AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Har brukt Kerastase en stund, for synes det fungerer bra på mitt hår. Men har siste tiden følt meg sår og veldig kløete i hodebunnen. Det har gått så langt at jeg ikke orker tanken på å vaske håret med shampo, men bare har skylt med vann og hatt i balsam. Føler at hodebunnen er overømfintlig, og at selv varmt vann er nok for å irritere. Det skal sies at jeg ha litt eksem hud ellers, spes i ansiktet. Jeg vurderer nå og kutte ut denne sjampoen, og heller prøve en fra apoteket mot sensitiv hud. Er det flere her som har det samme problemet? Og hvilken shampo bruker dere? Anonymkode: d0f15...5ea
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Hvis du sliter med eksem andre steder på hodet, som i ansiktet, så er det jo ikke utenkelig at det kan ha spredd seg til hodebunnen også. Og da vil jo eksemen kanskje reagere på vaskestoffer som er i shampo. Ingen dum ide å spørre seg for på apoteket etter en shampo for sensitiv og kløende hodebunn. Har du noe flassete hodebunn? Anonymkode: 97b40...288
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Ja, går an det. Jeg har kontaktallergi og en av allergenene er veldig vanlig i shampo og balsam. Glemmer jeg det når jeg kjøper får jeg et problem. Anonymkode: 35b4b...730
Peanut Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 Jeg reagerer også på shampoo, så kjøper Oribe Serene Scalp og balsam. Den er litt vel dyr, men den er langdryg. En flaske holder til 3-4 måneder.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #5 Skrevet 17. juli 2022 Kerastase er noe av det mest allergifremkallende jeg har brukt, ja. Kjøper sjampo for sensitiv hodebunn på apoteket. Anonymkode: 86417...523
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #6 Skrevet 17. juli 2022 Jeg trodde jeg var allergisk mot sjampo, men når jeg behandlet hodebunnen for seboreisk eksem, så tålte jeg plutselig all slags sjampo. Anonymkode: c7398...66c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Takk for svar. Jeg har ikke særlig flassete hodebunn, men den er litt rød enkelte steder og klør, svir litt. Jeg lurer på å prøve daxxin på apoteket, men synes den obene serene så bra ut og. Tenkte først jeg var blitt solbrent i hodebunnen, og det kan jo være, men instinktivt føler jeg det er mer allergi det er snakk om. Har kjent på før at det klør, svir ved frisørbesøk osv. Men dere andre med sensitiv hodebunn, kan dere farge håret, stripe det osv, hva bruker dere da i så fall? Anonymkode: d0f15...5ea
Hengebuksvinet Skrevet 18. juli 2022 #8 Skrevet 18. juli 2022 Jeg brukte lenge frisørshampo for sensitiv hårbunn, men ble bare værre og værre. Så jeg endte opp med å bare prøve meg frem. Nå bruker jeg en billig butikkshampo, har brukt den i flere år, og null problem..
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #9 Skrevet 18. juli 2022 Så rart, jeg har alltid trodd at frisør shampo er det beste å bruke.. men da er det for sterkt da. Når du sier det så har jeg aldri opplevd dette med vanlig butikk shampo før nei, men problemet er at håret blir fett veldig fort da. Anonymkode: d0f15...5ea
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #10 Skrevet 18. juli 2022 Jeg har sensitiv hodebunn, det er ikke krise om jeg bruker Kerastase eller verstingen Elvital en gang i blant, men bruker jeg det jevnlig i uker på rad så blir den sår og kløende. Alle slags shampoer for sensitiv hodebunn pleier å fungere for meg, liker faktisk veldig godt Jan Thomas sin Pure shampoo. Ellers kjøper jeg litt Dercos og Decubal og Vichy, sånne apotekmerker, etter hva som er på salg. Eller dyrere frisørshampoer, men da linjen deres for sensitiv/tørr hodebunn. Bruker lite butikkshampoer, men tåler Head&Shoulders godt. Nå bruker jeg Nism, som både er for hodebunnsproblemer og for tykkere hår/mindre hårtap, fornøyd med den. Hodebunnen er fin og håret er fint Ved balsam kan jeg bruke alt, for det gnir man jo ikke inn i hodebunnen på samme måte. Så selv om disse shampoene ikke er de som kanskje lukter best eller gir håret best volum eller fukt osv, så tar jeg det igjen med bra balsamer og kurer. Anonymkode: a40aa...2b5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #11 Skrevet 23. juli 2022 Jeg tåler INGEN frisørsjampoer jeg har prøvd UNNTATT moroccanoil. Det er veldig forskjellig hva folk er allergisk mot. Det er ikke automatisk slik at folk tåler alt frisøren har i hyllene. Samboeren min tåler kun én sjampo, og den er jeg kjempeallergisk mot! Neutral tåler jeg da. Jeg har ikke hørt om noen som har reagert på den. Men så har jeg ikke spurt så mange da 😀 Men ville prøvd moroccanoil. Jeg reagerer også på den du reagerer på. Kanskje vi har "samme hodebunn" Anonymkode: 0e95d...3d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå