Gå til innhold

Mister så mye hår - gråter - hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt fint og passe tykk hår, men i det siste har jeg mistet mye hår. Håret er fortsatt fint, men jeg har sikkert mistet halvparten... 

Jeg mister så ekstremt mye hår hver gang jeg vasker håret så blir nesten redd. 

Hva skjer? Og hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: d0bd4...738

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet veldig mye hår i en periode på ca 6 måneder en gang, merket ikke noe veldig forskjell på håret da og det stoppet egt bare av seg selv etter det. Nå mister jeg mye hår når jeg børster det/dusjer, men det er ofte om jeg bare dusjer håret annenhver dag, men om jeg går med hestehale eller oppsatt hår mesteparten av tiden mellom jeg vasker det, tror det bare ser ekstra ille ut fordi hårene da ikke faller ut av håret før jeg går i dusjen eller vasker det

Anonymkode: f5b56...b6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mistet veldig mye hår i en periode på ca 6 måneder en gang, merket ikke noe veldig forskjell på håret da og det stoppet egt bare av seg selv etter det. Nå mister jeg mye hår når jeg børster det/dusjer, men det er ofte om jeg bare dusjer håret annenhver dag, men om jeg går med hestehale eller oppsatt hår mesteparten av tiden mellom jeg vasker det, tror det bare ser ekstra ille ut fordi hårene da ikke faller ut av håret før jeg går i dusjen eller vasker det

Så det er normalt å miste mye hår hver dag? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er normalt å miste mye hår hver dag? 

Jeg vil si det er normalt, ofte man tenker at man mister veldig mye også, men er vanlig å miste mellom 50 og 100 hårstrå hver dag eller noe tydeligvis? Det kan jo virke som en del. Om du merkbart ser/kjenner at håret blir tynnere eller at du får flekker på hodebunnen der det ikke vokser hår, så hadde jeg gått til legen da 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet enormt mye hår i vinter og vår, det kommer tilbake. Detter det dotter hvor du får hårløse flekker må du gå til legen. Ellers kan det være greitt å spørre frisøren om du mister normalt med hår eller for mye.

Anonymkode: 3071b...422

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen din du, det kan hende du mangler noe i kroppen😊

Anonymkode: df098...a92

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørt flere som har opplevd dette etter coronavaksine to eller tre. Er det noen forbindelse med det for deg?

Anonymkode: 1d6ca...ef8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gått mye ned i vekt? Da kan det skje, men det stabiliserer seg som regel igjen.

Anonymkode: 02f65...2c0

AnonymBruker
Skrevet

stress, nærings-, vitamin- og/eller mineralmangel, lite proteiner, hormonubalanse

Anonymkode: af3bf...98b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hørt flere som har opplevd dette etter coronavaksine to eller tre. Er det noen forbindelse med det for deg?

Omg, har du aldri hørt om folk som opplevde dette før koronavaksinen? Har slitt med hårtap i flere år og det har ingenting med noen VAKSINER å gjøre.

Ts, det kan være alt fra vitaminmangler til alopecia så ta deg en tur til legen.

Anonymkode: 34e50...001

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg etter en ekstremt stressende periode med store livsendrende omveltninger. Mistet godt over halvparten av håret over en periode på 5-6 mnd. Det var så drøyt store mengder hår på børsten at ingen ville tro det. Jeg hadde mye å ta av!  Jeg dro til legen for å utelukke at det var noe alvorlig. Hadde noe slags eksem/hudsykdom i hodebunnen, men fikk ikke noe konkret diagnose, men ble satt på kortisonliniment. Jeg tok også B-kompleks og etter to-tre år var håret tilbake😊Jeg hadde ganske langt hår når det begynte å falle av. Hadde det mye i flette og var veldig forsiktig under vask. Til slutt var det så tynt og pistrete at jeg klippet det ganske kort. Så vokste det ut tykt og fint sammen med det nye😊

Anonymkode: 225e5...106

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette skjedde meg etter en ekstremt stressende periode med store livsendrende omveltninger. Mistet godt over halvparten av håret over en periode på 5-6 mnd. Det var så drøyt store mengder hår på børsten at ingen ville tro det. Jeg hadde mye å ta av!  Jeg dro til legen for å utelukke at det var noe alvorlig. Hadde noe slags eksem/hudsykdom i hodebunnen, men fikk ikke noe konkret diagnose, men ble satt på kortisonliniment. Jeg tok også B-kompleks og etter to-tre år var håret tilbake😊Jeg hadde ganske langt hår når det begynte å falle av. Hadde det mye i flette og var veldig forsiktig under vask. Til slutt var det så tynt og pistrete at jeg klippet det ganske kort. Så vokste det ut tykt og fint sammen med det nye😊

Jeg er ikke Ts, men lurer bare på var det legen som sa du hadde eksem/hudsykdom i hodebunnen?

Anonymkode: bd4e1...964

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, har ikke tatt vaksinen. 

AnonymBruker
Skrevet

Omg, har du aldri hørt om folk som opplevde dette før koronavaksinen? Har slitt med hårtap i flere år og det har ingenting med noen VAKSINER å gjøre.

Ts, det kan være alt fra vitaminmangler til alopecia så ta deg en tur til legen.

Anonymkode: 34e50...001

Føler det er stress, for jeg har vært igjennom store psykiske påkjenninger det siste året. 

Jeg har vitaminer og sånt. 

AnonymBruker
Skrevet

Gått mye ned i vekt? Da kan det skje, men det stabiliserer seg som regel igjen.

Anonymkode: 02f65...2c0

Nei, har samme vekt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg mistet enormt mye hår i vinter og vår, det kommer tilbake. Detter det dotter hvor du får hårløse flekker må du gå til legen. Ellers kan det være greitt å spørre frisøren om du mister normalt med hår eller for mye.

Anonymkode: 3071b...422

Nei, det er jevnt over hele. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet masse hår når jeg satte inn P-stav. En venninne mistet mye hår når hun var syk en periode. (Ikke som symptom egentlig, mer pga. generelt dårlig helsetilstand.) En annen venninne mistet hår etter en slankeoperasjon. 

Det kan være veldig mange forskjellige grunner. Sannsynligvis er det ikke noe farlig, men jeg tenker det kan være greit å starte med å gå til legen for å få sjekket om det er noe galt med vitaminer/mineraler, hormoner, stoffskifte e.l. 

Anonymkode: d459a...0fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke Ts, men lurer bare på var det legen som sa du hadde eksem/hudsykdom i hodebunnen?

Anonymkode: bd4e1...964

Ja, var hos hudspesialist på Rikshospitalet, og eksakt hva det er visste de ikke. Det er ikke uvanlig ved hudplager har jeg inntrykk av. Hovedfokus ligger på å få roet det ned. Og B-kompleks er effektivt for hårkvalitet, det var vel lege der som anbefalte meg det. 

Det blusser opp i perioder med mye stress, og da mister jeg mer hår igjen også. Jeg stopper det ved å prøve å stresse  ned, bruke B-kompleks og aco dry scalp intensive treatment. Det roer det ned hodebunnen og stopper røytinga. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...