Gå til innhold

Stemor tar med barna på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster er skilt og eksmannen har ny dame. Min søster har 2 barn med han.  Han har vært sammen hun nye i 4 år. Hun behandler barna bra. De er 10 og 12 år. Nå vil hun ta de med til Spania med hennes foreldre og søsken. Far til barna må jobbe. Men min søster vil ikke det. Hun mener at far må være med. Skjønner ikke hvorfor hun reagerer sånn.  Men jeg har ikke barn, så kanskje derfor jeg ikke forstår det.  Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: babde...f00

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samværsordningen er jo mellom far og barna, ikke mellom stemor og barna. Hva vil barna selv?

Anonymkode: 031b2...739

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker de barna er veldig heldige og mor bør være veldig takknemlig for det 🥰 Men helt sikkert vondt i mammahjertet, og det er hemt greit, men det skal ikke gå utover barna😊

• Liker 40
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun er vel bare sjalu. Og lutt kontrollerende. Hun har ingenting med det å gjøre. Hvis barna har det bra med dette må jo det være flott for dem!

Anonymkode: 2a9b4...59a

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke i samme situasjon da mine barn ikke har en stemor, men jeg er stemor. Mitt stebarn får dessverre ikke lov av mor og bli med meg og mine barn til utlandet til tross for at mor ikke ville hatt noen utgifter. Jeg har bodd med min stedatter i 8 år, og vi har et godt forhold, men mor aksepterer det ikke, uten at jeg vet hvorfor. Min mann jobber den aktuelle uken, det gjør mor også, så jenta kommer til å være mye alene hjemme hos mor denne uken. Mor sier at hun har godt av å være med venner i sommerferien, fremfor å bli med mine barn og meg til Spania (mine barn er jevngamle med stedatter og anser hverandre som søsken, mens mor hele tiden korrigerer og sier at de ikke egentlig er søsken)

Anonymkode: 7bae6...dfb

• Liker 7
  • Hjerte 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at søstera di er smålig. Om ungene trives med stemor er det jo bare flott at de får seg en tur til utlandet. Ei venninne av meg gjør det samme med sin stedatter. Hun behandler henne som sin egen og reiser på ferie til Sørlandet til sin familie sammen med stedatteren og fellesbarna. Både mor og far synes heldigvis det bare er fint :) 

Anonymkode: 1d16f...dec

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke i samme situasjon da mine barn ikke har en stemor, men jeg er stemor. Mitt stebarn får dessverre ikke lov av mor og bli med meg og mine barn til utlandet til tross for at mor ikke ville hatt noen utgifter. Jeg har bodd med min stedatter i 8 år, og vi har et godt forhold, men mor aksepterer det ikke, uten at jeg vet hvorfor. Min mann jobber den aktuelle uken, det gjør mor også, så jenta kommer til å være mye alene hjemme hos mor denne uken. Mor sier at hun har godt av å være med venner i sommerferien, fremfor å bli med mine barn og meg til Spania (mine barn er jevngamle med stedatter og anser hverandre som søsken, mens mor hele tiden korrigerer og sier at de ikke egentlig er søsken)

Herregud for et hespetre… Tenk å ikke unne sin egen unge en kjempegøy ferie. Hvor gammel er barnet? 

• Liker 17
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke latt barna reise uten meg og/eller far. Skulle det skje noe er det viktig for meg at noen med juridisk ansvar for barna er tilstede. 

Anonymkode: ef3d6...68e

• Liker 9
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, dersom mine barn kunne fått gratis (for meg) ferie til varmere strøk, i en uke hvor jeg uansett ikke hadde hatt samvær hadde jeg sagt: Hurra! 🙌🏻

Anonymkode: 44031...e19

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud for et hespetre… Tenk å ikke unne sin egen unge en kjempegøy ferie. Hvor gammel er barnet? 

Barnet er snart 12. jeg er fryktelig lei meg, det føles galt å dra uten mitt stebarn, og jeg må be mine barn om å ikke prate om turen foran stebarnet. 

mine foreldre spurte i fjor om å få ta med alle barnebarna (de der på mitt stebarn som sitt barnebarn og gjør ikke forskjell) til Liseberg i fjor, med overnatting på hotel osv., men det fikk de heller ikke liv til fordi de ikke var biologiske besteforeldre. Barnet løper alltid mot de, har sittet på fanget deres siden det var lite, de har tørket tårer, kjøpt is, vi har vært på utallige hytteturer sammen osv, men nei… de fikk ikke lov å ta barnet med til Liseberg. 

• Liker 2
  • Hjerte 20
Skrevet

Jeg tenker at du skal være forsiktig med å synse om din egen søster. Kanskje vet hun noe om stemor eller stemors familie som hun ikke kan dele med deg. Kanskje synes hun far velger bort barna for mye og at det er bedre for dem om de heller får en ferieuke med far når han er tilgjengelig.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde ikke latt barna reise uten meg og/eller far. Skulle det skje noe er det viktig for meg at noen med juridisk ansvar for barna er tilstede. 

Anonymkode: ef3d6...68e

Så da får aldri dine barn reise uten dere? Ikke med venner, ikke på leirskole, ikke på cuper? 

Anonymkode: c05de...4b1

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at du skal være forsiktig med å synse om din egen søster. Kanskje vet hun noe om stemor eller stemors familie som hun ikke kan dele med deg. Kanskje synes hun far velger bort barna for mye og at det er bedre for dem om de heller får en ferieuke med far når han er tilgjengelig.

Eller så er søstera bare en bitterfitte som bruker barnet for å hevne seg. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

For et hespetre av en mor. Smålig rett og slett. Stemødre som deg vokser ikke på trør, jeg hadde vært så takk romlig og glad om barnet mitt hadde en slik ressursperson i live sitt 

Anonymkode: 03128...180

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare trist. Noen voksne tenker mer på seg selv enn barna. Her burde barna få velge selv!

Anonymkode: 2a9b4...59a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er far og jeg skilt, men jeg har alltid tatt med stebarnet på ferie (både da vi var sammen og i ettertid). Om far får flere barn med ny dame hadde jeg ikke hatt noe vanskeligheter med å ta de med på ferie heller. Det er søskene til mine barn. 

Anonymkode: d3278...cb9

• Liker 3
  • Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller så er søstera bare en bitterfitte som bruker barnet for å hevne seg. 

Hvis man vil tro det verste om folk så er det svaret. Men så spørs det hvem som egentlig er bitterfitte hvis man legger den aller verste tolkninga til grunn for sin egen søster.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan barna reise med noen som ikke er biologisk i slekt? Trodde ikke dette var lov.. 

Anonymkode: efa51...7ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan barna reise med noen som ikke er biologisk i slekt? Trodde ikke dette var lov.. 

Anonymkode: efa51...7ed

Jada. Jeg har vært i utlandet med mitt tidligere stebarn (og bror til mine barn) 15 ganger. Det har aldri vært noe problem. Har hatt med fullmakt for far og mor hver gang, men jeg har aldri trengt å bruke det. 

Anonymkode: d3278...cb9

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...