Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fast inntekt. 

Skal søke på annen jobb også til midlertidig arbeidskontrakt går ut. 

Hvilken bank får jeg boliglån hos?

Anonymkode: dd903...8ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen inntil du har ny jobb kontrakt du kan vise til. Du må kunne vise til fremtidig lønn 

Anonymkode: 6d34a...96f

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha fast jobb og egenkapital. 

Anonymkode: bb092...e7b

Skrevet

Det er mye som spiller inn hvorvidt du får boliglån eller ikke, og hvor mye du eventuelt får. Det holder ikke med fast jobb. Du må også ha minimum 15% egenkapital. På en kjøpesum på 2 millioner må du ha spart opp minst 300.000 selv. I tillegg kommer det an på hvor mye annet lån du har fra før, samt at du skal tåle en viss renteøkning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (4 minutter siden):

Det er mye som spiller inn hvorvidt du får boliglån eller ikke, og hvor mye du eventuelt får. Det holder ikke med fast jobb. Du må også ha minimum 15% egenkapital. På en kjøpesum på 2 millioner må du ha spart opp minst 300.000 selv. I tillegg kommer det an på hvor mye annet lån du har fra før, samt at du skal tåle en viss renteøkning. 

Har fast inntekt. Jeg får straks fast kontrakt i den nye jobben dit jeg skal flytte. Inntekt 470 000

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på. Noen banker er snillere en andre. Vi har god erfaring med Sparebank1. Fikk ganske høyt lån hos dem når Nordea og Danske Bank sa nei. 

Har man ikke kausjonist eller oppspart egenkapital kan man i noen tilfeller få topplån, det kommer helt ann på inntekt ut i fra slik jeg har forstått det. 

Anonymkode: 88a92...8ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har fast inntekt. Jeg får straks fast kontrakt i den nye jobben dit jeg skal flytte. Inntekt 470 000

Har du egenkapital? Hvis nei, så får du ikke lån. Har du studielån, billån osv? Da vil beløpet du kan låne reduseres. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (48 minutter siden):

Har du egenkapital? Hvis nei, så får du ikke lån. Har du studielån, billån osv? Da vil beløpet du kan låne reduseres. 

Man kan få lån uten egenkapital. Både i form av sikkerhet og topplån. Men ja, billån og annen gjeld er jo minus inntekt x5. Vet om noen som var i banken nå nylig, da fikk dem beskjed om at bankene har begynt å bli tilbakeholdne med x5 regelen, dem anbefaler heller å låne x4. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommer helt ann på. Noen banker er snillere en andre. Vi har god erfaring med Sparebank1. Fikk ganske høyt lån hos dem når Nordea og Danske Bank sa nei. 

Har man ikke kausjonist eller oppspart egenkapital kan man i noen tilfeller få topplån, det kommer helt ann på inntekt ut i fra slik jeg har forstått det. 

Fra hvem får man topplån?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fra hvem får man topplån?

Sparebank1 tilbyr topplån. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sparebank1 tilbyr topplån. 

TS nevner jo ingenting om at han/hun har kausjonist. Sparebank 1 tilbyr topplån om man har kausjonist, på linje med de fleste andre banker.

Anonymkode: e8178...097

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man kan få lån uten egenkapital. Både i form av sikkerhet og topplån. Men ja, billån og annen gjeld er jo minus inntekt x5. Vet om noen som var i banken nå nylig, da fikk dem beskjed om at bankene har begynt å bli tilbakeholdne med x5 regelen, dem anbefaler heller å låne x4. 

Vis meg en bank som tilbyr topplån uten kausjonist eller annen sikkerhet i tillegg til sikkerheten i boligen man skal kjøpe. Med unntak av startlån for vanskeligstilte da.

AnonymBruker
Skrevet

Ts, har du barn? Har du bil? Har du andre lån? Har du egenkapital?

Anonymkode: 02518...c10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ts, har du barn? Har du bil? Har du andre lån? Har du egenkapital?

Anonymkode: 02518...c10

Kausjonist. 

1 bil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har fast inntekt. 

Skal søke på annen jobb også til midlertidig arbeidskontrakt går ut. 

Hvilken bank får jeg boliglån hos?

Min pensjonerte tante på 75 år fikk avslag hos DNB Nor etter 60 år som kunde ble ny kunde hos Sparebank 1 med lån på dagen 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Topplån er jo ikke til å anbefale. Høy rente og verre blir det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vis meg en bank som tilbyr topplån uten kausjonist eller annen sikkerhet i tillegg til sikkerheten i boligen man skal kjøpe. Med unntak av startlån for vanskeligstilte da.

Sparebank1 tilbyr det uten kausjonist eller annen form for sikkerhet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sparebank1 tilbyr det uten kausjonist eller annen form for sikkerhet. 

Uten fast jobb også? Jeg har kun vikariat i 1år, men har egenkapital osv. 

Anonymkode: 77637...0a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Spørsmålet er vel ikke bare hva du får, men hva du BØR gjøre... Er det så himla lurt av deg å stifte gjeld i millionklassen, når du ikke vet mer om din jobbfremtid enn det? Om noen måneder til ett år står du uten inntekt, liksom? Det er jo ikke særlig smart, selv om du hadde klart å lure banken til å tro du hadde fast jobb med lønnsslippkopier.

Anonymkode: 9f53a...3a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, man må ha fast og sikker jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...