AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Det har sålangt i år skjedd mange allvorlige stygge ulukker på norske veier, og vi får bare høre om de allvorligste igjennom media, men man de aller fleste trafikkuhellen hører vi ikkje noe om. Ulykkene skjer til tross for at igjennomsnittet av bilparken er blitt både nye, og sikrerer, og standarden på mange vegstrekninger er blitt bedre. Mobilbruk hevdes bl.a å vera eit utstrakt problem, og " tukling " med elektronisk utstyr i bilen fratar en bilfører oppmerksamheten,og kan likestilles med det å sette seg bak rattet i påvirket tilstand, men straffeutmålingen er forskjellig. En kvinne rygge på en bil, og syntes der var rart for bilen hennes var utstyrt med senorer,men sensorene var så fulle av møkk at de funket ikkje . Biler er utstyrt mad ABS men det fratar ikkje fører ansvar å kjøre etter forholden. Dei fleste kjøretøy er idag underlagt bestemmelser om EU-kontroll ,men det fratar ikkje fører ansvar å sjekke lys , dekkutrustning, og daglig tilsyn av bilen. Biler er utsyrt med GP-er men det fratar ikkje førers plikt å planlegge kjøringen på forhand. Anonymkode: 11e1c...254 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #2 Skrevet 16. juli 2022 Ja, jeg holdt på å kræsje i en bil som kom mot meg en gang jeg prøvde å fikse bluetooth på mobilen eller lyden eller et eller annet, var visst ikke så enkelt som jeg hadde trodd og plutselig så jeg litt for lenge vekke fra veien, gikk heldigvis bra, men jeg tenker at å være mildt beruset helt ærlig som oftest er mindre farlig enn å se på mobilen. Selfølgelig ikke om man er drita osv, men om man tenker et par drinker vs se på mobilen, så tenker jeg det burde hatt samme straff (vet ikke om det har det eller ikke da) Anonymkode: 35d28...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Siste halvpart av innlegget ditt har ingenting å gjøre med emnet eller første halvdel. Rart. Anonymkode: 1f1c4...d5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå