AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #1 Skrevet 17. juli 2022 Hei. Jeg skal ha mensen imorgen. På onsdag, altså 5 dager ca før forventet mens, tok jeg en test pga svært ømme bryst, mye humørsvingninger, stikking i magen, oppblåst, vondt i korsryggen, kvalme og menssmerter. Jeg har uregelmessig mens, så pleier å skille mellom 2-4 dager. Men uansett- jeg tok en RSFU test (IKKE på morgenurin), og den viste svakt positiv. 5 timer senere tok jeg en ny test- positiv den og med sterkere strek. Sa da til samboer at han måtte rett ned på apoteket å kjøpe en CLEARBLUE test med ukesindikator på siden jeg ikke klarer å stole på at disse to testerne fra RFSU (som kan tas 7 dager før forventet mens). 1-2 timer etter den 2 testen, så tok jeg den 3 som da var clearblue. Denne viste da «Gravid, 1-2 uker». Når jeg nå skriver inn første dag i siste mens, skal jeg idag være 5 uker gravid (4+0) akkurat. Men i mitt hodet føler jeg ikke at dette stemmer. Jeg kan ikke tro at disse testene er riktige- at jeg altså er gravid. Kan disse testene være feil? Til å ikke skulle ha mensen enda, men i følge appen jeg har, så har jeg passert mensen. Beklager langt, rotete og sikkert uforståelig tekst. Jeg er helt i villrede og vet ikke hva jeg trenger råd og tips til, så tror alt hjelper 🙃 Anonymkode: 578cb...4c3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Jeg skal ha mensen imorgen. På onsdag, altså 5 dager ca før forventet mens, tok jeg en test pga svært ømme bryst, mye humørsvingninger, stikking i magen, oppblåst, vondt i korsryggen, kvalme og menssmerter. Jeg har uregelmessig mens, så pleier å skille mellom 2-4 dager. Men uansett- jeg tok en RSFU test (IKKE på morgenurin), og den viste svakt positiv. 5 timer senere tok jeg en ny test- positiv den og med sterkere strek. Sa da til samboer at han måtte rett ned på apoteket å kjøpe en CLEARBLUE test med ukesindikator på siden jeg ikke klarer å stole på at disse to testerne fra RFSU (som kan tas 7 dager før forventet mens). 1-2 timer etter den 2 testen, så tok jeg den 3 som da var clearblue. Denne viste da «Gravid, 1-2 uker». Når jeg nå skriver inn første dag i siste mens, skal jeg idag være 5 uker gravid (4+0) akkurat. Men i mitt hodet føler jeg ikke at dette stemmer. Jeg kan ikke tro at disse testene er riktige- at jeg altså er gravid. Kan disse testene være feil? Til å ikke skulle ha mensen enda, men i følge appen jeg har, så har jeg passert mensen. Beklager langt, rotete og sikkert uforståelig tekst. Jeg er helt i villrede og vet ikke hva jeg trenger råd og tips til, så tror alt hjelper 🙃 Anonymkode: 578cb...4c3 Anonymkode: 578cb...4c3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 De der er ikke feil nei 😛 å eggløsningen kan komme både før og etter man forventer den, så noen dagers avvik kan fint forekomme. Anonymkode: 9c7c1...439
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 Det er null tvil her altså, du er gravid. Det er normalt å ikke være helt sikker på når eggløsning var med mindre du måler selv. Det var jeg også, fikk satt en ca. termin på tidlig UL 9+5, da jeg visste at syklusen min var for lang til å telle fra første dag i siste mens. Anonymkode: 79212...521
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #5 Skrevet 17. juli 2022 Du er gravid. 1-2 uker på clearblue menes at det er 1-2uker siden eggløsning. Forventet mensen skal være ca 14 dager /2 uker etter eggløsning. Hvis du ventet mensen nå er du 4 uker på vei, men i 5 svangerskapsuke Anonymkode: 64caf...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå