Gå til innhold

Teltferie - oppskrytt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å reise på telttur (i Norge), men hva gjør dere på i teltet? Når dere har funnet en egnet leirplass, satt opp teltet - og hva da? Blir der mange kjedelige timer før en kan legge seg?

Anonymkode: 16260...1ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sol: ikke oppskrytt. Regn: veldig oppskrytt. Sånn kort oppsummert 😉

Anonymkode: 7c600...56a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2022 den 15.56):

Vurderer å reise på telttur (i Norge), men hva gjør dere på i teltet? Når dere har funnet en egnet leirplass, satt opp teltet - og hva da? Blir der mange kjedelige timer før en kan legge seg?

Enten så tar jeg meg en liten blund, leser, lager mat, spiller kort, kikke rpå kartet og planlegger litt, strikker eller går en tur og blir kjent med område. Ser etter stier/andre ting som kan være av interesse. Kikker på fiskene i vannet, ser på fuglene og prøver å lære meg lyden og hvilken fugler det er. Pleier å telte på fjellet jeg da.. Massevis av ting å gjøre. Av og til behøver en ikke gjøre noe heller. Sleng liggeunderlaget på bakken og legg deg ned og nyt sola i ansiktet. 

Anonymkode: 138ce...479

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på telttur i nesten 3 uker i sommer. Vi har gått turer, bada, fisket, spilt spill, lest bøker, vært i lekeland og i trampolinepark, gått på cafe, mata ender, hilst på reinsdyr, spist god mat, bygd lavvu, tatt båtturer  osv. Masse ting å finne på 😊

Anonymkode: 864f8...45f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2022 den 15.56):

Spørs litt hva du mener..?

Jeg kan ta med teltet å gå en ukes tid i fjellet alene. Blir aldri kjedelig. 

Jeg kunne nok ikke tatt med hele familien min på en ukes ferie med telt på typiske campingsteder osv.

Anonymkode: 3c749...157

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel få som reiser på telttur uten å ha en plan for hva de drar til stedet der de telter for? 

I skogen for å slappe av? Da tar man det med ro og slapper av. Kanskje ha med en bok å lese? 

Ved et vann for å fiske? Da fisker man og koser seg. Kanskje lage litt mat av fisken? 

På tur til dyreparken? Da går man i dyreparken, og så kommer man tilbake til teltet og sover. 

På Oslotur? Dra inn til byen, og tilbake til campingen ved leggetid.

Osv. 

I min verden er telttur litt hva du gjør det til. 
Er man et sted med do og dusj og masse å gjøre i nærområdet, så kan man jo gjøre mye der. 
Er man langt inne i skogen, er mulighetene begrenset til det man kan gjøre i skogen.

Men det kan jo være greit  å slippe å overnatte i telt hver natt en uke det regner konstant.

Anonymkode: 992ff...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på biltur med telt, men da er det jo mer sightseeing mens man kjører rundt, gjerne går noen turer osv. Fint å ha med en liten campingstol eller noe så man kan slappe av utenfor teltet også. Slapp av, bad, gå tur, les en bok osv. Mye man kan gjøre, men som andre skriver, det kommer veldig an på været. Dersom man har bil og telt kan man jo gjerne flytte seg etter solen da, heldigvis.

Anonymkode: 418c2...b3b

Skrevet

Vi telter endel med barn. Da lager vi basecamp ikke så veldig langt fra bilen, da setter vi opp teltet og rigger til alt før vi pakker om til lett med vann og noe niste før vi går en tur derfra. Så kommer vi tilbake til basecamp for å slappe av og lage mat. Vi pleier å ha real turmat til middag, og når det er egnet for det griller vi pølser på bål når det er mørkt eller popper popkorn på stormkjøkkenet. Barna spiller som regel kort i teltet (husk hodelykt), vi voksne tar et glass vin og ser på flammene i bålet og hvordan lyset skifter. Når man ikke kan fyre bål så sitter vi egentlig bare å ser utover vannet/vidda/utsikten der vi camper.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...