Gå til innhold

Vimovo blødning og mistet mens

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blødning i ettpar dager med bare små dråper blod midt i eggløsning å nå som det har gått 14 dager har jeg enda ikke mensen. Er det vanelig bivirkning? 

Anonymkode: 0118d...e83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vimovo er jo et middel som er betennelsesdempende og mildt muskelavslappende. Kan ikke skjønne at det har noe som helst innvirkning på en hormonell syklus og blødning som mensen er.

Jeg bruker Vimovo mot muskel- og senebetennelser.

Anonymkode: 42f5f...6a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/Norsk-revmatologisk-forening/pasientinformasjon/medikamenter/vimovo/

Uønskede virkninger som kan oppstå
Noen opplever plager fra mage/tarm, for eksempel sure oppstøt, kvalme, luft i magen, oppkast, forstoppelse, diaré.

Til tross for at Vimovo inneholder et medikament som skal beskytte mot magesår, kan skader og sår i mage-tarm oppstå. Dersom du får magesmerter, brekninger eller sort avføring når du bruker Vimovo, må du ikke ta medisinen, men si fra til legen din!
Økt pustebesvær hos astmatikere og allergikere kan forekomme.
Blodtrykksøkning kan forekomme. Pasienter som har hjerte- eller nyresvikt, kan få økt mengde vann i kroppen (ødem) og pustebesvær.
Kontakt lege dersom du merker uønskede eller for deg uvanlige reaksjoner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vimovo er jo et middel som er betennelsesdempende og mildt muskelavslappende. Kan ikke skjønne at det har noe som helst innvirkning på en hormonell syklus og blødning som mensen er.

Jeg bruker Vimovo mot muskel- og senebetennelser.

Jeg skjønner ingen ting brukte det mot smerter i ryggen da jeg fikk nerve i klem. Hørte at man kan få mens forstyrrelse men jeg sluttet samme dagen på dem får jeg ringte legen når jeg blødde å hun sa jeg ikke skulle ta dem da. Synes bare det er rart får nå er jeg 3 dager forsinket å helt tullete i hormonene.. tviler sterkt på man blir tullete så fort om det er graviditet heller så må jo være medesine . Dessuten har jeg vanskelig får å bli gravid også. Er helt forvirret burde jeg ringe legen å spørre henne ? Har aldri blødd i eggløsning før å har alltid fått mens med minst 1 dag fra eller til 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/Norsk-revmatologisk-forening/pasientinformasjon/medikamenter/vimovo/

Uønskede virkninger som kan oppstå
Noen opplever plager fra mage/tarm, for eksempel sure oppstøt, kvalme, luft i magen, oppkast, forstoppelse, diaré.

Til tross for at Vimovo inneholder et medikament som skal beskytte mot magesår, kan skader og sår i mage-tarm oppstå. Dersom du får magesmerter, brekninger eller sort avføring når du bruker Vimovo, må du ikke ta medisinen, men si fra til legen din!
Økt pustebesvær hos astmatikere og allergikere kan forekomme.
Blodtrykksøkning kan forekomme. Pasienter som har hjerte- eller nyresvikt, kan få økt mengde vann i kroppen (ødem) og pustebesvær.
Kontakt lege dersom du merker uønskede eller for deg uvanlige reaksjoner.

Ikke mage tarm men eggstokker

AnonymBruker
Skrevet

Trenger desperat noe svar her blir nesten litt stressa 🤪 noen som har fått problemer etter selv? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ingen ting brukte det mot smerter i ryggen da jeg fikk nerve i klem. Hørte at man kan få mens forstyrrelse men jeg sluttet samme dagen på dem får jeg ringte legen når jeg blødde å hun sa jeg ikke skulle ta dem da. Synes bare det er rart får nå er jeg 3 dager forsinket å helt tullete i hormonene.. tviler sterkt på man blir tullete så fort om det er graviditet heller så må jo være medesine . Dessuten har jeg vanskelig får å bli gravid også. Er helt forvirret burde jeg ringe legen å spørre henne ? Har aldri blødd i eggløsning før å har alltid fått mens med minst 1 dag fra eller til 

Les linken jeg la ut. Der sto det lenger ned at man ikke bør ta Vimovo om man har vansker med å bli gravid. Men blødningsforstyrrelser sto det ingenting om.

AnonymBruker
Skrevet

Les linken jeg la ut. Der sto det lenger ned at man ikke bør ta Vimovo om man har vansker med å bli gravid. Men blødningsforstyrrelser sto det ingenting om.

Åja kan kanskje være kroppen min tok helt kvelden av dem da? Kanskje jeg burde ringe legen på mandag så jeg får tatt en undersøkelse 😳 

AnonymBruker
Skrevet

Men det er ikke sånn at det er noe poeng i å kjøpe test? Noen flere som har blitt rare i hormonene av medesinene ? Ble rørt den ene dagen av at jeg hadde iskaffe ute i sola føler meg helt teit 

AnonymBruker
Skrevet

Noen sjanse for at du var gravid? 

Anonymkode: 91e1a...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Noen sjanse for at du var gravid? 

Anonymkode: 91e1a...1a6

Liten i å med jeg prøvde i mange år med min ex. Han hadde barn fra før så var jeg som var problemet. Men noe sjangs er det vell men det må være kort siden i såfall

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på vimovo i over ett år en gang, av alle bivirkningene jeg hadde, var ikke blødninger eller problemer med livmor eller noe der nede, en av de, merket aldri noe på det..

Anonymkode: 3e8b6...801

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg gikk på vimovo i over ett år en gang, av alle bivirkningene jeg hadde, var ikke blødninger eller problemer med livmor eller noe der nede, en av de, merket aldri noe på det..

Anonymkode: 3e8b6...801

Takk får svar ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...