Gå til innhold

Hvorfor går flyene så helvetes tidlig til de greske øyer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som samtlige flyturer til Samos, Korfu, Santorini og resten av øyene, med unntak av kjipe Kreta og Rhodos, går så vanvittig tidlig på morgenen. Hvorfor?

Anonymkode: db713...8f5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik at du kan nyte dagen der nede.

Anonymkode: 59dea...b84

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste charterfly går i tidsrommet 5-7, for da er timeslotsene på flyplassen billigere. Så er det selvfølgelig noen unntak. 

Anonymkode: b76cc...386

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger alltid tidligst mulig når vi skal ut på tur. Det finnes ikke noe bedre enn å rekke en god lunsj i solen, så et bad, i det du kommer på ferie. 

Anonymkode: 41bfb...b2d

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

synes det er digg jeg. har flyskrekk så det å fly når jeg er veldig trøtt hjelper på. 

Anonymkode: b8eeb...dc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pga billige slots på flyplassene

Anonymkode: 3ee41...53d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo vanvittig deilig å vite at når du lander så har du muligheten til å gå rett på strandas/basseng eller det man ønsker. Har også prøvd å komme frem midt på natta. Ikke like trivelig å komme fram til hotellet kl. 4 på natta, med ca. null søvn i kroppen....

Vil si det er en liten pris å stå opp tidlig for å få med seg første dag når man kommer frem.

Anonymkode: e8fc8...f5f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Tilogmed til «kjipe» Rhodos drar man til svært tidlig…..helt fantastisk, både tidlig fly og Rhodos😎

Anonymkode: dff64...cfb

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo vanvittig deilig å vite at når du lander så har du muligheten til å gå rett på strandas/basseng eller det man ønsker. Har også prøvd å komme frem midt på natta. Ikke like trivelig å komme fram til hotellet kl. 4 på natta, med ca. null søvn i kroppen....

Vil si det er en liten pris å stå opp tidlig for å få med seg første dag når man kommer frem.

Anonymkode: e8fc8...f5f

Uenig. Sist vi dro gikk flyet klokka seks om morgenen. Det betyr lite til ingen søvn før avreise fordi siste ankomst på Gardermoen med kollektivt er kl 00.50 og første ankomst er 05.15. Begge de er upraktiske med tanke på flyavgangen. Så da må man kjøre da. Liten vits å legge seg når man må dra klokken 02.00 og ungene får ikke sove fordi de gleder seg.

Når man kommer frem er alle så utslitte at vi bare vil sove, men hotellet har ikke ledige rom enda siden innsjekk er fra klokken 15.00. Med ankomst i 11-tiden blir det mange slitsomme timer å slå ihjel med sutrete unger. Hadde man kunne sjekke inn og ta en cowboystrekk når man ankom så hadde det vært noe helt annet.

Men igjen, det er billig og blir man lenger enn ei uke så kan den første dagen bli litt så som så uten at hele ferien blir ødelagt. Uten unger er ikke så tidlige avganger noe særlig problem. 

Anonymkode: 092c8...e99

• Liker 16
Skrevet

For at du skal slippe å lage innlegg på KG hvor du klager over og spør om hvorfor det er så dyrt å fly/reise til Hellas.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Syns det burde være flere direkte ruter utenom charterturer til de forskjellige øyene. Da har man større valgfrihet. Eneste fordelen er at det er svært få nordmenn på destinasjonen da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Virker som samtlige flyturer til Samos, Korfu, Santorini og resten av øyene, med unntak av kjipe Kreta og Rhodos, går så vanvittig tidlig på morgenen. Hvorfor?

Anonymkode: db713...8f5

For at du skal få billigere flybillett. 😉 

Anonymkode: f1572...097

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det e det viktigste?

Anonymkode: 51b06...3e2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Betaler gjerne mer for å ikke ødelegge to av feriedagene på å komme seg inn i normal døgnrytme.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

har tatt et par slike fly som har gått i 6 tiden. Det var til Rhodos, karpathos , kreta og bulgaria. Like pyton hver gang.  Jeg har klart meg gjennom det med ibux, cola og stesolid. Sist så var det en barnefamilie med. En baby på magen og to stk på kanskje 3 og 5 år. Jeg har nok med meg selv på slike turer.  Jeg er litt mer motivert på flyturen ned.  På flyturen hjem derimot er jeg skikkelig umotivert. FLyet fra bulgaria gikk fra flyplassen klokken 5 på morgenen. Alle satt vi på mc donalds og spiste nattmat. Dro en tur til krotia og da gikk flyet klokken 15 på ettermiddagen. Det var så mye bedre. Bekymrer meg også over pilotene som skal på jobb klokken 5... 

Anonymkode: a38df...f0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kanskje noe av det jeg misliker mest med charter, ukurante flytider og de går gjerne sent om kvelden/natten hjem slik at man må vente i mange timer fra man må forlate hotellrommet til man blir hentet for å dra til flyplassen.

De går vel til ukurant tider akkurat av samme grunn som mange pakkereiser varer fra lørdag til lørdag, det er færre rutefly som går da. 

Anonymkode: efd82...397

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Uenig. Sist vi dro gikk flyet klokka seks om morgenen. Det betyr lite til ingen søvn før avreise fordi siste ankomst på Gardermoen med kollektivt er kl 00.50 og første ankomst er 05.15. Begge de er upraktiske med tanke på flyavgangen. Så da må man kjøre da. Liten vits å legge seg når man må dra klokken 02.00 og ungene får ikke sove fordi de gleder seg.

Når man kommer frem er alle så utslitte at vi bare vil sove, men hotellet har ikke ledige rom enda siden innsjekk er fra klokken 15.00. Med ankomst i 11-tiden blir det mange slitsomme timer å slå ihjel med sutrete unger. Hadde man kunne sjekke inn og ta en cowboystrekk når man ankom så hadde det vært noe helt annet.

Men igjen, det er billig og blir man lenger enn ei uke så kan den første dagen bli litt så som så uten at hele ferien blir ødelagt. Uten unger er ikke så tidlige avganger noe særlig problem. 

Da tar man en natt på flyplasshotell.

Koster 700 kroner. Spares inn på at dere har god tid til å reise ut slik at dere kan ta billigste alternativ - lokaltog eller buss. 

Anonymkode: 41bfb...b2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så du får utnyttet dagen bedre når du er fremme.

Anonymkode: d0a41...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du får utnyttet dagen bedre når du er fremme.

Anonymkode: d0a41...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker vi kom frem midt på natta til Santorini, og reiste også igjen på natta. Det førte jo til at vi måtte ha to ekstra netter på hotell, alternativet var å gå i mange timer uten hotell som ikke fristet etter en søvnløs natt. Så hvis det er for at flyturen skal bli billigere, går vinningen fort opp i spinningen. Gikk heller ikke noe buss så tidlig, så måtte ha taxi både til og fra flyplassen. Flyplassen på Santorini er forøvrig en eneste stor vits også, men det er en annen sak. Resten av øya og oppholdet var fantastisk :) 

Anonymkode: a869a...c49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...