Gå til innhold

Redd for at jeg har fått hjernebetennelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg helt rar i hodet, føler meg omtåket og «beruset», klarer ikke å tenke klart, klarer ikke følge med når folk snakker, og det føles som om jeg er i en drøm og alt føles uvirkelig… Jeg har ikke hodepine, men det går vel an å ha hjernebetennelse uten å ha vondt i hodet? Bør jeg gå til legen? Om det ikke er hjernebetennelse, kan det jo være hjerneskade

Anonymkode: 0b25b...389

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakt og forklar symptomene dine for å få råd av kvalifisert helsepersonell.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg føler meg helt rar i hodet, føler meg omtåket og «beruset», klarer ikke å tenke klart, klarer ikke følge med når folk snakker, og det føles som om jeg er i en drøm og alt føles uvirkelig… Jeg har ikke hodepine, men det går vel an å ha hjernebetennelse uten å ha vondt i hodet? Bør jeg gå til legen? Om det ikke er hjernebetennelse, kan det jo være hjerneskade

Hjernehinnebetennelse? 

Stiv nakke er også et symtom. 

Anonymkode: 97426...ec3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har også følt at alt er en drøm. Litt uvirkelig tilstedeværelse. Min datter får det samme. Hvor gammel er du? 

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakt om du er bekymret.

God bedring!

Anonymkode: 4b26c...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har også følt at alt er en drøm. Litt uvirkelig tilstedeværelse. Min datter får det samme. Hvor gammel er du? 

17

AnonymBruker
Skrevet

Har du angst? Høres ut som angstsymptomer, synes jeg.

Hvis du ikke vet om at du har angst fra før så er det helt greit og kanskje lurt å ringe legevakten og spørre hva de synes.

Anonymkode: ffcb5...118

AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som dissosiasjon, man kan få det av mange forskjellige mentale lidelser, men man trenger ikke å ha en spesifikk mental lidelse for å få det heller. Om du ikke har noen andre symptomer på hjernehinnebetennelse ville jeg ikke blitt veldig stressa, du kan gå til legen selfølgelig for å høre, men dissosiasjon kan ofte bli verre av stress og angst 

Anonymkode: dab02...34f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du angst? Høres ut som angstsymptomer, synes jeg.

Hvis du ikke vet om at du har angst fra før så er det helt greit og kanskje lurt å ringe legevakten og spørre hva de synes.

Jeg har angst, ja… Har hatt veldig sterk angst de siste dagene…

AnonymBruker
Skrevet
Athena Catalina skrev (21 minutter siden):

Det høres ikke ut som hjernehinnebetennelse. 

Symptomer og forløp ved hjernehinnebetennelse

Hjernehinnebetennelse er meningitt. 

Hjernebetennelse er encefalitt. 

TS mener tydelig encefalitt, men det høres mer ut som en slags dissosiering enn det. 

Anonymkode: 96a8e...76b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

17

Hvor gammel er datteren din?

Anonymkode: 1bee2...4c6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har angst, ja… Har hatt veldig sterk angst de siste dagene…

Da har du nok svaret der, ja... Prøv å les litt om angstsymptomer og se om du synes det passer.

Stor klem til deg, angst er så vondt og slitsomt å ha.

AnonymBruker
Skrevet

Om du er redd for at du har hjernebetennelse, da skriver du ikke på KG, men du ringer legevakta. 

Anonymkode: 36d38...205

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakta eller ambulansen du....

Ikke skriv på ett forum. Her kommer du ikke langt. 
Det kan være kreft også, eller angst, eller hundre tusen andre forskjellige diagnoser. For symptomene du beskriver er svært generelle. 

Anonymkode: 4b959...da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...