Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg avsluttet nylig et forhold, fram til det så sendte han morgen melding, ringte hver dag og sendte melding hver kveld. Så ble det naturligvis full stopp for så høy aktivitet etter bruddet.

Men vi har hatt noe kommunikasjon. To ganger har han sagt at han ikke vil prøve på nytt, det uten at jeg selv har nevnt noe ønske om å fortsette. Det han ikke vet er at jeg elsker han, men han er for fast i sitt mønster etter mange år alene før vårt forhold og drikker for mye. Noe jeg ikke orker, men det sa jeg aldri til han heller, ikke noe vits da han ville nok ikke endret de vanene heller. 

Men liker han så godt som person så tenkte vi kunne kun være venner og ble glad, når han sa at det kunne vi jo være. Men det er kun meg som sender meldinger og får kun svært korte svar, uten noen emoji som han pleide å bruke ofte. Så nå tenker jeg at dette er jo ikke vennskap, når det kun går ene veien. 

Så vurderer nå å slutte ta kontakt, han virker jo ikke interessert i et vennskap selvom han sa det. Men syns det er da trist tanke, da han er jo egentlig en person som jeg begynte å stole på. Og det er de svært få av her i verden.

Nå kom det en tanke om at kanskje hele forholdet med kjærlighets erklæringer nesten daglig, ikke var ekte fra hans side, for hvis det var noe sannhet i det. Ville han da ikke ønsket å beholde et vennskap i det minste. 

Var flere ganger i forholdet at jeg følte at han egentlig ikke var seriøs, men var med meg bare for å ja noen hvis dere skjønner. Dette gjorde meg utrygg så jeg holdt selv tilbake.

Anonymkode: e9738...6f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva lurer du på her, og hva kan andre ev. hjelpe deg med?

Anonymkode: 1989d...293

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har absolutt ingen interesse av å være venn med en eks. Vi har aldri vært venner og kommer aldri til å være det. Men det betyr ikke at det jeg følte for han ikke var ekte. Bare at vår relasjon var av en annen type enn vennskap. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå kom det en tanke om at kanskje hele forholdet med kjærlighets erklæringer nesten daglig, ikke var ekte fra hans side, for hvis det var noe sannhet i det. Ville han da ikke ønsket å beholde et vennskap i det minste. 

Forlat hele ideen om å beholde et vennskap, og aksepter at verden er slik noen ganger. Mennesker havner stadig i forhold, der de ikke helt vet hvilke følelser de har, og hvordan det vil utvikle seg. Kanskje faker man endel erklæringer og uttrykk, i håp om at det blir ektefølt til slutt? 

Anonymkode: bd8b3...76c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva lurer du på her, og hva kan andre ev. hjelpe deg med?

Forstår ikke hvorfor han er så kort, og hvorfor han ikke tar initiativ og sender meldinger først noen ganger. 

Hva er poenget med å si vi kan være venner da ? 

Dette er en mann som har ingen problem med å si ting rett ut til vanlig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår ikke hvorfor han er så kort, og hvorfor han ikke tar initiativ og sender meldinger først noen ganger. 

Han er vel såret fordi du dumpet ham, da. 

Anonymkode: d35e6...ab7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok. Skjønner ikke hvorfor du har noen relasjon til denne personen i det hele tatt...

• Liker 2
Skrevet

Tror at enkelte sender disse godmorgen/godnatt-meldingene fordi de tenker at det er forventet. Ikke for at det ligger noe mer bak. Dessverre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Skjønner ikke hvorfor du har noen relasjon til denne personen i det hele tatt...

Av og til så møter man noen som får spesiell plass i hjertet. Han har den plassen nok for alltid. 

Han får ta noe initiativ nå, om han er seriøs når han sier han vil være venner. Jeg vært igjennom så mye her i livet, at gå til ingen kontakt vil være vondt men tåler det. 

Ble bare forvirret av han nå 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av og til så møter man noen som får spesiell plass i hjertet. Han har den plassen nok for alltid. 

Han får ta noe initiativ nå, om han er seriøs når han sier han vil være venner. Jeg vært igjennom så mye her i livet, at gå til ingen kontakt vil være vondt men tåler det. 

Ble bare forvirret av han nå 

Ok. Hadde personlig ikke vært venn med en person jeg har følelser for. Det går bare ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjelden lurt å bli venner rett etter et brudd. Selv om begge vil, kan det være kompliserte følelser, særlig det første året.

Anonymkode: d35e6...ab7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo håpløst. Du har gjort det slutt, men uten å fortelle han de forskjellige genuine årsakene, hvilket jeg synes ethvert menneske fortjener ærlighet om, og så ønsker du å være venn med han basert på dine egne behov. Du tillegger han antakelser om hans følelser for deg i forholdet fordi han ikke opptrer slik du ønsker i etterkant av bruddet, når du håper på et vennskap; noe som er svært kontraintuitivt for mange mennesker. Det kan hende han er kort fordi han ikke bryr seg, eller det kan hende han er kort fordi han er såret. I begge tilfeller viser du at det er dine behov som er viktigst. 

Jeg ser ikke at det er gunstig for noen av dere å forsøke å få til et vennskap der det aldri har fantes et. Dere var kjærester som det ikke fungerte med, nå må du ta steget bakover og la han komme over deg på hvilken enn måte som han ønsker. Jeg forstår veldig godt at det gjør vondt, særlig hvis du ikke stoler på mange mennesker, men husk at det er mulig å kutte kontakt med denne fyren, uten å måtte svartmale hans intensjoner i forholdet dere hadde. Ingenting godt kommer jo ut av det? 

Anonymkode: 99d3b...a1c

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Det virker som at dere har ulike oppfatninger av det å være venner. Du ønsker et aktivt vennskap der dere har kontakt og sender meldinger til hverandre, mens han kanskje mener "være venner" som i at dere ikke er uvenner. Altså at dere hilser når dere møter hverandre tilfeldig og kan oppføre dere sivilisert hvis dere møter hverandre i sosiale sammenhenger.

Eventuelt har han rett og slett bare jattet med.

Uansett tror jeg du forventer for mye hvis du vil at dere skal ha et aktivt vennskap og gjøre vennskapelige ting sammen.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

(...) men det sa jeg aldri til han heller (...)

Virker litt som et gjennomgående tema at du ikke forteller ting, og heller ikke spør men bare gjør antakelser om hva han mener/tenker/tror/føler. Snakk med ham i stedet.  

Anonymkode: 45153...b1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, der er ikke helt slik det har vært. Er kun 2 ting han ikke vet.

Trekker meg tilbake fra nå, så får det gå som det går.

AnonymBruker
Skrevet

Han sier mest sannsynlig ja til å være venn med deg fordi i hans hode innebærer det en relasjon uten dårlig stemning. Altså at man går fra hverandre som venner. Han har jo 0 interesse i å faktisk opprettholde et vennskap. 

Anonymkode: c0ae2...587

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er jo håpløst. Du har gjort det slutt, men uten å fortelle han de forskjellige genuine årsakene, hvilket jeg synes ethvert menneske fortjener ærlighet om, og så ønsker du å være venn med han basert på dine egne behov. Du tillegger han antakelser om hans følelser for deg i forholdet fordi han ikke opptrer slik du ønsker i etterkant av bruddet, når du håper på et vennskap; noe som er svært kontraintuitivt for mange mennesker. Det kan hende han er kort fordi han ikke bryr seg, eller det kan hende han er kort fordi han er såret. I begge tilfeller viser du at det er dine behov som er viktigst. 

Jeg ser ikke at det er gunstig for noen av dere å forsøke å få til et vennskap der det aldri har fantes et. Dere var kjærester som det ikke fungerte med, nå må du ta steget bakover og la han komme over deg på hvilken enn måte som han ønsker. Jeg forstår veldig godt at det gjør vondt, særlig hvis du ikke stoler på mange mennesker, men husk at det er mulig å kutte kontakt med denne fyren, uten å måtte svartmale hans intensjoner i forholdet dere hadde. Ingenting godt kommer jo ut av det? 

Anonymkode: 99d3b...a1c

Vært for mange tegn i forholdet som viser røde flagg og forteller at han muligens at han egentlig ikke var seriøs selvom han sa det.

95% tilfellene så var det jeg som besøkte han, sjelden innsats fra han. 

Jeg betalte for 98% av alt vi gjorde, valgte selv å gjøre det for ellers hadde vi kun sittet hjemme og ikke gjort noe. Han prioriterte heller å bruke penger på alkohol hver helg, han kunne ha prioritert de pengene på meg en helg her og der.

Ferier så var det en uke alt han ville avse til oss, men ingen initiativ på hva vi skulle gjøre. Og ofte kommentarer på at han er blakk selv når jeg ser han bruker penger på noe annet.

Lite sex lyst, ja kanskje barnslig men det syns jeg er tegn på lite kjærlighet. 

Et forhold for meg er mer en å kun være hjemme og se på tv sammen,  sjelden sex og der jeg må betale for der meste og ta initiativ til det meste. Nei, da kan jeg heller være alene.

Holder dette for meg selv, så svartmaler han ikke ut mot andre. Bortsett fra her inne der ingen vet hvem vi er. 

Ja går for null kontakt nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi man tenker det,også funker det ikke i praksis.  Vennskap er jo så mangt.  Henge samnen hver dag ? Eller bare ha en hyggelig tone og kanskje sitte ved samme bord når man er ute.....

Anonymkode: a56f3...9fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har dumpet han, men trenger han fremdeles i livet ditt, og foreslår derfor vennskap. Den som er dumpet og såret sier ALLTID ja til det, for de klarer ikke å holde seg unna.

Dette er ganske slemt gjort av deg og vil slite veldig på han, han får jo ikke ro og fred til å komme over deg.

Når du har dumpet han så må du ta konsekvensene av det, som er at han er ute av livet ditt. Kanskje for godt! Du kan ikke få alt som du vil alltid.

Ekser kan bli venner, men det er vanskelig å gå direkte fra forhold til vennskap, SPESIELT for den stakkars mannen som er blitt dumpet. Han har kanskje kjærlighetssorg, er såret og sint og lei seg. Så kommer du og sitter her og gnåler om at han er venn på feil måte. 

Hva faen. Prøv og sett deg i hans situasjon, har du aldri vært ulykkelig forelsket, blitt dumpet, hatt kjærlighetssorg? 

Hold avstand. Gi han fred og ro. Du må også bearbeide bruddet, du ser jo at dette vennskaps-bullshittet ditt ikke funker for deg heller. 

Anonymkode: ec556...69b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De færreste orker nok å være bestevenner med daglig kontakt etter et brudd. Han sa han ville være venner og synes nok det var en fin tanke når han sa ja til det. Så merker han at det blir vondt og slitsomt i praksis. Det er helt naturlig og sikkert hovedgrunnen til at de færreste er bestevenner med eksen.

Anonymkode: 41428...8ee

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...