve å få meg 30 min på øye nå mens de sover. Og om jeg er heldig våkner gubben når barna skal opp. Måtte bare ha en utblåsning! 😩 Anonymkode: 409d1...0aa 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Spark gubben opp av senga! Min har lagt seg kl 03, og så stått opp kl 06. Om det er hans tur til å stå opp, så får han stå opp, jeg bryr meg filla om han ikke klarer å legge seg fordi det er så deilig å sitter stua alene på kvelden. Og jeg vil ikke høre noe om at han er trøtt dagen etterpå, han er en voksen mann og må ta ansvar for egne handlinger. Nå etter et par år så er det mer og mer sjelden at han sitter så lenge oppe, da han nemlig vet hva det koster neste dag. Han er voksen så dette har han så klart funnet ut av selv. Og om mannen til la seg 0130, så forstår jeg heller ikke hvorfor han skal ligge å dra seg i 12 timer? Mannen og jeg gjorde det før barn, men sånn er det ikke lenger. 0830 burde han jo fint ha klart og stått opp, etter 7 timers søvn. Da burde han vært en angrende synder om du ikke sparket han opp… Anonymkode: 674b3...ad3 29 9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Har også en mann som er B menneske. Har irritert meg grønn i flere år. Nå driter jeg i det, ungene er store, og vi koser oss i noen timer sammen hver morgen før han står opp. Anonymkode: e90a7...202
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Spark gubben opp av senga! Min har lagt seg kl 03, og så stått opp kl 06. Om det er hans tur til å stå opp, så får han stå opp, jeg bryr meg filla om han ikke klarer å legge seg fordi det er så deilig å sitter stua alene på kvelden. Og jeg vil ikke høre noe om at han er trøtt dagen etterpå, han er en voksen mann og må ta ansvar for egne handlinger. Nå etter et par år så er det mer og mer sjelden at han sitter så lenge oppe, da han nemlig vet hva det koster neste dag. Han er voksen så dette har han så klart funnet ut av selv. Og om mannen til la seg 0130, så forstår jeg heller ikke hvorfor han skal ligge å dra seg i 12 timer? Mannen og jeg gjorde det før barn, men sånn er det ikke lenger. 0830 burde han jo fint ha klart og stått opp, etter 7 timers søvn. Da burde han vært en angrende synder om du ikke sparket han opp… Anonymkode: 674b3...ad3 Dette. Gjør det nok ganger uten å kjefte på han i tillegg: det å være trøtt er helvete nok, og etter noen ganger vil han se hvor jævlig dumt det er å legge seg sent. Men du må jo holde deg konsekvent til avtalene deres! De første gangene vil du våkne, men da skubber du bare i han og sier "husk at det er du som har morgenansvaret i dag, og jeg skal endelig få sove ut:) Du må bare stå på grensene i stedet for å la han trøkke over dem. Anonymkode: 36e1d...c80 30
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #5 Skrevet 17. juli 2022 Hvordan orker dere være i forhold der begge ikke er på tilbudssiden? Som min mann sa en gang - om han ikke gidder noe, så faller det på meg. Og det er det siste han ønsker å gjøre mot en han er glad i. Det gjelder alt fra kaffekoppen som ikke er satt inn i maskinen, til middagen som ikke er laget, til å ønske at den andre er så uthvilt som mulig da man prioriterer den andres lykke over egen. Anonymkode: 16486...acf 16 6 9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #6 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har også en mann som er B menneske. Har irritert meg grønn i flere år. Nå driter jeg i det, ungene er store, og vi koser oss i noen timer sammen hver morgen før han står opp. Anonymkode: e90a7...202 Min mann er bare B menneske når han vet han må stå opp tidlig på dager han har fri. Anonymkode: 409d1...0aa 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #7 Skrevet 17. juli 2022 Jeg legger merke til at konfliktskye mennesker ofte blir sittende der, frustrert og handlingslammet mens ulikhetene i hverdagen fortsetter dag etter dag. Hvem skal sørge for at du blir respektert andre enn du sjøl ? Vekk mannen og få han ut av senga og la han gjøre pliktene sine. En kommer ingen vei bare ved å klage Anonymkode: 7e385...0f4 16
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #8 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): legge seg så seint de dagene han har lovet at jeg skal få sove lenge. Han har fått sove til kl 0930 torsdag - lørdag. Og i dag skulle det endelig være min tur til å sove til kl 07. Men slik ble det ikke, for han gikk ikke å la seg før 0130! Så jeg har i dag igjen stått opp kl 0530. Vi hadde også planer for i dag, men det ble heller ikke noe av 😩 Nå sover heldigvis begge barna (2 og 3). Så det blir ikke tid å dra på noe tur når de våkner, for da kommer vi oss ikke hjem før de skal legge seg kl 19! Uff, skal prøve å få meg 30 min på øye nå mens de sover. Og om jeg er heldig våkner gubben når barna skal opp. Måtte bare ha en utblåsning! 😩 Anonymkode: 409d1...0aa Hvorfor finner du deg i det?? Du får da bare sparke han (bokstavelig talt) ut av den helvetes senga og visse litt viljestyrke, kvinne! Ikke bare la han ligge der og regne med at da tar du det i stedet, hvis han bare lar være å stå opp når ungene våkner! Jeg fatter altså ikke.... plant føttene i ryggen hans og skyv han ut av sengen og ned på gulvet, vis litt sinne og få han ut av soverommet! Og ta en alvorsprat om dette senere. Ikke finn deg i sånt. Anonymkode: c49ea...a80 15
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #9 Skrevet 17. juli 2022 Slutt å få barn! Så er mange problemer løst. Anonymkode: 45fa6...627
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #10 Skrevet 17. juli 2022 Jeg er en supersover som har en lei uvane med å legge meg for sent. Om det er noe jeg har ansvar for å gjøre så må jeg bare tåle å bli vekt, selv om jeg ikke har fått sovet nok (bruker alarm men sover gjennom den noen ganger). Kan bli litt gretten men det får jeg håndtere selv, samboer er snill som vekker meg og så skygger banen om jeg er gretten Anonymkode: f51b3...895 5
Bacteria Skrevet 17. juli 2022 #11 Skrevet 17. juli 2022 Hva slags trøtting er dette da? Jeg står opp 06 i uka, i dag sov jeg til 0930. La meg en halvtime senere enn mannen din i går( 0200) 😎 1
Bacteria Skrevet 17. juli 2022 #12 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Spark gubben opp av senga! Min har lagt seg kl 03, og så stått opp kl 06. Om det er hans tur til å stå opp, så får han stå opp, jeg bryr meg filla om han ikke klarer å legge seg fordi det er så deilig å sitter stua alene på kvelden. Og jeg vil ikke høre noe om at han er trøtt dagen etterpå, han er en voksen mann og må ta ansvar for egne handlinger. Nå etter et par år så er det mer og mer sjelden at han sitter så lenge oppe, da han nemlig vet hva det koster neste dag. Han er voksen så dette har han så klart funnet ut av selv. Og om mannen til la seg 0130, så forstår jeg heller ikke hvorfor han skal ligge å dra seg i 12 timer? Mannen og jeg gjorde det før barn, men sånn er det ikke lenger. 0830 burde han jo fint ha klart og stått opp, etter 7 timers søvn. Da burde han vært en angrende synder om du ikke sparket han opp… Anonymkode: 674b3...ad3 Akkurat det skjønner ikke jeg heller. Hvis han la seg 0130 har han jo nå sovet i 12 timer? Hvorfor? 🤷♀️ 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #13 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvordan orker dere være i forhold der begge ikke er på tilbudssiden? Som min mann sa en gang - om han ikke gidder noe, så faller det på meg. Og det er det siste han ønsker å gjøre mot en han er glad i. Det gjelder alt fra kaffekoppen som ikke er satt inn i maskinen, til middagen som ikke er laget, til å ønske at den andre er så uthvilt som mulig da man prioriterer den andres lykke over egen. Anonymkode: 16486...acf Hold on to that one❤ Anonymkode: f89c0...848 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #14 Skrevet 17. juli 2022 Hvorfor lar du han legge seg sent, for så å la han sove lenge? Jeg sier til mannen at om han velger å være oppe sent, er det hans problem, men opp skal han på morgenen. Når morgenen kommer dytter eller sparker jeg i han når første barnet våkner, for han kan høre barnet rope i fem minutter før han reagerer. Jeg våkner ved første skritt ut av senga. Anonymkode: 1dd67...dd2 2
Nymerïa Skrevet 17. juli 2022 #15 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men slik ble det ikke, for han gikk ikke å la seg før 0130! Er det hans eller ditt problem at han velger å legge seg sent når han skal opp tidlig? 10
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #16 Skrevet 17. juli 2022 Glad jeg er singel og barnløs. For en frihet! Anonymkode: 00e6d...0ff 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #17 Skrevet 17. juli 2022 Hvorfor godtar du det og står opp likevel? Du godtar jo oppførselen hans ved å ikke si ifra at dette er uakseptabelt. Anonymkode: aeed4...16b 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #18 Skrevet 17. juli 2022 Hvorfor er du så dumsnill mot han? Hadde tvunget opp mannen da barna stod opp om det var avtalen. Hans feil at han legger seg sent. Anonymkode: 9fb8f...816 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #19 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvordan orker dere være i forhold der begge ikke er på tilbudssiden? Som min mann sa en gang - om han ikke gidder noe, så faller det på meg. Og det er det siste han ønsker å gjøre mot en han er glad i. Det gjelder alt fra kaffekoppen som ikke er satt inn i maskinen, til middagen som ikke er laget, til å ønske at den andre er så uthvilt som mulig da man prioriterer den andres lykke over egen. Anonymkode: 16486...acf Dette forstår ikke jeg heller. Når man ikke gjør sin del, så faller det på partneren. Folk flest behandler ikke sine kolleger på denne måten: man gjør sin del på jobb, og er det noe man ikke rekker/har mulighet til å gjøre, så spør man pent eller unnskylder og takker kollegaen som gjør ferdig din arbeidsoppgave. Mannen din har ikke mye respekt for deg Anonymkode: 9a0eb...eda 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #20 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Glad jeg er singel og barnløs. For en frihet! Anonymkode: 00e6d...0ff Var det før jeg også…. Men ville ikke byttet tilbake. Frihet ble fort kjedelig for meg Småbarnstiden varer kun noen få år… Selv sliter jeg med å stå opp om morgenen. Jeg legger meg 00-01og står opp igjen kl 0530 i ukedagene. Lørdag og søndag sover jeg stort sett til kl 09-1030. Lett for andre å si at man skal legge seg tidligere. Jeg kan godt gå å legge meg kl 2200, jeg, men blir bare liggende å vri meg til halv ett-ett. Da barna var små, stod jeg likevel opp tidlig, selv om det var hardt. Heldigvis en mann som liker å stå opp tidlig, så fikk alltid sove litt lengre i helgene. Anonymkode: 3e832...bc7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå