Gå til innhold

Funker selvhat for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å motivere deg til å gå ned i vekt altså? Si, din feite stygge jævel, du kan ikke spise mer nå. Eller klemme på det ekle magefettet før du forsyner deg for 3. gang.

Anonymkode: f3d6f...b45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes selvhat bare er teit. Tror det hjelper mer for de fleste å like seg selv nok til å ville bli sunnere 

Anonymkode: df109...117

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å gå ned i vekt handler jo mest om å ville ta vare på seg selv og ville seg selv godt. Og da funker selvhat dårlig . 🤷

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, synes selvhat bare er teit. Tror det hjelper mer for de fleste å like seg selv nok til å ville bli sunnere 

Anonymkode: df109...117

Å :( Liker ikke meg selv så godt.

Anonymkode: f3d6f...b45

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke for meg. Den viktigste motivasjonsfaktoren for meg da jeg gikk ned mange kilo i vekt, var det motsatte - jeg er glad i meg selv, og jeg vil gjøre det beste for helsen min fordi jeg fortjener å være normalvektig. 

Meeen, ser at kommentarer på overvektvekt kan være motiverende for menn som ikke er så sensitive som oss damer. Broren min som også har slitt med vekten ble motivert av kommentarer fra kompisgjengen hvor de påpekte at han burde ta seg sammen, og ikke spise så mye junk. Tror ikke han merket det selv hvor usunt kostholdet hans var, så han trengte litt "fatshaming" med kjærlighet i bunn. De ville jo bare det beste for han. 

Anonymkode: 04905...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke direkte selvhat er veien å gå. Som andre sier, handler det om å gjøre noe bra for deg selv og kroppen din. 
Samtidig tror jeg det er bra å ha noe skamfølelse. Jeg hadde nok veiet ganske mye mer dersom jeg aldri følte skam over å spise for mye og for usunt.

Anonymkode: a4c99...c6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hadde så store mengder selvhat for meg selv på alle områder i livet at jeg til slutt møtte veggen når det ble kombinert med mye belastning på jobb og privat på alle områder i livet mitt. Anbefales ikke:P

Anonymkode: d044b...a79

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tvert imot, var ikke før jeg begynte å respektere meg selv at jeg klarte å finne en naturlig balanse med mat, vekt osv. Jobber fremdeles med selvhatet da.

Anonymkode: 1be4c...cd4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ned i vekt når jeg har det bra med meg selv, opp når jeg hater meg selv. Så nei. 

Det tror jeg ikke fungerer for så veldig mange, derfor er fat shaming en dårlig idé.

Anonymkode: e56bf...ae6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...