AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Hadde en liten diskusjon med en venninne og ønsker å få innspill. Vi er begge godt voksne (50 +) og bor alene. Diskusjonen endte med at hun sa hun var glad hun ikke snudde på krona slik som meg. Sagt med et smil, men jeg følte hun mente alvor og at hun synes jeg er gnien. Diskusjonen gjaldt reise, jeg har vært på ferie og både på grunn av situasjonen på flyplasser rundt omkring nå samt at jeg synes det er mer lettvint, reiser jeg kun med håndbagasje. Da er det begrenset hvor mye toalettsaker man kan ta med. Jeg hadde med reisestørrelse på shampo og balsam, liten deo + at jeg fyller ansiktskrem, rensekrem, bodylotion etc på reisebeholdere. Slik at det får plass i den plastposen man kan ta med i håndbagasjen. Holder fint for en tur på 1-2 uker. Min venninne mener det er gnient og at jeg heller burde kjøpe alt på feriestedet; shampo, balsam, dusjsåpe, lotion etc. Og kaste det som er igjen når jeg skal reise hjem. Jeg synes det er både uetisk, uøkonomisk og lite miljøvennlig. Jeg har råd til det, men synes det er helt unødvendig. Når jeg kommer hjem bruker jeg opp det som måtte være igjen i beholderne før jeg bruker av originalemballasjen. Også dette synes min venninne er tull, hun mener resten bare skal kastes. Hva synes dere? Er jeg gnien? Eller økonomisk? Anonymkode: 51d99...404 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Skrevet 16. juli 2022 Jeg synes ikke du er gnien med den grunnen du oppgir her: miljø. Idiotisk å kjøpe shampo på feriestedet og kaste nesten fulle beholdere før hjemturen?! Hilsen reiser alltid med innsjekker bagasje og stappfulle kofferter. Anonymkode: 6afdd...78d 13
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #5 Skrevet 16. juli 2022 Reisebeholdere varer ikke 1-2 uker for min del, maks en langhelg, så jeg måtte kjøpt krem, shampo osv på feriestedet. Men hvis det holder for deg, så er det jo bare supert. Anonymkode: a21dc...857 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #6 Skrevet 16. juli 2022 Synes du er praktisk og økonomisk. Ikke gnien nei. Anonymkode: ee772...7cd 7
altflyter Skrevet 16. juli 2022 #7 Skrevet 16. juli 2022 Overhodet ikke gnient. Praktisk og miljøbevisst. Jeg syntes venninnen din er rar. Skikkelig rar. 19
Gjest Athena Catalina Skrevet 16. juli 2022 #8 Skrevet 16. juli 2022 (endret) Jeg syns du er fornuftig og økonomisk. Og at venninnene dine er rare. Endret 16. juli 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #9 Skrevet 16. juli 2022 Jeg pleier iaf å kjøpe én shampoo eller en sånn 2 i 1, for kropp og hår, så bruker opp som regel ila ferien min. Har jeg plass i kofferten - tar jeg med hjemover. Anonymkode: a182a...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #10 Skrevet 16. juli 2022 Fornuftig, økonomisk og ganske normalt vil jeg si? Jeg foretrekker også å reise med håndbagasje. Med barna går det ikke, men på jobbreiser er det himmelsk å slippe å sjekke inn mange tunge bager. Pleier, uavhengig av om det er håndbagasje eller innsjekket, å ta med små versjoner av min egen sjampo, balsam og dusjsåpe hjemmefra. Har små flasker som vi fyller på før vi drar. Vi har også råd til å kjøpe hva enn vi måtte ønske på feriestedet, men jeg har ikke lyst til å bruke tid på å finne et sted som selger den sjampoen og dusjsåpe jeg foretrekker. Venninnen din virker litt enkel, og kanskje ikke så opptatt av kvalitet og velvære? Anonymkode: a2f4c...75c 3
Blåttvann Skrevet 16. juli 2022 #11 Skrevet 16. juli 2022 Jeg gjør som deg! Folk som misbruker jordas ressurser burde skamme seg! Å forurense mer enn nødvendig er bare for idioter. 7 1
Serafina. Skrevet 16. juli 2022 #12 Skrevet 16. juli 2022 Det du beskriver er ikke gnient. Jeg er ikke spesielt sparsommelig av meg, men å handle på feriestedet og kaste resten før du drar hjem synes jrg er skikkelig sløsete. I tillegg liker jeg å bruke «mine» produkter og heller ikke bruke tid på å kjøpe ting jeg lett kunne tatt med meg. Er det noe igjen i mine beholdere etter en reise bruker jeg det på neste tur. 10
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #13 Skrevet 17. juli 2022 I dette tilfellet er du jo smart, for smart til at venninnen din åpenbart skjønner det Anonymkode: f0468...e62 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #14 Skrevet 17. juli 2022 Det du gjør er både fornuftig og normalt, men om du er over 50 år gammel så vet du vel egentlig det? Vil du bare høste skryt? 😛 Anonymkode: e80e8...bc8 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #15 Skrevet 17. juli 2022 Håndbagasjen og ferie i 2 uker? Hvordan man klarer det? Anonymkode: 03cc5...924
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #16 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håndbagasjen og ferie i 2 uker? Hvordan man klarer det? Anonymkode: 03cc5...924 Lurer jeg på også 🙄 har hatt med håndbagasje på helg. Gikk greit det. Men 14 dager, ser jeg ikke helt for meg Anonymkode: 9225a...882
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #17 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Lurer jeg på også 🙄 har hatt med håndbagasje på helg. Gikk greit det. Men 14 dager, ser jeg ikke helt for meg Anonymkode: 9225a...882 Pakker smart, både i form av å planlegge antrekkene og bruke plagg i flere kombinasjoner, men også ved å rulle klærne i bagasjen og stable taktisk. På en helg kunne du strengt talt klart deg med noen plagg i håndveska. Anonymkode: a2f4c...75c 6
Kila Skrevet 17. juli 2022 #18 Skrevet 17. juli 2022 Jeg syns heller ikke du er gnien. Jeg hadde gjort det samme hadde jeg visst at det holdt for hele turen jeg skulle på - og kun hadde håndbagasje. Nå reiser jeg nesten aldri med kun håndbagasje, men ser fordelen med tanke på kaoset på flyplassene rundt omkring, og kunne vudert det for en helg. 2
Laraa Skrevet 17. juli 2022 #19 Skrevet 17. juli 2022 Gnien, nei. Selv hadde jeg ikke klart meg med handbagsje, men det betyr på ingen måte at du er gnien. Foreldrene mine drar ofte til syden og de klarer seg også fint med handbagsje en uke. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #20 Skrevet 17. juli 2022 Jeg ville valgt som deg. Jorda blør på grunn av tankegangen til venninna di. Anonymkode: bda3d...29c 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå