Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I følge syklusen min skulle eggløsningen vært et sted mellom forrige tors-lørdag. Hadde ubeskyttet sex mandagen. Ble litt nervøs etterpå og kjente etter eggløsningsymptomer det neste døgnet. Selvfølgelig kjente jeg på nye. Murringer, ømme pupper…og eggløsningsslim dagen etterpå. Særlig det siste gjorde at jeg fikk litt panikk og dro rett for å kjøpe angrepille. Tok den ca 24 timer etter samleie. De neste to dagene kjente jeg fortsatt på murringer, ømme bryst og hadde eggløsningsslim i 3 dager etter eg tok angrepillen. Trodde angrepillen skulle hemme eggløsning og dermed heller ikke fortsette å produsere eggløsningsslim?

Nå har jeg begynt å få tanker om at jeg kan ha hatt eggløsning nøyaktig samme tid som samleie skjedde. Kan egget ha blitt befruktet i løpet av de neste 24 timene eller er det for tidlig? Høres lite sannsynlig ut. Nå er det 6 dager siden samleie og jeg har ingen symptomer lengre. Bare litt ømme bryst og veldig trøtt. Men det kan ha andre årsaker.

Kan jeg likevel være gravid?

Håper noen kan svare på dette litt spesielle innlegget😌

Anonymkode: aab4f...c5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Angrepillen funker bare for å hemme eggløsning.  Om eggløsning allerede har skjedd har angrepillen ingen effekt. Egget kan bedruktes i ca 24 timer etter eggløsning.  Sædcellene lever mye lengre. Du kan absolutt ha blitt gravid ja. 

Anonymkode: 97aaa...c45

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt sex med en mann og er du en fertil kvinne kan du bli gravid. Jeg anbefaler deg å snakke med helsepersonell om prevensjon for å unngå å bli gravid hvis du ikke ønsker det. Angrepille kan hemme eggløsning, men har man allerede hatt det før den er tatt er det for sent, og ingen angrepille fungerer 100% uansett. 

Anonymkode: 8e5ec...8ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tok angrepille etter sex på en "utrygg" dag en gang, Ble gravid.

Ja, jeg tenker du kan ha blitt gravid. 

Anonymkode: fa791...057

AnonymBruker
Skrevet

Ja du kan ha blitt gravid. Bruk kondom 

Anonymkode: 82754...788

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Tar en graviditetstest neste uke. Det skal nok gå bra uansett hva det blir❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har du hatt sex med en mann og er du en fertil kvinne kan du bli gravid. Jeg anbefaler deg å snakke med helsepersonell om prevensjon for å unngå å bli gravid hvis du ikke ønsker det. Angrepille kan hemme eggløsning, men har man allerede hatt det før den er tatt er det for sent, og ingen angrepille fungerer 100% uansett. 

Anonymkode: 8e5ec...8ac

Jeg tok ut hormonspiral etter nesten 2 år pga mange bivirkninger. Har også bare dårlige erfaringer med ulike p-piller/minipiller. Vi har to barn og hadde ikke planlagt flere. Samboer skal sterilisere seg, men ikke ledig før i november. Blir jeg likevel gravid nå skal det gå bra. Likte forøvrig dette sitatet fra brosjyren til angrepillen jeg tok:

*Sex er en del av livet- og fordi vi er mennesker er ubeskyttet sex en del av livet*

Det er med andre ord ikke bare umodne tenåringer som blir gravide uplanlagt. Og det kan altså ha mange årsaker.

• Hjerte 1
Skrevet

Har du regelmessig syklus eller går du bare etter eggløsningen symptom 

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her i uke 22 etter en runde med angrepille😆

Dette var også litt etter det min syklus tilsier skal være EL - men den følger jo ikke alltid boka 🤗

Anonymkode: 9e0a5...13b

AnonymBruker
Skrevet

Har du ønsket deg et tredje barn men mannen kun ønsket to?

Anonymkode: 1e824...481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...