Gå til innhold

Dårlig mage hver gang av mat fra restaurant

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg pleier å tåle all mat veldig godt, men når jeg spiser mat fra denne restauranten får jeg dårlig mage hver gang. Ja den kan ha dårlig hygiene. Og det er type kebab, burger, falafel, biff og pommes frites, litt variert mat så noen ville vel knapt kalt det restaurant. Uansett så er det noen som sier at de blir dårlige andre sier de tåler maten fint. 
Så da lurer jeg på om det er noe vi som blir dårlige kan reagere på? Jeg reagerer sjeldent på annen type mat. Og har forsøkt flere retter fra restauranten og blir dårlig hver gang. Kan det være oljen de steker ting i eller et slags krydder eller noe? Eller så er det vel bare dårlig hygiene. 

Anonymkode: 055ff...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dårlig hygiene. Vi opplever det sånn med en dominos i nærheten her og har sluttet helt å kjøpe mat der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja mulig, men andre elsker mat derfra. Og skal stadig vekk kjøpe, jeg holder meg selvfølgelig unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være at du reagerer på noe/er allergisk? Jeg reagerer på ulike kryddere og melk. Kan spise ting med melk i hjemme, men på restauranter blir det for my euansett hvor lite jeg spiser.

Jeg får alltid dårlig mage av å spise ute uansett hvor det er og hvor fin resturnaten er🤷‍♀️

Anonymkode: e8664...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan det være at du reagerer på noe/er allergisk? Jeg reagerer på ulike kryddere og melk. Kan spise ting med melk i hjemme, men på restauranter blir det for my euansett hvor lite jeg spiser.

Jeg får alltid dårlig mage av å spise ute uansett hvor det er og hvor fin resturnaten er🤷‍♀️

Anonymkode: e8664...bb1

Det jeg lurer på om det er noe man lett kan reagere på eller noe, men vanskelig spørsmål. Tenkte kanskje noen bare ja det er normalt at noen reagerer på oljen de bruker eller noe! Uff orker ikke tenke på dårlig hygiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noes av oss med sensitive lager, ibs, osv, så kan det være forskjellig vi reagerer på. Selv reagerer jeg på mye fett i kombinasjon med mye karbohydrater. Dette er altså kombinasjoner jeg ikke møter på så ofte, men når jeg spiser slik mat du beskriver, så må jeg ‘akutt’ på do - alltid. Har ingen sammenheng med stedets hygiene el.l.

Men hvordan det er for deg kan bare du vite. Om du reagerer kun på mat fra en resturant, så er det sannsynligvis noe der (trenger fremdeles ikke være hygiene). Reagerer du på flere steder, er det mer overordnet

Anonymkode: 8bbad...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Moren min har det akkurat samme. Hun har sjekket seg for alt av allergier, men det er ingen treff. Hun skal egentlig tåle alt. Men okke som, uansett hvor hun spiser, så må hun fly på do rett etterpå. Tror ikke det er hygiene, for det er på alle spisesteder. Men det kan være for eks at de steker i olje som hisser opp magesekken, eller kaffen er for sur for magen, eller ja hva som helst.

Anonymkode: 0ff30...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var sånn med meg med mat fra et spesielt sted. Jobben pleide å bestille overtidsmat derfra. To timer etter måltidet bar det rett på toalettet med dårlig mage. Mattilsynet fant ikke så mye å sette fingeren på. Aldri opplevd sånt fra noen andre spisesteder.

Anonymkode: e743a...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...