Gå til innhold

Fikk ikke blikkkontakt med noen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen dager siden var jeg på et kjøpesenter. Jeg var ikke der for å se på jenter og jeg stod ikke og glante. Sånn nå er det avklart på forhånd. 

Men jeg opplevde å ikke få blikkontakt med noen som helst jenter jeg gikk forbi. Hva tror dere det betyr? Jeg vet at de som er kjekke sier de får oppmerksomhet og blikk fra jenter. Betyr det at jeg er stygg?

Anonymkode: 57857...608

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at du er ikke en man legger merke til, men det betyr ikke at du er stygg

Anonymkode: 49991...08e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier ikke å se folk jeg går forbi i øynene 

Anonymkode: 13f9b...547

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Vet ikke. De få gangene jeg er på kjøpesenter, er jeg der for å bli ferdig med ærender. Er ikke opptatt av om jeg får blikk fra menn eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg, som er kvinne, er veldig bevisst på å unngå øyekontakt med menn ute fordi de gangene jeg har gjort det så stirrer de så intenst at det er kvalmende og snur seg etter deg og det blir liksom too much.

Anonymkode: 22733...58f

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bra du ikke er her jeg er. Her får jeg virkelig følt på hvordan det er å være utlending. Hjemme er det uhøffelig å stirre. Her stirre mannfolk åpenlyst og hele tiden. 

Ubehagelig... ja helt klart. 

Mulig de syns jeg ser ut som gammel kjerring da men trodde den tiden var forbi for min del at mannfolk glaner seg ihjel på meg. 

Anonymkode: 61c96...86a

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at folk rett og slett er på et kjøpesenter for å handle, ikke for å se noen fremmede i øynene… :vetikke:

Anonymkode: 4c921...04a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg, som er kvinne, er veldig bevisst på å unngå øyekontakt med menn ute fordi de gangene jeg har gjort det så stirrer de så intenst at det er kvalmende og snur seg etter deg og det blir liksom too much.

Anonymkode: 22733...58f

Hva om han er kjekk da? Er du ikke mer tilbøyelig til å ha blikkkontakt da?

AnonymBruker
Skrevet

Mange er sjenerte. Redde for å møte blikk. De er usikre på seg selv og hvordan blikket blir møtt.
Noen synes det er lettere å møte blikket til mindre kjekke menn. 
Alt i alt, så sier ikke det noe om deg. Det er også veldig subjektivt, hva som menes med "ofte blikk kontakt". I virkeligheten kanskje du får flere blikk enn dine venner

Anonymkode: acf93...d6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bra du ikke er her jeg er. Her får jeg virkelig følt på hvordan det er å være utlending. Hjemme er det uhøffelig å stirre. Her stirre mannfolk åpenlyst og hele tiden. 

Ubehagelig... ja helt klart. 

Mulig de syns jeg ser ut som gammel kjerring da men trodde den tiden var forbi for min del at mannfolk glaner seg ihjel på meg. 

Anonymkode: 61c96...86a

Tror det er forskjell på kjønn kanskje. Menn hadde likt å føle seg ettertraktet. Være THE MAN liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om han er kjekk da? Er du ikke mer tilbøyelig til å ha blikkkontakt da?

Vet ikke hvor gammel/ung du er eller i hvilken type miljø du vanker i. Men: Jeg er voksen, og går på kjøpesenter kun fordi jeg skal handle noe. Ikke for å "henge" rundt på senteret og ha blikkontakt. 

Anonymkode: 3d04d...e75

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange er sjenerte. Redde for å møte blikk. De er usikre på seg selv og hvordan blikket blir møtt.
Noen synes det er lettere å møte blikket til mindre kjekke menn. 
Alt i alt, så sier ikke det noe om deg. Det er også veldig subjektivt, hva som menes med "ofte blikk kontakt". I virkeligheten kanskje du får flere blikk enn dine venner

Anonymkode: acf93...d6b

Ja skulle akkurat til å si, jeg møter oftere blikket til mindre kjekke menn enn stereotypiske kjekke menn, bare fordi jeg føler det er mindre kleint av en eller annen grunn

Anonymkode: 13f9b...547

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

For noen dager siden var jeg på et kjøpesenter. Jeg var ikke der for å se på jenter og jeg stod ikke og glante. Sånn nå er det avklart på forhånd. 

Men jeg opplevde å ikke få blikkontakt med noen som helst jenter jeg gikk forbi. Hva tror dere det betyr? Jeg vet at de som er kjekke sier de får oppmerksomhet og blikk fra jenter. Betyr det at jeg er stygg?

De gikk vel i sine egne tanker, uavhengig om du er kjekk eller ikke. Jeg legger aldri merke til menn når jeg er ute og handler.

Anonymkode: 1c80c...e54

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden skal du ha blikkontakt med folk på et kjøpesenter??? Gå heller i Pridetog, så du får dekket litt behov. 

Du befinner deg farlig nærme de mennene som sitter på benker ‘midt i smørøyet’ på senteret og som har hele kroppen vendt ut mot alle deilige damer som går forbi…. De som alle ser er super-ensomme (med et ego på topp) 

Anonymkode: a4971...121

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at du bor i Norge

MEN. Selv om du kunne fått mer blikk kontakt i utlandet, er jeg ikke så sikker på at du hadde blitt mindre forvirra av den responsen

Anonymkode: 005e6...391

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden skal du ha blikkontakt med folk på et kjøpesenter??? Gå heller i Pridetog, så du får dekket litt behov. 

Du befinner deg farlig nærme de mennene som sitter på benker ‘midt i smørøyet’ på senteret og som har hele kroppen vendt ut mot alle deilige damer som går forbi…. De som alle ser er super-ensomme (med et ego på topp) 

Anonymkode: a4971...121

Jeg er nesten aldri på senter. Skulle bare se på en vare i en butikk og tenkte at siden jeg er her, så skal jeg se om kvinner  synes jeg er kjekk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke hvor gammel/ung du er eller i hvilken type miljø du vanker i. Men: Jeg er voksen, og går på kjøpesenter kun fordi jeg skal handle noe. Ikke for å "henge" rundt på senteret og ha blikkontakt. 

Anonymkode: 3d04d...e75

Jeg henger ikke på senteret jeg heller. Men det er da lov å se hvor mye oppmerksomhet man får. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det du som var på Aker brygge med familien og opplevde at du ikke fikk blikkontakt med noen damer? Lik skrivemåte. Hvis dette plager deg såpass kan jeg informere om at mange i Norge er introvert/beskjeden og vi har (dessverre?) ikke kultur for øyekontakt i hverdagen. Jeg har sett veeeldig kjekke menn men ikke tørt å se på dem. Så ikke ta det som et nederlag eller negativ bekreftelse 

Anonymkode: 7647a...5ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ignorerer totalt alle når jeg er på kjøpesenter. Er i min egen verden, hører på musikk og tenker på det jeg skal handle. Jeg ser verken på menn eller møter blikket til folk jeg kjenner en gang. Kan gå rett forbi kjentfolk (ignorerer ikke de med vilje) fordi jeg tenker på andre ting og har også lært meg å ikke møte blikkene til folk. Jeg møter ikke blikkene og ser ikke på andre fordi jeg er redd for å bli stoppet og bli tvunget til å prate med ukjente. (Har skjedd altfor mange ganger selv om jeg har headset på meg)

Anonymkode: 1a81d...c2b

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg tror det er som mange skriver, at man er der for å handle og ikke sjekke mannfolk. Dessuten så er det vel ikke slik at selv om man får blikkontakt med noen så er de interessert i deg. Jeg får jo blikkontakt med folk av ulike grunner, men jeg er ikke interessert i de fleste av den grunn.

Jeg kan se kjekke menn på kjøpesenteret, men registrerer det bare og så går jeg videre til det jeg skal. Tror ikke at kjøpesenteret er den beste sjekkearenaen for å ha flørtende blikkontakt med masse damer for å sjekke hvor kjekk man er. Sånn generelt sett så tror jeg damer er litt annerledes når det gjelder sånne ting enn det menn er. Menn ville kanskje gjerne hatt masse oppmerksomhet fra pene damer, men jeg tror damer oftere er mer subtile når de gir oppmerksomhet. I hvert fall i en slik situasjon.

Jeg kan også være sånn at jeg ikke alltid orker blikkontakt og går derfor dit jeg skal uten å legge merke til andre mennesker noe særlig. Da er fokuset mitt på å gå fra a til b og så dra hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...