AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 . Men tannkjøttet gjør ikke vondt . Jeg er hoven på den ene siden av kinnet . Jeg knasker smertestillende som sukkertøy. Jeg har forferdelig vondt . Hva kan det være? Jeg har ikke hatt vondt på den siden før det plutselig ble en betennelse i kjeven virker det som . Jeg har tygd som normalt å plutselig fikk jeg disse smertene. Anonymkode: b1115...b72
Gjest Adobyen Skrevet 16. juli 2022 #2 Skrevet 16. juli 2022 Det kan være alt mulig, til og med bihulebetennelse..
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Skrevet 16. juli 2022 Det kan være betennelse i tennene. Du bør ringe tannlegevakt istedenfor å bruke for mye smertestillende. Anonymkode: 94a10...451 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Skrevet 16. juli 2022 Det virker rart at jeg skal ha det . Jeg går til tannlegen hvert eneste år . Tar røntgen å sjekk . Han burde vel ha oppdaget ett hull før det går så langt? Anonymkode: b1115...b72
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #5 Skrevet 16. juli 2022 Hvis det er betennelse i tenner så burde jeg vel ha vondt før dette skjedde nå? Jeg har ikke hatt vondt når jeg tygger . Anonymkode: b1115...b72
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #6 Skrevet 16. juli 2022 Betennelse eller visdomstenner Anonymkode: 75a22...39a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #7 Skrevet 16. juli 2022 Jeg har fjernet alle 4 visdomstenner Anonymkode: b1115...b72
Natta1980 Skrevet 16. juli 2022 #8 Skrevet 16. juli 2022 kom deg til lege snarest. mener ikke å skremme deg, men det kan være hjertet.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #9 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det er betennelse i tenner så burde jeg vel ha vondt før dette skjedde nå? Jeg har ikke hatt vondt når jeg tygger . Anonymkode: b1115...b72 Ikke nødvendigvis. Betennelse kan komme fort og kan ligge i tannrota. Hør med tannlege du slik at du får riktig smertestillende og behandling. Tannpine er noe av det verste som finnes. Anonymkode: 94a10...451
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #10 Skrevet 16. juli 2022 Natta1980 skrev (30 minutter siden): kom deg til lege snarest. mener ikke å skremme deg, men det kan være hjertet. Er du lege ? Nå ble jeg redd . Men lege kontoret åpner ikke før på mandag . Usj ekkelt Anonymkode: b1115...b72
Firkantrav Skrevet 16. juli 2022 #11 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du lege ? Nå ble jeg redd . Men lege kontoret åpner ikke før på mandag . Usj ekkelt Anonymkode: b1115...b72 Er du kvinne eller mann? Ring legevakten og spør 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #12 Skrevet 17. juli 2022 Jeg er en kvinne. 40 år. Jeg føler meg dum som ringer legevakten . Hvis jeg gjør det . Det startet i går, smertene i kjeven å i dag har det ekskalert . Har tatt flere smertestillende. Jeg var litt svimmel i stad men har ikke vært noe særlig svimmel Anonymkode: b1115...b72
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #13 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er en kvinne. 40 år. Jeg føler meg dum som ringer legevakten . Hvis jeg gjør det . Det startet i går, smertene i kjeven å i dag har det ekskalert . Har tatt flere smertestillende. Jeg var litt svimmel i stad men har ikke vært noe særlig svimmel Anonymkode: b1115...b72 Jeg har hatt lignende plager fra tid til annen. Har generelt mye kjevesmerter som er muskulært, og noen ganger får jeg også vondt i tennene sånn som du beskriver. Ikke så vondt at jeg ikke holder ut smertene da, men det kan være ganske vondt likevel. Andre ganger kan det være litt betennelse i tannkjøttet som gir seg etter noen dager, eller det kan hende jeg ikke finner noen årsak til smertene. Jeg pleier å vente og se an, og da går det alltid over etter noen dager. Bihulebetennelse kan også være en årsak, har du vært/ er du forkjølt? Det er unødvendig å skremme deg med muligheten for hjertesykdom, syns jeg. Vi her inne kan selvsagt ikke sette diagnose, men det hjelper ikke deg at du blir redd. Tror du blir beroliget om du snakker med legen din på mandag, og om du føler deg utrygg gjennom helgen, så kan du jo ta en tlf til legevakten? Tipper de beroliger deg, for det er svært sjelden noe alvorlig❤️ Anonymkode: e9b95...4d1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #14 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det virker rart at jeg skal ha det . Jeg går til tannlegen hvert eneste år . Tar røntgen å sjekk . Han burde vel ha oppdaget ett hull før det går så langt? Anonymkode: b1115...b72 Jeg går også til tannlegen hvert år. Fikk beskjed om at her så det knallfint ut. 3 måneder etterpå fikk jeg kjempevondt, og det endte med rotfylling. Anonymkode: cbc1e...efd
Firkantrav Skrevet 17. juli 2022 #15 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er en kvinne. 40 år. Jeg føler meg dum som ringer legevakten . Hvis jeg gjør det . Det startet i går, smertene i kjeven å i dag har det ekskalert . Har tatt flere smertestillende. Jeg var litt svimmel i stad men har ikke vært noe særlig svimmel Anonymkode: b1115...b72 Du er aldri dum for å ringe legevakten. En gang hadde jeg mensensmerter og ringte legevakten for å spørre om jeg kunne ta mer smertestillende (sterke) enn det jeg allerede hadde tatt. Enten så sier de at du skal komme inn for en sjekk. Eller så sier de at du skal vente til fastlegen kan se på deg.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #17 Skrevet 17. juli 2022 Kan være bihulebetennelse Anonymkode: 447f8...d27
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #18 Skrevet 17. juli 2022 Jeg får dette når jeg er stresset. Biter kjeven hardt sammen, mye på natten men også på dagtid. Oppsøker tannlege hver gang fordi jeg føler at det sitter i tennene, og får helt angst for at alle må trekkes. Han er veldig tålmodig med meg, og tar bilder og beroliger hver eneste gang. Etter 12 år må jeg fortsatt innom på sjekk fordi jeg blir så stresset av det… Anonymkode: af8eb...514
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #19 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det kan være betennelse i tennene. Du bør ringe tannlegevakt istedenfor å bruke for mye smertestillende. Anonymkode: 94a10...451 Hadde det for noen uker siden. Det var så vondt at jeg holdt på å bli gal... det kom fort... mange ganger når jeg har fått slike ømme tenner så har det gått over men ikke denne gangen. Jeg fant og ut at det ikke fantes tannlegevakt der jeg bodde og hos legevakta fikk jeg beskjed om å ta ibux og paracet opp til en viss mengde.. kom meg til tannlegen dagen etter og det var full av betennelse og han trakk hele tanna. Men betennelsen fortsatte etter tanna var fjernet så jeg endte opp på antibiotika kur etter det. Fryktelig opplegg. Håper du får fort hjelp. Anonymkode: fe383...cfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå