AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Del Skrevet 16. juli 2022 Min svigerinne har fått satt hull i ørene på begge barna. Begge er under 8 år. Det skjedde på et all-inclusive hotell i Hellas. Hun som satte hullene, så ikke veldig proff ut. Blant annet brukte hun ikke hansker. Hun bare satte "pistolen" i øret, og deretter gikk hun vekk. Ikke noe rensing, ikke noen instruksjoner. Faren for infeksjoner er vel høyest de første ukene? Og barna skal plaske rundt i bassenger (der andre barn tisser og det som verre er). Det er veldig varmt. Og bakteriefloraen i Hellas er vel ganske annerledes enn i Norge? Kjenner jeg er sjokkert over valget hun tok. Eller er jeg hysterisk? Anonymkode: d8bcf...bbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #2 Del Skrevet 16. juli 2022 Hadde klikka fullstendig på svigerinna, det der er ikke valg hun kan ta for dine unger. Anonymkode: 724c4...648 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Del Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde klikka fullstendig på svigerinna, det der er ikke valg hun kan ta for dine unger. Anonymkode: 724c4...648 Vi får vel tro det er sine egne unger hun har gjort det med. Men det er jaggu ille nok. Anonymkode: 9dec1...ebc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Del Skrevet 16. juli 2022 Synes ikke barna er for små, jenta mi fikk hull i ørene på 6-åradagen etter å ha maset siden hun var 4.. Men jeg hadde aldri gjort det på den måten, der er jeg helt enig😵 Anonymkode: b69c1...ba9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #5 Del Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde klikka fullstendig på svigerinna, det der er ikke valg hun kan ta for dine unger. Anonymkode: 724c4...648 🤣 Anonymkode: 905c5...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #6 Del Skrevet 16. juli 2022 Her lukter det white trash herfra til Svinesund. Anonymkode: 3b19e...858 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #7 Del Skrevet 16. juli 2022 Hellas er jo ikke akkurat noe u-land da. Likevel, jeg hadde ikke tatt sjansen. Bassengene kan være ganske ekle. Anonymkode: b8f77...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #8 Del Skrevet 16. juli 2022 Svigerinna de er helt idiot. For det første bør man absolutt ikke bruke pistol til å ta hull i ørene. Piercing er mye bedre. For det andre skal man ikke bade på flere uker etter man har tatt hull pga infeksjonsfare. Virker ikke akkurat gjennomtenkt av svigerinnen din. Anonymkode: d4b6c...919 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #9 Del Skrevet 16. juli 2022 Da min søster var baby så ble min mor spurt på gaten av en sigøyner om babyen skulle ha hull i ørene. Min mor sa ja og da spratt det opp en tykk synål som hun slikket på og rett inn i ørene med tråd. Ingen infeksjon. Dette var i utlandet og for snart 40 år tilbake Hadde ikke gjort det på mine nå det er større fokus på hygiene, men litt gøy å tenke tilbake på. Håper barna hennes (dine..?) har høy nok immunforsvar Dumt av henne å tillate det dersom barna er født og oppvokst i Norge, og ikke er vandt med «bakterier» Anonymkode: 96811...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #10 Del Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svigerinna de er helt idiot. For det første bør man absolutt ikke bruke pistol til å ta hull i ørene. Piercing er mye bedre. For det andre skal man ikke bade på flere uker etter man har tatt hull pga infeksjonsfare. Virker ikke akkurat gjennomtenkt av svigerinnen din. Anonymkode: d4b6c...919 Jeg trodde også dette og gikk for anbefalingen om piercing i stedet på min datter. Ikke bare gjorde det sykt mye vondere. Det tar også lenger tid. I ettertid måtte vi ta de ut for hun fikk store verkebyller. Etter det har hun tatt hull i ørene to ganger med pistol hos frisør uten noe problem. Anonymkode: b8f77...46c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #11 Del Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg trodde også dette og gikk for anbefalingen om piercing i stedet på min datter. Ikke bare gjorde det sykt mye vondere. Det tar også lenger tid. I ettertid måtte vi ta de ut for hun fikk store verkebyller. Etter det har hun tatt hull i ørene to ganger med pistol hos frisør uten noe problem. Anonymkode: b8f77...46c Det er nok tilfeldig at det verket etter piercingen og ikke etter bruk av pistol. Det er alltid en risiko for betennelse uansett metode. Ved piercing fjernes en del av vevet når nålen går gjennom og etterlater lite skade, mens ved pistol blir vevet sprengt til siden når øredobben presses gjennom, noe som øker sjansen for vevskade og arr. Lengden på stangen ved bruk av pistol er ikke tilpasset ørets tykkelse og kan resultere i for lite plass til å rense skikkelig. Det blir også svært ubehagelig ved hevelse. Ved bruk av piercing bruker man en stang med lengde tilpasset tykkelsen på øret slik at det ikke ligger i press, og man kommer godt til ved rensing og det gror fortere. Bruk av pistol øker risikoen for skjeve hull da det er vanskelig å beregne vinkelen på pistolen. Bruk av nål gir bedre kontroll på plassering av hullet og vinkelen. Er ofte frisører som bruker pistol og de har ikke den samme opplæringen og utdannelsen som en piercing-artist. Frisører får heller aldri samme mengdetrening da de stort sett klipper hår. Pistol er mindre hygienisk da man ikke får renset den skikkelig. En piercingnål er steril og brukes kun én gang. Begge metoder kan være smertefulle, men det kan løses ved bruk av Emla-krem. Mer utfyllende lesning om pistol vs piercing: https://www.pinpoint-piercing.no/single-post/2011/01/29/om-forskjellen-på-ørepistol-og-piercing https://safaribodyart.no/repistol-vs-piercingn-l.html Anonymkode: d4b6c...919 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #12 Del Skrevet 16. juli 2022 Hmm, sprøytenåler er da ti tusen ganger verre, og spedbarn får mange første året. Ugh, sprøyter… Stakkers små! Tenk den traumatiske opplevelsen… Anonymkode: ecfa4...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #13 Del Skrevet 17. juli 2022 Ja, du er hysterisk. Og muligens litt lei av ditt eget liv? Anonymkode: ddc97...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #14 Del Skrevet 17. juli 2022 Enig ts, dette var ikke særlig gjennomtenkt. Jeg har tenkt på det samme med de som tatoverer seg på typisk «sydenferie», hvorfor gjør man det når man er på ferie et sted man skal bade mye i både basseng og sjø? Skjønner at det er billigere å gjøre sånt der nede, men er det virkelig verdt risikoen? Én ting er likevel å ta det valget for seg selv, men ekstra ille er det når en mor velger å gjøre dette på sine små barn, her lyser det betennelse på vei på lang vei😔 Anonymkode: 1d8cb...5e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 17. juli 2022 #15 Del Skrevet 17. juli 2022 Jeg har tatt hull i ører med pistol. De henger på ennå. Og niesa mi på 7 fikk hull i ørene på 6 års dagen sin, med pistol. Ingen skade skjedd der heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #16 Del Skrevet 17. juli 2022 Maestro skrev (2 minutter siden): Jeg har tatt hull i ører med pistol. De henger på ennå. Og niesa mi på 7 fikk hull i ørene på 6 års dagen sin, med pistol. Ingen skade skjedd der heller. Diskusjonen om pistol vs piercing var vel litt på siden av hovedtemaet her, som var å gjøre dette på ferie hvor man skal bade mye i basseng og sjø. Det er vel ikke helt heldig med nye hull i ørene. Anonymkode: 1d8cb...5e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 17. juli 2022 #17 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Diskusjonen om pistol vs piercing var vel litt på siden av hovedtemaet her, som var å gjøre dette på ferie hvor man skal bade mye i basseng og sjø. Det er vel ikke helt heldig med nye hull i ørene. Anonymkode: 1d8cb...5e2 De kunne jo eventuelt ventet til siste dag eller noe. Som man gjør når man tar tatovering i syden som ikke skal ha sol på seg. Og rense godt og vri litt på dobben sånn at det ikke gror fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 17. juli 2022 #18 Del Skrevet 17. juli 2022 Hadde nok ikke gjort det selv med egne barn i utlandet. Men alderen er ikke ett problem for meg. Jeg fikk selv hull i ørene til skolestart når jeg var 5,5 år gammel etter egen forespørsel. Husker enda mamma og jeg pratet om at det kunne gjøre veldig vondt ett øyeblikk så litt vondt i dagene etterpå og at vi måtte rense med middel fra apotek. Min 7 år eldre søster tok ett hull rett før meg (hadde to fra før) så jeg fikk se på henne ta og bestemme meg for om jeg fremdeles ville ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #19 Del Skrevet 17. juli 2022 Barnemishandling på linje med omskjæring Anonymkode: 9d61e...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #20 Del Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er nok tilfeldig at det verket etter piercingen og ikke etter bruk av pistol. Det er alltid en risiko for betennelse uansett metode. Ved piercing fjernes en del av vevet når nålen går gjennom og etterlater lite skade, mens ved pistol blir vevet sprengt til siden når øredobben presses gjennom, noe som øker sjansen for vevskade og arr. Lengden på stangen ved bruk av pistol er ikke tilpasset ørets tykkelse og kan resultere i for lite plass til å rense skikkelig. Det blir også svært ubehagelig ved hevelse. Ved bruk av piercing bruker man en stang med lengde tilpasset tykkelsen på øret slik at det ikke ligger i press, og man kommer godt til ved rensing og det gror fortere. Bruk av pistol øker risikoen for skjeve hull da det er vanskelig å beregne vinkelen på pistolen. Bruk av nål gir bedre kontroll på plassering av hullet og vinkelen. Er ofte frisører som bruker pistol og de har ikke den samme opplæringen og utdannelsen som en piercing-artist. Frisører får heller aldri samme mengdetrening da de stort sett klipper hår. Pistol er mindre hygienisk da man ikke får renset den skikkelig. En piercingnål er steril og brukes kun én gang. Begge metoder kan være smertefulle, men det kan løses ved bruk av Emla-krem. Mer utfyllende lesning om pistol vs piercing: https://www.pinpoint-piercing.no/single-post/2011/01/29/om-forskjellen-på-ørepistol-og-piercing https://safaribodyart.no/repistol-vs-piercingn-l.html Anonymkode: d4b6c...919 Ja, for piercing "artist" er jo en virkelig utdannelse 😂😂😂. Anonymkode: f903e...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå