Gå til innhold

Hva ville du gjort for å se freshere ut? (filler/btx)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

OK, dette er ikke en tråd for de som hater btx osv. Jeg har vært gjennom et tøft år. Samlivsbrudd og dødsfall har satt sitt preg på huden. Lite søvn også. 

Nå har en venninne av meg foreslått å bruke litt penger på en oppfriskning av huden ved hjelp av botox eller filler el lignende. 

Jeg har sett på litt forskjellige ting og har ikke så mye, ca 3000 å bruke. Alt jeg nevner her er innafor her jeg bor... Men hva skal jeg velge, kan noen hjelpe. Har er mine alternativer :

Tear through - filler under øyet for å se mer opplagt ut

Profhilo 

Skinbooster

Botox i sinnarynke og "sur munn" 

Filler i linjene fra nese og ned mot hake 

Vet ikke jeg. Noen råd? 

Anonymkode: 8419f...9d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selv ta Botox i «sur-munn» linjen om 2 uker. 
Tar det første dag i ferien 😉 

Har time dagen etter til operasjon av øyelokk. 
Er spent på om noen merker endringer når jeg er tilbake fra ferien min! 

Jeg kom til samme konklusjon som deg, nå må jeg fokusere litt på meg selv. 
Ble singel for noen år siden, og har nesten ikke noe nettverk rundt meg. 
Jeg har bare jobben min, og kollegaene der. Men ikke noe sosial omg med dem utenfor arb.tid.

Kanskje dette kan booste selvtilliten min?

Tear through har jeg lest er vondt…. 
Profhilo, er det det samme som Restylane?  (Jeg fikk liten effekt av dette, mykere hud, men ingen oppstramming)

Botox varer ikke så lenge, så da tenker jeg at det ikke er så farlig om man angrer seg. 

Lykke til! 
-mina 

Anonymkode: 23a83...e7b

Skrevet

Ikke tear throug. Sett så mange stygge utfall. Ville tatt litt botox i sinnarynken og surtruten. Restylane Skinbooster vis du har dype søkk. Ikke noe mere.

En god selvbruningskrem, litt frisk luft og nok søvn.

• Liker 2
Skrevet

Fuktighetsbehandling hos hudpleier, og botox i sinnarynkene. Er snart 45 og har ingen lyst til å starte på slikt. Hadde kviser inntil for 2 år siden, så jeg nyter bare det å ha ren hud, jeg. 👍 Men sinnarynkene, de får meg til å se så skeptisk ut. Liker ikke det. Men liker heller ikke at jeg ikke skal "få lov til" å se ut som jeg gjør. 🤪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skal selv ta Botox i «sur-munn» linjen om 2 uker. 
Tar det første dag i ferien 😉 

Har time dagen etter til operasjon av øyelokk. 
Er spent på om noen merker endringer når jeg er tilbake fra ferien min! 

Jeg kom til samme konklusjon som deg, nå må jeg fokusere litt på meg selv. 
Ble singel for noen år siden, og har nesten ikke noe nettverk rundt meg. 
Jeg har bare jobben min, og kollegaene der. Men ikke noe sosial omg med dem utenfor arb.tid.

Kanskje dette kan booste selvtilliten min?

Tear through har jeg lest er vondt…. 
Profhilo, er det det samme som Restylane?  (Jeg fikk liten effekt av dette, mykere hud, men ingen oppstramming)

Botox varer ikke så lenge, så da tenker jeg at det ikke er så farlig om man angrer seg. 

Lykke til! 
-mina 

Anonymkode: 23a83...e7b

Da er vi på litt samme sted i livet, lurt å tenke på seg selv når livet har vært tøft. Og kanskje, som du sier, kan det booste selvtilliten....Spennende det du skal gjøre da, både op og surmunn-fiksing. Men du? hvorfor velger du botox til sur munn og ikke fillers? Jeg vet det er mulig å velge og jeg hørte en gang at fillers gir beste effekt....iallefall hvis du allerede har markante linjer der. Botox gir også et løft, og jeg er redd for kunstig smil, så man alltid ser glad ut....men det funker kanskje ikke slik?

Fortell om valget ditt, er du snill. Tror forresten jeg dropper tear through etter å ha lest her. Jeg syns også det ser vondt ut når jeg ser videoer på youtube og har også hørt at det kan gå galt. 

Profhilo er hyaluronic acid, ikke restylane. Jeg har derimot ikke forstått forskjell på den og skinbooster. 

BobbySocks skrev (8 timer siden):

Ikke tear throug. Sett så mange stygge utfall. Ville tatt litt botox i sinnarynken og surtruten. Restylane Skinbooster vis du har dype søkk. Ikke noe mere.

En god selvbruningskrem, litt frisk luft og nok søvn.

Ja jeg dropper det, tør ikke rett og slett. Men hvorfor botox til surtrut og ikke filler? har du peil på forskjellen? Og skinbooster vs profhilo, vet du hva som er forskjell der? jeg skjønner ikke. Vil ikke gjøre for mye. Har kun tatt botox i sinnarynken en gang før, men det syns jeg ble rart og de rynkene jeg hadde øverst i pannen ble liksom enda mer fremtredende syns jeg. 

Hva med øyebrynsløft, kan det kanskje gi et lite freshere kick?

klarinetta skrev (4 timer siden):

Fuktighetsbehandling hos hudpleier, og botox i sinnarynkene. Er snart 45 og har ingen lyst til å starte på slikt. Hadde kviser inntil for 2 år siden, så jeg nyter bare det å ha ren hud, jeg. 👍 Men sinnarynkene, de får meg til å se så skeptisk ut. Liker ikke det. Men liker heller ikke at jeg ikke skal "få lov til" å se ut som jeg gjør. 🤪

Ja jeg er så enig. Jeg tok første btx for et halvt år siden, kun i sinnarynker, men som skrevet var det litt rart. Så jo fresh ut men ble rart ift andre linjer i pannen, som om de kom mer frem. Ikke vet jeg hvorfor. Må ikke gi etter for det der btx -presset syns jeg. Jeg gjør det kun for min egen del, jeg har hatt noen tøffe år som har tæret på hud og hår. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, klarinetta said:

Hvordan har du fått ren hud? Jeg har verre hud nå i tredveårene enn jeg noensinne kan huske å ha hatt i tenårene.. helt jævlig! 

Anonymkode: d31ac...0de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det enkleste middelet mot "sur munn" er jo i tillegg gratis : smil...

Anonymkode: c10da...0ee

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan har du fått ren hud? Jeg har verre hud nå i tredveårene enn jeg noensinne kan huske å ha hatt i tenårene.. helt jævlig! 

Anonymkode: d31ac...0de

Jeg aner ikke!! Tror det må ha vært hormonendringer rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet

Om man skulle velge en ting hadde jeg kanskje gått for hudpleie behandling ala PrxT33 eller greenpeel. For en glødende hud gjør virkelig susen for selvtilliten.  

Jeg har selv gjort en glow up siste par årene, regelmessig peeling av hud, nøye hudpleie, fillers marionettlinjene, ørliten smule fillers i kinnbein og leppekant. Botox I panne og rundt øynene. Har fått så fantastisk med komplimenter fra mange forskjellige mennesker menn som er 20 år yngre enn meg, eldre damer og menn, jevn aldrende damer og menn. 

Nå skal det sies at jeg har fått en stor selvtillits boost som nok bidrar til komplimenter like mye  som utseende. Da jeg rett å slett sprudler over av utstråling. 

Anonymkode: 5ed05...3d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

OK, dette er ikke en tråd for de som hater btx osv. Jeg har vært gjennom et tøft år. Samlivsbrudd og dødsfall har satt sitt preg på huden. Lite søvn også. 

Nå har en venninne av meg foreslått å bruke litt penger på en oppfriskning av huden ved hjelp av botox eller filler el lignende. 

Jeg har sett på litt forskjellige ting og har ikke så mye, ca 3000 å bruke. Alt jeg nevner her er innafor her jeg bor... Men hva skal jeg velge, kan noen hjelpe. Har er mine alternativer :

Tear through - filler under øyet for å se mer opplagt ut

Profhilo 

Skinbooster

Botox i sinnarynke og "sur munn" 

Filler i linjene fra nese og ned mot hake 

Vet ikke jeg. Noen råd? 

Du kommer ikke så veldig langt med 3000, mulig litt botox, men det går jo ut etter 2-3 mnd.

Anonymkode: 90b81...bf7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drukket mer vann og bremset ferdigmat. Mer grønnsaker mindre sukker. Bedre søvn ,mer ute  

Anonymkode: 1c0f6...8ed

• Liker 2
Skrevet (endret)

Om budsjettet ditt er 3000 kr her og nå hadde jeg valgt ingen av de delene.

Det varer veldig kort, og må vedlikeholdes ofte. 

Jeg har litt «for gøy» trålet mye norske kontoer for fillere/hudpleie osv. Type de beste klinikkene. 

Enten blir det overdrevet, eller så ser man absolutt ingen forskjell synes nå jeg 🤷‍♀️

Hadde brukt de 3000 kr på grunnleggende hudpleie som du følger opp - for å se mer fresh ut må man uansett valg følge opp. 

Du kommer ganske langt med en enkel men god rutine, gjerne legge til C-vitamin og bakuhiol. Eventuelt granactive retinoid.

Du kan ta greenpeel osv - men det og må vedlikeholdes. 

Og så litt glødgivende primer, lett foundation og kremblush. 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er sur munn-linjer?

Anonymkode: a809a...a5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er sur munn-linjer?

Anonymkode: a809a...a5d

De linjene som med alderen kommer på hver side av munnvikene, som trekker munnen nedover og man kan se strammere ut... Ikke så pent.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også lagt penger i tannstell, typ bleking. Dersom noen tenner er skakke kan man få liten regulering på innsiden.

Anonymkode: 7201d...39e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om man skulle velge en ting hadde jeg kanskje gått for hudpleie behandling ala PrxT33 eller greenpeel. For en glødende hud gjør virkelig susen for selvtilliten.  

Jeg har selv gjort en glow up siste par årene, regelmessig peeling av hud, nøye hudpleie, fillers marionettlinjene, ørliten smule fillers i kinnbein og leppekant. Botox I panne og rundt øynene. Har fått så fantastisk med komplimenter fra mange forskjellige mennesker menn som er 20 år yngre enn meg, eldre damer og menn, jevn aldrende damer og menn. 

Nå skal det sies at jeg har fått en stor selvtillits boost som nok bidrar til komplimenter like mye  som utseende. Da jeg rett å slett sprudler over av utstråling. 

Anonymkode: 5ed05...3d6

Så gøy å høre hvordan dette har påvirket selvtilliten din. Hvilken alder har du? 

Gøy når yngre menn gir oppmerksomhet, det er et sikkert tegn på at du ser bra ut. 

Jeg vurderer marionettelinjene. Var det verdt det syns du? Å ta hele pannen... Ser ikke det veldig unaturlig ut? Jeg har lurt på om det er mulig å ta filler i den dypeste linjen bare, den som Er midt i pannen... Noen som vet? Og evt botox i sinna rynkene.? 

Har du prøvd øyebrynsløft? 

Må bare kommentere på slutten at det er ikke det utvendige som gir utstråling så jeg ville ikke tillagt alt det har gjort den æren. Utstråling kommer innenfra og enten har man en fin en  eller ikke... Man møter jo av og til folk man kan tenke "wow, for en utstråling", det har lite med det ytre å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde også lagt penger i tannstell, typ bleking. Dersom noen tenner er skakke kan man få liten regulering på innsiden.

Anonymkode: 7201d...39e

Ja dette har jeg allerede gjort. Enig at hvite tenner forynger veldig. Og jeg bruker veldig gode produkter til ansikt fra hudpleier. 

Vann og søvn har også mye å si. Jeg følger dere der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar Botox i panne og sinnarynke. Hadde fått noen linjer i panna for noen år siden jeg ikke likte. I tillegg bruker jeg kremer som jeg kjøper der, såkalt medisinsk hudpleie produkter. Veldig fornøyd.

Er litt l vurdering av håret, kanskje en litt ny klipp. Pleier å stripe det.

Ellers er jeg sunn både kosthold og trening.

Jeg er 49 år.

Anonymkode: 5c967...43b

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer aldri til å gjøre noe sånt her selv, men på venninner så synes jeg sinnsrynken har vært det beste. Ikke gjør noe rundt munnen, det ser alltid fake ut!

Enig i tannbleking. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (1 time siden):

Om budsjettet ditt er 3000 kr her og nå hadde jeg valgt ingen av de delene.

Det varer veldig kort, og må vedlikeholdes ofte. 

Jeg har litt «for gøy» trålet mye norske kontoer for fillere/hudpleie osv. Type de beste klinikkene. 

Enten blir det overdrevet, eller så ser man absolutt ingen forskjell synes nå jeg 🤷‍♀️

Hadde brukt de 3000 kr på grunnleggende hudpleie som du følger opp - for å se mer fresh ut må man uansett valg følge opp. 

Du kommer ganske langt med en enkel men god rutine, gjerne legge til C-vitamin og bakuhiol. Eventuelt granactive retinoid.

Du kan ta greenpeel osv - men det og må vedlikeholdes. 

Og så litt glødgivende primer, lett foundation og kremblush. 

Takk for innspill. Jeg kan nok gå over 3000 men det er det jeg i utg pkt tenker jeg har lyst til å bruke. Gidder nemlig ikke tillate meg selv å gjøre for mye.. 

Skal også ta en runde hos frisør og freshe opp, det betyr også en hel del. 

Har en god hudpleie rutine men det tar ikke vekk alle rynkene som har kommet av bekymring og tristhet. 

Enig i at det er mye som gir for lite resultat. Prøvde dermapen en gang, null effekt. Da var jeg sur for det var dyrt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...