Gå til innhold

Bh størrelse!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er rett plass.

Men jeg hater bh med spiler, har vel aldri forsøkt finne rett størrelse. Nå har jeg lagt inn målene mine på div. kalkulatorer, men føler fortsatt at den ene jeg bestilte ikke passer helt. Men vet ikke om det er fordi jeg er vant med bare type sport bher..

Fikk opp 65F, men bestilte 70E (da jeg ikke fant 65F). Men føler spilen liksom går helt opp mot armhulen, men såvidt jeg leser meg opp så skal dette stemme. Den går ikke inn i armhulen, å dekker hele brystet. Men det føles ekkelt allikevel. 

Måler 70 cm. under brystene og 90 cm. rundt brystet. 

Kan det ha så mye å si med 65F/70E? At jeg burde forsøke få tak i det? Har helt riktig størrelse veldig mye å si? Noen med samme mål, hvilken størrelse kjøper du?

Anonymkode: 6afcd...332

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp av BH er virkelig et herk når man har litt størrelse på brystene. Jeg har kjøpt så mange dyre BHer, som det viser seg at jeg ikke kan gå med. Og det selv om jeg har fått mye hjelp i butikken for å finne riktig størrelse.

Mine spiler peker opp mot armhulen. Men hvis du synes BHen er ubehagelig å ha på så er den ikke riktig for deg.

Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å finne riktig størrelse. Men vær oppmerksom på at størrelsene kan variere fra butikk til butikk. Så bruk den enkelte leverandørs kalkulator.

Og når du finner en BH som du synes passer godt, ikke bare i fem minutter, men gjennom hele dagen, ja da bør du kjøpe flere.

Anonymkode: b730f...e0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å bestille bh på nett uten at du har prøvd modellen og størrelsen fra før er som å spille bingo.

Ta deg en tur i en ordentlig undertøysbutikk og få hjelp. Jeg har veldig god erfaring med Marinka og ikke så god erfaring med Change.

Anonymkode: 2799c...54e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og måle størrelse er ofte vanskelig. Det er riktig at du kan måle under og trekke fra 5-10 cm fordi BH-en , i motsetning til målbåndet er elastisk. Hver cupstr er ca 5 cm større enn omkretsen. Men er brystene dine like store? Hvilken modell skal du ha? Hvor mye løft og hold trenger du? 
har BH-en du har kjøpt spiler av metall eller plast? Er den vattert/ uvattert? 
ja, riktig størrelse har mye og si. Hvis 65 f er riktig størrelse for deg, og du har kjøpt den i 70 e kan det være at den kryper oppover ryggen ( den er jo for stor) og faller ned foran slik at spilene ikke er plassert slik de skal og derfor blir ubehagelig. Løsningen kan være så enkel. Ville gjort som anbefalt over, gå i en ordentlig undertøysbutikk og få hjelp. Både til størrelse og passform. 

Anonymkode: aefbb...deb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svarene!

Ja ser at det ikke finnes annet valg enn å stikke innom en butikk. Takk for råd og tips.

Har bare gått med bh uten spiler/støtte stort sett, sikkert fordi jeg aldri har hatt rett størrelse. Men må ha et par gode til pentøy.

Å så er det kanskje en ulempe at det ikke er noen støtte i bhene jeg bruker hver dag.. Nærmer meg jo 40 år, vet ikke om det har noe å si på heng osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tusen takk for svarene!

Ja ser at det ikke finnes annet valg enn å stikke innom en butikk. Takk for råd og tips.

Har bare gått med bh uten spiler/støtte stort sett, sikkert fordi jeg aldri har hatt rett størrelse. Men må ha et par gode til pentøy.

Å så er det kanskje en ulempe at det ikke er noen støtte i bhene jeg bruker hver dag.. Nærmer meg jo 40 år, vet ikke om det har noe å si på heng osv.

BH med spiler er ikke noe problem med en god BH i riktig størrelse. Jeg kunne sovet i mine.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det ha så mye å si med 65F/70E?

For selve cupen, kanskje ikke så mye. De skal jo i teorien være ca like. Men min erfaring er at omkretsen nesten er viktigere enn cupen, i alle falli forhold til gnaging. Hvis omkretsen er for stor, vil ryggbåndet krype oppover ryggen, som igjen gjør at spilene blir "skrå", på en måte. Og det gjør at de gnager. Som det ab...deb var inne på, de faller ned foran. Jeg har prøvd noen bh-er nå med varierende omkrets og cup ifht det som er akkurat passe. Gjengangeren er at de som ikke gnager, eller i verste fall gnager minst, er der omkretsen er stram nok at spilene holder seg der de skal.

Anonymkode: 7ef10...51c

Skrevet

Det er naturlig å gå opp rundt og ned i cup når ting eventuelt ikke passer. Det blir da ca likt, men ikke helt.
Størrelser er ikke størrelser lenger og det varier veldig fra merke til merke. De er ikke like lenger :(

Derfor er det ofte et hat å finne riktig BH når man har større bryster. Ting må prøves og det beste er da å gå i en undertøysbutikk med flere merker. Ellers blir det mye BHer som sendes frem og tilbake i posten og mye penger tapt ved å sende ting frem og tilbake. Prima Donna er ikke det samme som Elomi eller Fanasie eller Freya for å nevne noen. Samme størrelse passer forskjellig selv om alle feks er fullcup.

Kjøper du en BH i dag og kjøper samme BH om 1 eller 2 år, så er det ikke lenger samme oppbygging og da er det ikke sikkert den passer lenger heller selv om du har nøyaktig samme mål.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...