Gå til innhold

Damer 40+. Beste hudlaser/behandling mot rynker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Erfaringer takk🙏😊. Ønsker meg fastere og yngre hud i ansiktet. Joda, vet alt det der med å elske meg selv og vi alle blir eldre. 

Men jeg ønsker å "hjelpe" litt huden min. Mest linjer ved munnvikene og hake som plager meg mest, men problemet handler jo om hele ansiktshuden siden det siger litt der nede også. Alt henger jo ihop. Takk for tips 🥰 Bruker foresten solfaktor 30, bruker Ce ferulic acid hver morgen. Pluss fuktighetskrem. Prøvd airol, men ble så tørr og stram (ikke elastisk stram vel og merke). 

Anonymkode: 8378e...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.7.2022 den 2.33):

Google Fotona laser

Anonymkode: 5c0de...775

Har du prøvd Fotona laser selv? 

Anonymkode: 8378e...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har prøvd det meste, her er det som fungerer:

CO2/fraksjonert laser - en del nedetid, men beste behandling

Dermapen - må noen flere runder enn CO2 laser, men blir veldig bra

Profhilo - nesten ingen nedetid og bra resultat, men det er jo filler som løser seg opp, så det er midlertidig

Botox og fillers - funker med en eneste gang, men igjen så må det fylles på

Retinol og faktor 50 i hudpleierutinen hjemme. Du har jo prøvd Airol, du må venne huden til det, først bare en gang i uka og så jobber man seg opp. Ikke bruk for store doser.

Anonymkode: d2452...870

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Profhilo - nesten ingen nedetid og bra resultat, men det er jo filler som løser seg opp, så det er midlertidig

Retinol og faktor 50 i hudpleierutinen hjemme. Du har jo prøvd Airol, du må venne huden til det, først bare en gang i uka og så jobber man seg opp. Ikke bruk for store doser.

Her har du jo nesten bare ramset opp alle behandlingsformer som finnes for løs aldrende hud med lette rynker?😳 Mangler omtrent bare trådløft og kjemisk peiling..

Kan du runde ned til de tre beste og/eller rekkefølge hvilke som er de beste? Og hva vil du anbefale for dem som ikke har så god råd?

Anonymkode: 317f6...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva mener du med nedetid?

Anonymkode: 41a91...bee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

- Jeg likte ikke dermapen. Synes huden ble mer pløsete av det og behandlingen var ganske brutal. Tok to behandlinger med 1 mnd mellomrom.

- Jeg har kjøpt ZO produkter med retinol men huden min blir veldig tørr og reagerer på de. Prøver å venne huden gradvis til produktene. 

- Botox og skinbooster har vært bra for meg. Men ikke ta for mye botox! Da siger hele fjeset 😯

- Bruker Exuviance faktor 50 som er som en tynn foundation hver dag. Er ganske fornøyd med den. 

- Det neste jeg vil prøve er ZO behandlinger som er exfolierende og fuktgivende. Er ikke så overbevist om at røffe behandlinger er best for huden.

Anonymkode: 7c885...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor mange runder med dermapen må til? Hvordan ble huden din bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

- Botox og skinbooster har vært bra for meg. Men ikke ta for mye botox! Da siger hele fjeset 😯

Er skinnbooster samme som filler, feks Restylane? Jeg forsøkte det i munnpartiet og så ingen forskjell. 3500 kr rett ut vinduet.

Har forsøkt litt btx i myserynke og det funker bra. Ser mer opplagt ut.

Hva mener du med at ansiktet siger med botox? Tenker du da på evt heng ved øyne slik mange får fordi rynkene lammes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er skinnbooster samme som filler, feks Restylane? Jeg forsøkte det i munnpartiet og så ingen forskjell. 3500 kr rett ut vinduet.

Har forsøkt litt btx i myserynke og det funker bra. Ser mer opplagt ut.

Hva mener du med at ansiktet siger med botox? Tenker du da på evt heng ved øyne slik mange får fordi rynkene lammes?

Skinbooster er små dråper Restylane over hele ansiktet. Det gir mest fukt og virker forebyggende. Jeg har ellers tatt filler i kinnet pga tapt volum, i nasolabiallinjen og i haken. Har vært fornøyd med alle de. 

Jeg tok for mye botox i pannen og det førte til at hele pannen ble tung og sagget nedover, og det påvirker jo også nedre del av ansiktet til en viss grad

Ellers er det vel trening, masse vann og masse søvn som får meg til å se best ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her har du jo nesten bare ramset opp alle behandlingsformer som finnes for løs aldrende hud med lette rynker?😳 Mangler omtrent bare trådløft og kjemisk peiling..

Kan du runde ned til de tre beste og/eller rekkefølge hvilke som er de beste? Og hva vil du anbefale for dem som ikke har så god råd?

Ja, men det er jo dette dessverre som har faktisk effekt.

Og om man ikke har romslig økonomi blir vel høy solfaktor og rimelige men aktive produkter (The Ordinary/Inkey List/Revox osv) alternativet. 

De som lurer på hva nedetid er: tiden man ser helt jævlig ut 😅

Jeg snuser litt på dermapen selv. Man kan begynne forsiktig. 

Har relativt sensitiv hud, og er ikke villig til å se ut som en kjøttkake og få massiv flassing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor mange runder med dermapen må til? Hvordan ble huden din bedre?

De sier ca 3 runder med 4-6 ukers opphold. Og så innimellom etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Profhilo har jeg svært god erfaring med. Huden så betraktelig bedre ut og små linjer ble borte. Jeg så glattere og mer fuktet ut og definitivt glød. Aldri hatt så fin hud som da. 

Skal ta det igjen, evt vil jeg prøve skinbooster men har ikke helt forstått forskjellen bortsett fra at skinbooster også settes i panne, det gjør man ikke med profhilo. 

Anonymkode: 186eb...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...