AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Hei. Jeg er en jente på 15år. Jeg kaller meg selv kleptoman da jeg har tyvegods til kanskje 10000kr liggende hjemme. Jeg har enda ikke blitt tatt, noe som gjør at det blir enklere og enklere for hver gang. Har stjelt fra flerevis av butikker siden jeg var kanskje 13. Skammer jeg meg? Nei. Vet jeg at det er galt? JA. Tingen er at jeg har lyst til å slutte med det, men uten dårlig samvittighet og uten en stemme i hodet som sier «ikke gjør det», så går det ikke akkurat så bra. En dag blir jeg tatt. Trenger hjelpen jeg kan få. Blir jeg anmeldt av å fortelle psykolog om dette? Anonymkode: 06358...846
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #2 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hei. Jeg er en jente på 15år. Jeg kaller meg selv kleptoman da jeg har tyvegods til kanskje 10000kr liggende hjemme. Jeg har enda ikke blitt tatt, noe som gjør at det blir enklere og enklere for hver gang. Har stjelt fra flerevis av butikker siden jeg var kanskje 13. Skammer jeg meg? Nei. Vet jeg at det er galt? JA. Tingen er at jeg har lyst til å slutte med det, men uten dårlig samvittighet og uten en stemme i hodet som sier «ikke gjør det», så går det ikke akkurat så bra. En dag blir jeg tatt. Trenger hjelpen jeg kan få. Blir jeg anmeldt av å fortelle psykolog om dette? Anonymkode: 06358...846 Nei, psykologen har taushetsplikt. Snakk med han eller henne. Hun kan hjelpe deg. Anonymkode: 1f311...623 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Skrevet 16. juli 2022 Psykologen har jo taushetsplikt. Få hjelp til kleptomanien din, hvis dette er reelt. Du synes vel ikke det er ok hvis noen stjeler fra deg? Joda - butikker er jo 'nøytrale', men det går jo ut over oss alle på ett eller annet tidspunkt. Anonymkode: 6ae90...fc1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hei. Jeg er en jente på 15år. Jeg kaller meg selv kleptoman da jeg har tyvegods til kanskje 10000kr liggende hjemme. Jeg har enda ikke blitt tatt, noe som gjør at det blir enklere og enklere for hver gang. Har stjelt fra flerevis av butikker siden jeg var kanskje 13. Skammer jeg meg? Nei. Vet jeg at det er galt? JA. Tingen er at jeg har lyst til å slutte med det, men uten dårlig samvittighet og uten en stemme i hodet som sier «ikke gjør det», så går det ikke akkurat så bra. En dag blir jeg tatt. Trenger hjelpen jeg kan få. Blir jeg anmeldt av å fortelle psykolog om dette? Anonymkode: 06358...846 Jeg er over 40 år og skammer meg fortsatt for alt jeg stjal i ungdommen. Ble tatt også flere ganger og måtte møte i konfliktråd og hos politi med foreldre. Klarte likevel ikke stoppe. Tipper jeg stjal for flere hundre tusen til sammen. Og det fortsatte til det havnet på rullebladet som ung voksen. I dag er jeg mamma og angster ekstremt mye for fortia mi. At jeg skal bli gjenkjent av personer som visste/oppdaget at jeg stjal og det jeg angster aller mest for er at ryktet skal nå barna. At de vil få greie på at mammaen var en tyv. Så nå vurderer jeg å flytte selv om vi bor i en stor by. Du er utrolig heldig som nå har sjans å slutte med dette før du blir tatt. Så slipper du å få angst og bli paranoid slik som meg i kanskje hele din fremtid. Min fortid vil alltid forfølge meg. Du har muligheten til å begynne fra start❤️ Anonymkode: 25489...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå