AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Ja; noen som har erfaringer å dele? Jeg vurderer å søke hjelp hos Volvat men er også åpen for alternativer. Jeg får ikke hjelp av DPS, fordi jeg «klarer meg fint»; at jeg slites ut av dette, at det koster masse penger for familien og tærer på parforhold og vennskapsrelasjoner er ikke nok. Anonymkode: 277d8...ddf
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #2 Skrevet 17. juli 2022 Jeg gikk først til Volvat. Var der på en time og var veldig fornøyd, men hadde dessverre ikke råd til å ta hele utredningen der. Ble så sendt til DPS i oktober 2021… de har enda ikke satt en diagnose. Ting tar tiiiiiiiiiid. Hadde jeg hatt råd til å ta det hos Volvat, så hadde jeg absolutt valgt det! Anonymkode: 06cf7...83b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #3 Skrevet 17. juli 2022 Mannen min utredes nå. Fastlegen visste at han kom til å få avslag fra DPS fordi han fungerer godt, så han ble henvist til en privat nevropsykolog med avtale. Han har valgt å ta deler av utredningen digitalt (videosamtale) og har bare trengt én time med fysisk oppmøte for å gjennomføre noen tester som måtte gjøres på kontoret. Dersom han ønsket å ta hele utredningen med fysisk oppmøte, var det over 6 måneders ventetid. Med løsningen han valgte var det knapt 2 måneder. Husker ikke hva nevropsykologen heter, men skal spørre mannen min etterpå. Forsto det sånn at man også kan ta det helprivat der. Anonymkode: b6f97...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå