Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et spørsmål jeg ofte stiller til meg selv er hvordan vet man om man har funnet den rette? Er det noe man bare vet? Noe en føler inn i seg? Selv er jeg en romantiker og følger alltid hjertet. Hører aldri på hodet eller fornuften som man kaller det. Likevel bærer jeg på en aldri så liten usikkerhet. :cry:

Håper noen kan hjelpe meg :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg kan si fra egen erfaring... Jeg er en romantiker, som mente at når man treffer den rette, så vet man det. Så treff jeg en gutt som jeg ble sammen med, men denne følelsen av at dette var den RETTE den uteble. JEg overtalte meg selv da til å tro at den følelsen, det var en romantisk drøm, men ikke virkelighet. Men tiden gikk, og dette forholdet tok slutt. Jeg traff min nåværende samboer, og allerede fra det første kysset visste jeg at DETTE var rett. ALt har føltes rett sammen med ham. Rett og naturlig. Det var slik det skulle være. Derfor vet jeg at denne gutten er den rette for meg, og han holder jeg godt fast på, for all fremtid.

Jeg mener ikke med dette å si at alle som tviler, ikke er sammen med den rette, men for meg var det i alle fall aldri tvil etter at jeg traff min elskede.

Skrevet
allerede fra det første kysset visste jeg at DETTE var rett. ALt har føltes rett sammen med ham. Rett og naturlig. Det var slik det skulle være.Sånn var det for meg også, jeg bare visste at dette var "the one".Det er en ganske rar ting det at man bare vet og kjenner at "dette er personen som er ment for akkurat meg" :P
Skrevet

Jeg har hatt noen forhold bak meg, og når jeg traff han jeg er med nå så merket jeg det fra dag 1. Denne mannen kan jeg ikke leve uten! Han er virkelig ment for meg :D Nå har vi vært sammen i over 3 år! Still going strong :ler2:

Hvorfor er du usikker? Hvordan føler du deg når du er sammen med kjæresten din? Når du er borte fra han? Når dere snakker sammen?

xeyes

Skrevet

Jeg kjente det på kjemien.Det føltes så godt å være i nærheten av han.

Nå har vi vært nær hverande i snart 8 år.

Det føles fremdeles godt å være nær ham :lol:

Gjest håpfull romantiker
Skrevet

Ikke la deg lure.

Ikke la deg lure av dine egne følelser.

Jeg hadde den følelsen en gang. At DEN mannen var han jeg hadde "ventet" på.

Dette var noe jeg var helt sikker på. Jeg kjente det jo i hver celle av kroppen at dette var den riktig mannen for meg!

Men jeg tok feil. :cry:

Det er snart 5 år siden nå, og enda verker hjertet.

Ikke bare fordi det ikke ble oss, men fordi det er så sårt å bli lurt av ens egne følelser. At en ikke kan stole på seg selv.

Kanskje det ikke hadde vært så sårt hvis jeg ikke hadde stolt nærmest blindt på intuisjonen. Hvis jeg hadde trådt varsomt, hvis bare...

Mitt råd til deg : vær forsiktig.

Selv om hjertet ditt sier at denne personen er den rette for deg, er det sikkert at det blir slik.

Hilsen håpfull romantiker

Gjest håpfull romantiker
Skrevet

Og setningen skulle være :

Selv om hjertet ditt sier at denne personen er den rette for deg, er det ikkesikkert at det blir slik.

Skrevet

Så lenge man har det godt der og da, så er vel det greit.

Man kan aldri garantere hva som vil skje i fremtiden.

Gjest Vendela
Skrevet

I slike tilfeller så er det mye som spiller inn....

Selv om man tror/vet at man har funnet den rette, så behøver det ikke å bety at man selv er det!!!

Det er viktig å selv være den rette for den rette..... (hvis du skjønner)

Selv så vet jeg at han jeg er sammen med nå er den rette for meg i dag!!! Kanskje ikke om 20 år, men det får bare tiden vise!!!!

Det er først når forelskelsen er over at man ser hva som er igjen.....

Enten så har man noe å bygge videre på eller så er det tomheten som avgjør det hele!!!!

Jeg er veldig forelsket i samboeren min og vet at det kommer til å vare en god stund til...... Men, jeg har en god følelse av vi sitter igjen med ekte kjærlighet når forelskelsen roer seg ned!!!!

Lykke til!!!!

Tror du ikke skal analysere ihjel det fine dere har sammen nå... Nyt det så lenge det varer!!!! Kanskje blir du positivt overrasket.....

:blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...