Gå til innhold

Ville du spist/brukt denne maten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk levering på døren av Oda i dag. I denne bestillingen var det bl.a. en pakke Toro Lasagne.

Til min store overraskelse var pakken åpnet da jeg fikk den. Den lå nede i pappesken alt ble levert i, åpnet. Jeg sjekket innholdet, og sausepulveret og pastaplatene lå nedi ennå, i hver sin forpakning. Kunne ikke se noen sprøytehull e.l. i forpakningene sånn umiddelbart, men jeg føler meg likevel veldig ukomfortabel med å skulle spise noe som andre har åpnet av ukjent grunn... ekkelt.

Ville du spist eller kjøpt en pakke som så slik ut når du fikk den?

IMG_0414.jpg

Anonymkode: 66bac...e16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du må bytte den

Anonymkode: 642ca...0ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville ha spist den.

Anonymkode: dae70...b6b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest kira87
Skrevet

Ville gitt tilbakemelding til Oda og fått igjen pengene først og fremst. Mest sannsynlig har den bare blitt åpnet av vekten av de andre varene, så jeg hadde nok brukt den som den var. Ikke vært bekymret for at noen har sprøytet noe inn der i hvert fall(?)! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde brukt den. Men hadde kontaktet Oda om det 

Anonymkode: 1bb6f...927

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
kira87 skrev (8 minutter siden):

Ville gitt tilbakemelding til Oda og fått igjen pengene først og fremst. Mest sannsynlig har den bare blitt åpnet av vekten av de andre varene, så jeg hadde nok brukt den som den var. Ikke vært bekymret for at noen har sprøytet noe inn der i hvert fall(?)! 

Enig. Mest sannsynlig har den bare blitt klemt av en tyngre vare (min erfaring er at Oda har null skrupler med å pakke tunge ting som ølflasker og melkekartonger oppå skjørere ting som snacks og frukt), og røket på det svakeste punktet, nemlig i perforeringen. :) 

Anonymkode: 59b78...8af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg hadde spist. Sikkert bare fått noe tungt over seg. Har skjedd her og. 

Anonymkode: 91f86...f3c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lå det noe tungt over? Oda er ganske drøye på det med pakking ja. Har ødelagt endel matvarer på den måten.

Detfor bestiller jeg heller fra Meny 🤷‍♀️

Anonymkode: b2478...37a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk levering på døren av Oda i dag. I denne bestillingen var det bl.a. en pakke Toro Lasagne.

Til min store overraskelse var pakken åpnet da jeg fikk den. Den lå nede i pappesken alt ble levert i, åpnet. Jeg sjekket innholdet, og sausepulveret og pastaplatene lå nedi ennå, i hver sin forpakning. Kunne ikke se noen sprøytehull e.l. i forpakningene sånn umiddelbart, men jeg føler meg likevel veldig ukomfortabel med å skulle spise noe som andre har åpnet av ukjent grunn... ekkelt.

Ville du spist eller kjøpt en pakke som så slik ut når du fikk den?

IMG_0414.jpg

Hva tenker du at skulle være i veien med maten da?

De indre forpakningene er jo mye mer lukkede enn den ytre pappen som her er åpen. Den ytre pappen hindrer jo ikke stort, ei heller evt. sprøytestikk. Så hva sprøytehull har med saken å gjøre forstår jeg ikke. Er det noe jeg ikke har forstått eller tenkt på?

Jeg hadde hatt null problemer med å spise dette så lenge de indre posene er intakte.

Anonymkode: d52cd...de7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den har jo bare kommet i klem og perforeringen har gitt etter og det har åpnet seg. Det er jo ikke noe som helst farlig med dette.

Ikke rart vi har mye matsvinn her i landet om folk lar være å spise ting pga noe sånt.

Anonymkode: 79f32...5b3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg jobber hos Oda og tett på de som pakker varer. Du kan trygt spise den! Mest sannsynlig har noen tyngre varer ligget oppå og ødelagt forpakningen. De som pakker varer pakker i et hurtig tempo på rullende bånd, og det er ikke alltid tid til å stable perfekt. Og dermed kan det dessverre hende at slike ting som dette kan skje. Kontakt Oda på Mail, telefon eller gjennom appen. Mest sannsynlig vil du kunne få refundert penger eller få et gavekort til neste gang du handler. Jeg kan betrygge deg med at ingen ansatte hadde hatt tid til å sprøyte varer da dette pakkes i felleskap og det er overvåket område 😊

Anonymkode: 212a1...079

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spist den. 

Anonymkode: 100ae...f83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva tenker du at skulle være i veien med maten da?

De indre forpakningene er jo mye mer lukkede enn den ytre pappen som her er åpen. Den ytre pappen hindrer jo ikke stort, ei heller evt. sprøytestikk. Så hva sprøytehull har med saken å gjøre forstår jeg ikke. Er det noe jeg ikke har forstått eller tenkt på?

Jeg hadde hatt null problemer med å spise dette så lenge de indre posene er intakte.

Folk kan gjøre mye rart i ren ondskap eller bare for å være jævlige mot noen fremmede. Sprøyte avføringsmiddel inn eller hva som helst, hva vet jeg. 

I USA har det jo vært tilfeller der det er sprøytet gift i mat i butikkhyllene, og intetanende folk har kjøpt det. Apotekvarer som er forgiftet og satt tilbake i hyllene osv. Ikke at jeg tror dette ville skjedd i Norge, men man vet aldri. En misfornøyd ansatt som vil hevne seg for noe er vel nok....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Folk kan gjøre mye rart i ren ondskap eller bare for å være jævlige mot noen fremmede. Sprøyte avføringsmiddel inn eller hva som helst, hva vet jeg. 

I USA har det jo vært tilfeller der det er sprøytet gift i mat i butikkhyllene, og intetanende folk har kjøpt det. Apotekvarer som er forgiftet og satt tilbake i hyllene osv. Ikke at jeg tror dette ville skjedd i Norge, men man vet aldri. En misfornøyd ansatt som vil hevne seg for noe er vel nok....

Men pappen beskytter jo ikke. Det er det de indre posene som gjør. Og de har du jo inspisert. Skulle noen ville gjøre noe slikt du skriver så kunne de da ha fått det til uten å åpne opp pappen, eller gjort det med andre matvarer.

Hva med frukt og grønt? Det meste ligger ubeskyttet i butikken. Der har du vel også skrekkhistorier fra USA.

Hva med ferskvaredisker? Kjøper du noen gang pålegg/fisk/kylling derfra? Der kan de ansatte gjøre hva som helst.

Spiser du på restaurant? Hva kan kokken og kelneren gjøre med maten din?

Hva med andre matvarer? Melposer, sukker, havregryn og brød? Kan du kjøpe det i en vanlig butikk? Jeg vil si at det er større sannsynlighet for at en gal person går inn i en butikk og tukler med sånt, enn at en ansatt hos Oda skulle sprøyte noe inn i maten du kjøper.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spist den, klappet igjen og gått videre i livet.

Anonymkode: 3e59f...890

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, jeg jobber hos Oda og tett på de som pakker varer. Du kan trygt spise den! Mest sannsynlig har noen tyngre varer ligget oppå og ødelagt forpakningen. De som pakker varer pakker i et hurtig tempo på rullende bånd, og det er ikke alltid tid til å stable perfekt. Og dermed kan det dessverre hende at slike ting som dette kan skje. Kontakt Oda på Mail, telefon eller gjennom appen. Mest sannsynlig vil du kunne få refundert penger eller få et gavekort til neste gang du handler. Jeg kan betrygge deg med at ingen ansatte hadde hatt tid til å sprøyte varer da dette pakkes i felleskap og det er overvåket område 😊

Anonymkode: 212a1...079

Det høres ikke ut som særlig gode arbeidsforhold ...

Anonymkode: f0a14...8a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Den har jo bare kommet i klem og perforeringen har gitt etter og det har åpnet seg. Det er jo ikke noe som helst farlig med dette.

Ikke rart vi har mye matsvinn her i landet om folk lar være å spise ting pga noe sånt.

Anonymkode: 79f32...5b3

Dette!

Anonymkode: 17ac6...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes hjelp :)

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

Anonymkode: 17ac6...f4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Bare invandrere som ikke kan snakke norsk som leverer varer fra Oda her jeg bor. De er shady som faen. Vet aldri om enn blir forgiftet eller ikke.

Anonymkode: 917b2...a79

• Nyttig 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Uhell kan jo skje, men ville ha byttet den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...