Karmaisabitch Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Vi trenger å pusse opp badet, vurderer å legge microsement rett på både gulv- og veggflisene. Noen med erfaring? Ble det pent? Billigere? Hva er fordel og evt bakdel? 1
Karmaisabitch Skrevet 16. juli 2022 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stygt. Anonymkode: ad6a3...03e Hvorfor gjorde du det da? 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #4 Skrevet 17. juli 2022 Det ser veldig fint og stilig ut, hadde lyst på det selv, men mannen som jobber med betong sier at microsememt alltid vil sprekke opp. Han anbefaler ikke dette. Men det finnes veggplater som ligner, som er mye bedre alternativ Anonymkode: ef4a4...80c 1
Karmaisabitch Skrevet 17. juli 2022 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det ser veldig fint og stilig ut, hadde lyst på det selv, men mannen som jobber med betong sier at microsememt alltid vil sprekke opp. Han anbefaler ikke dette. Men det finnes veggplater som ligner, som er mye bedre alternativ Anonymkode: ef4a4...80c Aha, takk for innspill. Har også tenkt at dette er såpass nytt at mange tilbydere ikke har nok erfaring.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #6 Skrevet 17. juli 2022 Dette er ikke nytt, og det er viden kjent at det er en måte å freshe opp et shabby bad på. Om du selv synes det er pent, så er det bare å gjøre det. Men jeg tviler på st du får særlig igjen for det om du skal selge senere. Anonymkode: 0f28a...c90
Karmaisabitch Skrevet 17. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke nytt, og det er viden kjent at det er en måte å freshe opp et shabby bad på. Om du selv synes det er pent, så er det bare å gjøre det. Men jeg tviler på st du får særlig igjen for det om du skal selge senere. Anonymkode: 0f28a...c90 Freshe opp the easy way mener du?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #8 Skrevet 17. juli 2022 Har brukt det på gamle kjøkkenfliser, og det ble bra. Men aner ikke om det ble billigere, og det er mye jobb med å pusse for å få det bra. Jeg hadde ikke orket å bruke det på et helt bad. Anonymkode: ceb9b...8eb 1
Karmaisabitch Skrevet 17. juli 2022 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har brukt det på gamle kjøkkenfliser, og det ble bra. Men aner ikke om det ble billigere, og det er mye jobb med å pusse for å få det bra. Jeg hadde ikke orket å bruke det på et helt bad. Anonymkode: ceb9b...8eb Hadde ikke planlagt å gjøre det selv 😅😅😅 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #10 Skrevet 17. juli 2022 "Å pusse opp" et bad ved å bare legge noe annet utenpå, er jo dårlig arbeid. Man pusser jo opp bad fordi membranen har begrenset levetid, i alle fall der man dusjer rett på gulvet uten kabinett. Har du kabinett eller dusjer dere rett på fliser og gulv? I så fall ville ikke jeg kjøpt et bad der det var eldgammel membran underst, og bare klint på "sminke" i form av microsement oppå. Det blir ikke tett, og badet kan begynne og lekke. Vannskader. Anonymkode: 5be2e...291 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #11 Skrevet 17. juli 2022 Et alternativ er marrokansk tadelakt. Mye brukt på spa. Anonymkode: b7b71...660
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #12 Skrevet 17. juli 2022 Vi vurderte det, men kom til at problemet med badet evt ville være membranen, og den gjør man i tilfelle ingen ting med. Så det blir kun kosmetisk. Selv ville jeg vært skeptisk til å kjøpe et hus med et bad hvor det var lagt mikrosement på gamle fliser. Jeg ville gått ut fra at risikoen for at badet var dårlig var stor. Anonymkode: 03f2e...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå