AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Del Skrevet 16. juli 2022 Hei. Nå har det seg sånn at vi begynner å bli klare for nr 2, fem år etter førstemann. Vi droppet prevensjon etter jul, og har siden da "levd som vanlig" uten å verken eggløsningstester eller å bevisst legge i akser. Har uregelmessige sykluser som varierer mellom 28-40 dager. Kom til å tenke på at det er litt rart at det ikke har resultert i graviditet frem til nå? Tilfeldig eller er det grunn til bekymring? Tenkte at det var mindre stressende å ikke teste, men det blir kanskje motsatt for meg. Vi er begge i slutten av 20-årene hvis det har noe å si. Førstemann kom uplanlagt. Anonymkode: 995f4...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibej Skrevet 16. juli 2022 #2 Del Skrevet 16. juli 2022 Høres tilfeldig ut om du har så uregelmessige sykluser, ikke godt å vite om dere har truffet på eggløsning noen av gangene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Del Skrevet 16. juli 2022 Det er vel ikke noen grunn til bekymring før det har gått ett år. Anonymkode: 35cb2...aca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Del Skrevet 16. juli 2022 Jeg ville ikke ventet mer enn 6mnd prøving. Skjønner ikke hvorfor dette med 1 år alltid kommer opp, legen min mente 6mnd når man var i 20-årene og ellers var friske. Men da mener jeg prøving og ikke «skjer det så skjer det», typ vite at dere har sex ved eggløsning osv. Om du ikke vil teste så observer utflod og loggfør syklusene dine slik at du kanskje treffer litt mer riktig. Det er jo den ene dagen du kan bli gravid, så føler at en naturlig graviditet er en fin tilfledighet. Anonymkode: 098f9...fd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Del Skrevet 20. juli 2022 Oppdatering! Nå er mensen 10 dager "forsinket" (umulig å si egentlig siden syklusen er så ustabil). I dag fikk jeg en liten lyserosa blødning. Ikke kommet noe mer. Kan det være festeblødning? (Ja, jeg skjønner at jeg må teste for å være sikker.. bare redd for å få forhåpninger og bli skuffet). Og hvis ja, hvordan i alle dager skal jeg beregne termin siden festeblødning pleier vel egentlig å komme før forventet mensen? Anonymkode: 995f4...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Del Skrevet 22. juli 2022 Ti dager etter forsinket mens er litt sent for festeblødning? Anonymkode: 095af...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 22. juli 2022 #7 Del Skrevet 22. juli 2022 Husk at du kan ha menstruasjon uten eggløsning...og siden du har 28-40 dagers syklus betyr jo at du har opp til 15 dager der du kan få eggløsning. Det betyr at du må ha sex i løpet av disse 15 dagene. Det kommer an på sperm...om du har sex på eggløsning dagen. Om du har sex 5 dager før eggløsning er det ikke sikkert sperm klarer seg. Pluss par med regelmessig syklus kan bruke flere år til å bli gravid. Google temping. Dette er en flott måte å se om du har eggløsning...og når du har hat det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haapefull Skrevet 23. juli 2022 #8 Del Skrevet 23. juli 2022 Jeg må bare spørre; Har du undersøkt årsaken til uregelmessige sykluser? Jeg hadde sykluser opp mot 45 dager, og fikk diagnosen PCOS for et år siden. Har nå startet behandling, og har sykluser stabilt på 30-31 dager 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå