CrazyCatLady2500 Skrevet 18. juli 2022 #21 Skrevet 18. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Folk var mer ute og hadde mer slitsomme jobber før i tida. Da eldes man fortere. Anonymkode: e8cad...354 Iiiiik!!!! Jeg er 43 😵 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #22 Skrevet 18. juli 2022 Mann i starten av 30-årene tidlig 90-tall Anonymkode: c632d...7df 3
AnonymBruker 42 Skrevet 18. juli 2022 #23 Skrevet 18. juli 2022 Interessant video. Har fundert på dette fenomenet selv. Jeg kan sverge på at folk så mer "voksne" ut før, om jeg måtte sette penger på det. Jeg satt sammen med en haug med tanter å så igjennom bilder ifra når de var 20-30 for noen år siden, og det var ikke det at de nødvendigvis så "eldre ut", men de så virkelig mer voksne ut på en eller annen måte. Jeg har også bilde av faren min når han var 16 (konfirmasjon), og når han var 19 (militæret), og ett annet der han er 26. Han ser klin lik ut alle, men han ser ut som en skikkelig "mandig voksen mann" allerede som 16åring. Jeg hadde gjettet på 22-24 etter dagens "standard". Tror jeg skulle slitt med å finne en 16 åring som så sånn ut i dag Synes det var litt pussig pubertet ikke var tatt opp i videoen , egentlig.... Det er vel noe som tyder på at den inntreffer tidligere og varer lengre, i disse dager (selv om jeg mener å huske at det ikke nødvendigvis var enighet om det heller)🤔Hadde jo vært interessant om det var nevnt, og om det kunne være noen sammenheng der i det minste... 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #24 Skrevet 20. juli 2022 Folk så mer naturlige ut. Man ser ikke yngre ut i dag, bare mer og mer som en Barbie-dukke. Anonymkode: f3815...037 8 1
AnonymBruker Skrevet 12. november #25 Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 16.47): Folk var mer ute og hadde mer slitsomme jobber før i tida. Da eldes man fortere. Anonymkode: e8cad...354 Dette her var jo ille 😐 så ut som han er 65! Anonymkode: 770df...58b 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november #26 Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette her var jo ille 😐 så ut som han er 65! Anonymkode: 770df...58b Det er hårsveisen og barten som gjør det. Han har jo ikke no spes mye rynker ellers. Anonymkode: 5f673...7ba 3
AnonymBruker Skrevet 12. november #27 Skrevet 12. november Tannhelse har gjort mye. Hvitere og rettere tenner. Napping av øyenbryn og hårpleie gjør mye for kvinner. Anonymkode: 27af6...f02 4
AnonymBruker Skrevet 12. november #28 Skrevet 12. november Det er nok mye stil på hår, sminke og klær - og sikkert også at mange røyket og var mye i sola - kontra millenials og gen z som er mer forsiktig med sol og røyk. Mange av oss er også forsiktig med alkohol, har langt hår og kler oss mer ungdommelig enn generasjonene over oss. Anonymkode: ee211...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 12. november #29 Skrevet 12. november Røyking var adskillig vanligere før å en 50 åring, så ut som en sunn 70 åring i dag, om ikke eldre Anonymkode: 18fe2...78b 1
Sandie Skrevet 12. november #30 Skrevet 12. november Både ja og nei. Det var ofte en mer voksen og formell stil både innen klesmote og hår som gjorde at folk så eldre ut før. Men mange hadde nok fin hud og pent hår og det var langt flere slanke unge mennesker før enn nå. Folk spiste ofte sunnere, og mindre ultraprossesert mat. Ser mange unge jenter i dag i 16-17 års alderen som ser ut som de er nærmere 30 pga all sminken. Trender med overdimensjonerte øyenbryn og løsvipper gjør også at mange ser mye eldre ut enn de er, ofte uten å innse det selv. 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. november #31 Skrevet 12. november Vi røyker mindre, tar bedre vare på tennene og smører oss med solkrem nå. Kan vel spille inn noe. Når jeg ser på gamle bilder av moren min, så synes jeg ikke hun ser noe eldre ut enn meg. Bortsett fra tennene. At de så eldre ut før, har hovedsakelig med mote og hårsveis å gjøre. Anonymkode: 36fb3...d9a 2 1
GMT800 Skrevet 12. november #32 Skrevet 12. november Ja, uten tvil. Husker en nabodame der jeg vokste opp, 70-årsdagen hennes da jeg var liten. Hun hadde grå krøllpermanent og gikk i beige og brune foldeskjørt og nylonbluser. Skikkelig gammel kjerring. Dagens 70 år gamle damer ser jo ut som de på 50-55 gjorde på 80-tallet. Ellers synes jeg kanskje det er minst forskjell på de på 35-45 i utseendet om man ser kun på ansiktet, men klesstilen gjør veldig mye. De "gamlisklærne" eller veldig formelle klær som var vanlig å gå i tidligere i denne aldersgruppen er nå gjerne byttet ut med hettegenser, jeans, treningstights, joggesko, t-skjorter med trykk og så videre, som trekker av mange år og egentlig på mange måter er det samme som tenåringer går i, og i tillegg er hårstil også helt annerledes. På 80-tallet var det ikke spesielt vanlig å gå kledd på samme måte om man var 17 eller 47. Er veldig glad det er slik, da. Er det noe som definitivt ikke haster er det å se gammel ut, selv om det heller ikke må se krampaktig wannabe-tenåring ut.
AnonymBruker Skrevet 12. november #33 Skrevet 12. november Jeg er snart 50 og går i Adidas Gazelle, hettegenser og allværsjakke/parkas. Det er det samme jeg gikk i for 10-20 år siden, og sikkert det samme jeg skal gå i om 10 år. Har inntrykk av at mange som var unge på 60-70-80-og 90-tallet identifiserer seg så til de grader med ungdomskulturen da de var unge at de er ungdommelig til dings på en måte mange eldre ellers ikke gjør. Anonymkode: 5f673...7ba 2
AnonymBruker Skrevet 12. november #34 Skrevet 12. november Jeg syntes de som nå er rundt 16-25 ser mye eldre ut enn de er …og hvertfall noen år eldre. Ikke alle men mange. Er selv 35 men syntes både meg selv og mine venner så mye yngre ut da vi var 20 ,kontra dem jeg ser nå. Unge folk i filmer som er fra eller skal forestille at de er fra 30-40-50 tallet ser mere modnere ut, men det er vel mest pågrunn av hårfrisyren og klærne ? Vet ikke om noen har sett foreksempel Boardwalk Empire …? Der ser de egentlig ung ut i ansiktet men klærne og alt det andre gjør noe med dem…osv osv ;D Anonymkode: 4cc5e...74e 2
AnonymBruker Skrevet 12. november #35 Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 15.23): Folk så mer naturlige ut. Man ser ikke yngre ut i dag, bare mer og mer som en Barbie-dukke. Anonymkode: f3815...037 De er i en klasse for seg. Botox/fillers-damene og mennene har en ubestemmelig alder, der de alle ser ut som de er rundt 45 😅 Og de er ikke attraktive. Folk flest har blitt flinkere til å kle seg, rense huden, sminke seg riktig, klippe kledelige frisyrer. Før hadde veldig mange dårlige tenner. Og de hadde pistrete hår, og grått hår tidlig. Anonymkode: 44ae3...70f 3
AnonymBruker Skrevet 12. november #36 Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (På 16.7.2022 den 16.01): Dette har jeg tenkt på de siste årene og selvom det selvfølgelig er sammensatt så er det noe i det. Anonymkode: c632d...7df Nei. På 60, 70, 80 og 90-tallet var alle mye penere enn folk er i dag. Anonymkode: 160e7...5cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november #37 Skrevet 14. november Kom til å tenke på denne tråden da jeg så et bilde i Dagsavisen. JFK er i førtiårene sikkert, vet ikke hvor gammel mannen som er omtalt som JFK-arving er Anonymkode: e0360...5e5
AnonymBruker Skrevet 14. november #38 Skrevet 14. november Slik skjer når alle røyker og unngår solkrem. Anonymkode: 5ddeb...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 14. november #39 Skrevet 14. november Sandie skrev (På 12.11.2025 den 16.14): Ser mange unge jenter i dag i 16-17 års alderen som ser ut som de er nærmere 30 pga all sminken. Trender med overdimensjonerte øyenbryn og løsvipper gjør også at mange ser mye eldre ut enn de er, ofte uten å innse det selv. Overdimensjonerte øyenbryn har ikke vært populært siden 2018. Tror du må følge mer med i tiden. Anonymkode: 5ddeb...4c5
Sandie Skrevet 15. november #40 Skrevet 15. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Overdimensjonerte øyenbryn har ikke vært populært siden 2018. Tror du må følge mer med i tiden. Anonymkode: 5ddeb...4c5 Fortsatt mange som overdriver øyenbrynene voldsomt, det ser sjelden bra ut. Mange kler heller ikke lamination og lignende. En annen lite flatterende øyenbrynstrend er å fjerne ytre del av brynet, noe som også gjør at man ser eldre ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå