AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Dette har jeg tenkt på de siste årene og selvom det selvfølgelig er sammensatt så er det noe i det. Anonymkode: c632d...7df 6
Gjest Athena Catalina Skrevet 16. juli 2022 #2 Skrevet 16. juli 2022 Nja, syns de så eldre ut for 50+ år siden.
Linazer Skrevet 16. juli 2022 #3 Skrevet 16. juli 2022 Athena Catalina skrev (Akkurat nå): Nja, syns de så eldre ut for 50+ år siden. Helt enig med deg. At unge folk på 90- tallet så eldre ut enn unge folk i dag er jeg helt uenig i. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Skrevet 16. juli 2022 De så yngre ut enn nå, i hvert fall. All mulig skit kvinner putter i ansiktet sitt nå om dagen får dem til å se langt eldre (og mye mindre pene) ut enn de er. Anonymkode: 94c65...2b2 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #5 Skrevet 16. juli 2022 Jeg var ung voksen på 90- tallet. Klesstilen for oss mellom 20 og 30 var gørrkjedelig da. Mye kjedelig hår også. En veldig motsetning til det glade og fargerike 80-tallet 🙂 Anonymkode: bc758...a04 1
Anononyma Skrevet 16. juli 2022 #6 Skrevet 16. juli 2022 Interessant video! Fikk se bilder av svigermor som 31-åring her om dagen, synes hun så langt eldre ut på de bildene enn hva jeg gjør nå i midten av 30-årene! 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #7 Skrevet 16. juli 2022 Jeg synes generelt unge mennesker idag ser mye eldre ut enn de er. Anonymkode: c1476...d89 4
Gjest ti10 Skrevet 16. juli 2022 #8 Skrevet 16. juli 2022 Er ikke det bare noe man har lett for å tro fordi klesstil, hår, sminke før i tiden (og nå snakker jeg om alt som er så lenge siden at vi ser forskjell på da og i dag) for oss i dag er veldig gammeldags? Og så finnes det noen i dag som fremdeles kler seg som de gjorde før, og da ser de gjerne eldre ut enn de trenger å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #9 Skrevet 16. juli 2022 Fordi du var yngre så avstanden mellom deg og eldre var lengre. Anonymkode: 5a472...d25 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #10 Skrevet 17. juli 2022 De fleste brukte mindre sminke og sparkel for rynker. Men det er også endring i klesstil. De eldre den gang, pensjonistene gikk nesten bare i beige og grått og kvinnene i kjoleforklær som gjorde at de så gamle ut. Dagens pensjonister kler seg stort sett ganske likt en 40-åring. I alle fall en 50-åring. Ungdommen den gang og i dag kler seg ganske likt, noen moteforskjeller men mye likt. Hettegensere, gensere, jeans, treningsbukser, svært likt. Voksne kledde seg nok mer seriøst den gang, dress var mye vanligere på menn enn i dag, selv i mer vanlige jobber. Rektor og inspektør på skolen min gikk i dress og slips, mens på skolen til barna er det chinos eller jeans og collegegenser på rektor. Anonymkode: d46a0...0ea
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #11 Skrevet 17. juli 2022 Alt er relativt.... Anonymkode: 4b682...cd5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #12 Skrevet 18. juli 2022 Da jeg var i tenårene syntes jeg Mulder og Scully i X-files var sååå voksne og så nesten litt "gamlis" ut. Da jeg for et par år siden så noen episoder på nytt i godt voksen alder, så de begge ut som ungdommer Jeg tror det handler om klær, frisyre og hvor gammel man er selv. I tillegg føler man seg ofte yngre inni seg, og kan av og til synes andre ser eldre ut enn man tror man selv gjør. Er det ikke typisk på reunions at man lurer på hvorfor de andre har blitt så gammel i forhold til en selv? Anonymkode: f003c...18a 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #13 Skrevet 18. juli 2022 Enig! Hver gang jeg ser en tenåring fra 90-tallet og før, så får jeg helt sjokk. De såg ut som 30+ åringer alle sammen. Jo eldre bildet er jo eldre ser de ut. Vi unge i dag ser jo faktisk unge ut, med unntak av de som tar fillers. Anonymkode: 6b45d...e36
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. juli 2022 #14 Skrevet 18. juli 2022 Det handler nok mye om klesstil og hårfrisyre. Folk gikk i kjerringklær/gubbeklær fra de var 18... Og med hentesveis og bart for menn og kort permanentfrisyre for kvinner så ser man steingammel ut uansett Vil også tro at fototeknikken kan ha innvirkning på hvordan folk så ut på bilder. Lyssetting har vel litt å si for hvordan rynker osv. kommer fram. Gamle fotografier (altså før digitale fotografier) ser ofte veldig mørke ut, det er sjelden flatterende.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #15 Skrevet 18. juli 2022 Kom på en til ting: jeg valgte av en eller annen teit grunn å ta permanent da jeg skulle konfirmeres på begynnelsen av 90-tallet. Det var ikke spesielt heldig... Selv om jeg ikke akkurat anser meg selv som spesielt ung i 40-årene, så synes jeg nesten jeg så mer kjerring ut da enn jeg gjør nå. Han nevner jo i videoen dette med at det man kler seg i som ung, ofte vil prege det man fortsetter å kle seg i når man blir eldre også. Dermed vil den stilen oppfattes som kjerring og gubbe for de yngre generasjonene. Når de da ser bilde av ungdom fra flere tiår tilbake, ser de ungdommer med klær og hårsveiser som de forbinder med godt voksne mennesker, altså skikkelig kjerring/gubbe. Dermed vil personene på bildene oppfattes som mye eldre enn de er. Photoshopper man dem inn i moderne klær og gir dem moderne hårsveis og sminke, ser de kanskje ikke så gammel ut lenger. Eksemplet i videoen med The Golden girls var et veldig godt eksempel på dette. Jeg jobber forresten som lærer og har lagt merke til noe i motsatt retning; jeg ser barn (spesielt jenter) på barnetrinnet og mellomtrinnet som både ser ut og oppfører seg eldre enn det jeg mener å huske vi gjorde da jeg var på deres alder. Anonymkode: f003c...18a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #16 Skrevet 18. juli 2022 Folk ble eldre tidligere før, men unge folk har alltid sett unge ut. Det kan man til og med se på 100 år gamle bilder bare man ser litt nøye på dem. De brukte "gammeldagse" klær , hadde andre stiler men man kan se om de var unge eller ikke. Anonymkode: 1cffb...4de
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #17 Skrevet 18. juli 2022 Hadde jeg tatt på meg bestemors gamle klær + klippet meg en kort men luftig frisyre + sminket meg slik hun gjorde, så hadde jeg også sett ‘’eldre’’ ut den dag i dag Anonymkode: 89f73...e77
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #18 Skrevet 18. juli 2022 Har noen her faktisk sett videoen i HI? Den er veldig interessant. Anonymkode: 9dc0e...bac 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #19 Skrevet 18. juli 2022 Folk var mer ute og hadde mer slitsomme jobber før i tida. Da eldes man fortere. Anonymkode: e8cad...354 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #20 Skrevet 18. juli 2022 Mann på 37 i 1984 Anonymkode: c632d...7df 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå