Gå til innhold

Plutselig helt syk hevelse i kneet bilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Min første tanke er en væskeansamling eller en betennelse i kneet. Men du bør være obs på blodpropp selv om det ikke ser slik ut på bildene, og sjelden det er på kneet. Tenker du får ringe lege og varsle legevakt om du skulle få smerter og hevelsen blir rød samt få feber. Varme er også tegn på både betennelse og blodpropp. 

Anonymkode: a6c48...08a

Ved blodpropp ville hele beinet være hovent ikke bare en kul

Anonymkode: 21ea3...d45

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Min første tanke er en væskeansamling eller en betennelse i kneet. Men du bør være obs på blodpropp selv om det ikke ser slik ut på bildene, og sjelden det er på kneet. Tenker du får ringe lege og varsle legevakt om du skulle få smerter og hevelsen blir rød samt få feber. Varme er også tegn på både betennelse og blodpropp. 

Skal ikke blodpropp være vondt da ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ved blodpropp ville hele beinet være hovent ikke bare en kul

Det stemmer ikke. Man kan ha blodpropp uten å vite det og avvik i symptomsbildet Det er ikke som at man bare kan Google seg frem til sykdommer, som enkelte tror. Derfor er anamnesen spesielt svært viktig og folk bør være forsiktige med å skulle finne fasit på nettet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skal ikke blodpropp være vondt da ? 

I mange tilfeller, ja. Men man kan få det uten å vite at man har det. Spesielt kan man etter operasjoner få det. Nå tror jeg ikke det er det i dette tilfellet, da. Men akutte endringer bør man være obs på.

Ts, har du ringt lege?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

958FC4A3-D188-4A7A-883B-5F23BD7F42A9.jpeg

9A98E854-B823-4600-97A6-354033D57052.jpeg

Er det høyre eller venstre kne ?

Anonymkode: 1f804...828

AnonymBruker
Skrevet

Er det høyre eller venstre kne ?

Anonymkode: 1f804...828

😂

Anonymkode: 1d79b...360

AnonymBruker
Skrevet

Droppet legen ser ut som reaksjon på ett stikk i å med det klør sånn men er det ikke bedre i morgen skal jeg ta en tur 😊 har ikke noe vondt å funker som normalt så tror ikke det er noe hast 😊

AnonymBruker
Skrevet

Droppet legen da det så ut som en allergisk reaksjon å kulen forsvant ettervært. Nå er det kommet ny kul på armen ringte legevakten bare får å spørre hva som hjalp fikk beskjed om å ringe om jeg ble dårlig å komme inn til fastlegen i morgen. Hva kan det være? Tydeligvis ikke allergi som jeg tenkte blir helt stresset😳 denne kulen svir ikke men trykker mer å kjennes ikke varm 

AnonymBruker
Skrevet

Kan forsinket mens være tegn på blodpropp? 

Skrevet

Forsinket mens er nok ikke et vanlig symptom på blodpropp, men heller stress og eller hormonell ubalanse.
Her må du bare begynne å tenke tilbake .  For 2 uker siden , eller 4 uker siden , skjedde det noe utenom det vanlige da ?
Overnattet du hos noen , spiste du noe anderledes, vrikket du foten eller falt  ?  Satt du lenge i en dårlig stilling ?
Har du dyr rundt deg , kan du på noen måte fått i deg parasitter fra dem ?  For.eks katt som spider mus eller fugel.

Uansett så er det noe kroppen din jobber med nå og det er en grunn til det .

AnonymBruker
Skrevet
Fjelltopp skrev (2 timer siden):

Forsinket mens er nok ikke et vanlig symptom på blodpropp, men heller stress og eller hormonell ubalanse.
Her må du bare begynne å tenke tilbake .  For 2 uker siden , eller 4 uker siden , skjedde det noe utenom det vanlige da ?
Overnattet du hos noen , spiste du noe anderledes, vrikket du foten eller falt  ?  Satt du lenge i en dårlig stilling ?
Har du dyr rundt deg , kan du på noen måte fått i deg parasitter fra dem ?  For.eks katt som spider mus eller fugel.

Uansett så er det noe kroppen din jobber med nå og det er en grunn til det .

Nei ikke noe spesielt anneledes. Vært med ny fyr den siste mnden ellers alt som vanelig tror jeg. Hatt nerve i klem men legen sa det ikke skal ha noe med det å gjøre når jeg snakka på tlf med henne. Har katt så det kan vell være men er steinhard rund kul 

AnonymBruker
Skrevet

Å fått en til hund 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei ikke noe spesielt anneledes. Vært med ny fyr den siste mnden ellers alt som vanelig tror jeg. Hatt nerve i klem men legen sa det ikke skal ha noe med det å gjøre når jeg snakka på tlf med henne. Har katt så det kan vell være men er steinhard rund kul 

Hvor på armen er kulen  ?  Kan også ha med lymfeknuter å gjøre, for det er litt merkelig at det flytter seg fra kne til arm .
Nerver i klem er jo ikke bra heller , så du skulle kanskje vært hos en nevrolog hvis dette ikke gir seg .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...