Gjest gloria Skrevet 17. november 2005 #1 Del Skrevet 17. november 2005 Har bestilt brosjyrer fra EF angående et studieopphold på College i enten statene eller Storbritania, men lurer egentlig på om noen her har tatt et år på College, og hvordan dette var? Fikk dere noe utav året i forhold til jobbsammenheng senere, eller var det mer et år hvor man fikk tatt i bruk engelskkunnskapene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2005 #2 Del Skrevet 18. november 2005 Det kommer sikkert litt an på hvilket fag du studerer og om du tar noe som er relevant til det du vil jobbe med senere (evnt noe som kan utfylle jobben din og gjøre deg unik). Jeg mener å huske at EF tar seg ganske godt betalt akkurat som STS (forøvrig et VELDIG useriøst byrå). Har ikke også YFU (Youth for Understanding) tilbud om college? Jeg har bare hørt godt om dem, og de jobber non-profit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #3 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg hadde heller søkt direkte på universiteter/colleger i begge de landene i stedet for å gå gjennom en middle man som bare suger penger ut av deg. Jeg har gått på unversitet i både England (London) og USA (østkysten). Hvilke retninger og fag er du interessert i? Hva er det avgjørende? Skal du bare gå et år? Gå og snakk med ANSA - de kan hjelpe mye.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #4 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg gjorde dette gjennom STS ett år i California med ganske gode erfaringer. De fulgte bra opp og jeg fikk en del venner der. Det beste med hele året var å få erfare at den mentale holdningen til absolutt alt...skolen, og alt mulig annet, var mer easy going og relaxed enn her i Norge - samtidig med at det bare lå i kortene hele veien at den som gjorde det bra ble belønnet. Det stilige var at terskelen til å gjørd det bra var svært annerledes enn her. Her i Norge er det hemmelighetsfullt, lukket og diffust, i USA er det klart, tydelig, direkte og "alle kan hvis de vil". Den holdningen likte jeg så godt at jeg vurderer å søke jobb der nå, tolv år etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #5 Del Skrevet 21. november 2005 ef i australia har jeg ikke gode erfaringer med. men forøvrig er jeg veldig glad for at jeg har studert ute et år, har fått mange positive tilbakemeldinger med det på CV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå