Gå til innhold

Mens vi venter på svar om sas-flyet går i morgen tidlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere her som venter? Er så umotiverende å pakke uten å vite noe. Burde være mulig å avbestille reisen uansett grunn dersom vi ikke får svar minst 12 timer før avgang. Er trossalt en del jobb og forberedelser man må gjøre før en reiser. 

Dere som skulle reise med sas, når fikk dere beskjed om at flyet var kansellert? 

Anonymkode: 0f7ef...da3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle hjem fra Samos kl 1210 i dag (1110 norsk tid) og fikk beskjed rundt kl 20 i går. Samtidig med de som skulle reise med flyet fra Oslo kl 06. 

De avlyser ikke før de ser at de ikke rekker å ha fly og personell på plass hvis streiken avsluttes. Hadde det likt da vi dro for 14 dager siden, da forhandlet de fortsatt da vi la oss og vi ante ikke hva som ville skje før avgang evt. Skjønner at det er frustrerende, men dere får nok beskjed i kveld en gang.

Anonymkode: 197b5...1dd

• Liker 1
Skrevet

Vi skal fly grytidlig i morgen,  men har heller ikke fått avlysning. :(

Jeg har ikke tenkt på pakking en gang. Om nå miraklet skjer, så skal jeg klare å samle sammen Badetøy og mobilladere på kort tid. Orker ikke å bruke en kalori på å glede meg til noe som ikke blir noe av.

SAS, så fordømt arrogant! 9 dager streik midt i fellesferien før de i det hele tatt gidder å prate med pilotene..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ut og fly om litt over en uke. SAS kun den ene veien (nedover), heldigvis. Og vi har mulighet til å kjøre hvis det blir krise (innenlands). Men da får vi ikke brukt billettene med Norwegian på returen, så det blir dobbelt tap. Det som er litt irriterende nå, er at det er billige billetter med både Flyr og Norwegian til den dagen. Men de billettene blir vi jo sittende med hvis streiken blir avsluttet… og venter vi med å kjøpe dem, blir de sikkert kjempedyre! For det er nok mange som sitter på gjerdet, som oss. 
Men vi har tross alt bil som en reell mulighet, i motsetning til mange andre. 

Anonymkode: 4acea...083

AnonymBruker
Skrevet
Ut_på_tur skrev (2 timer siden):

Vi skal fly grytidlig i morgen,  men har heller ikke fått avlysning. :(

Jeg har ikke tenkt på pakking en gang. Om nå miraklet skjer, så skal jeg klare å samle sammen Badetøy og mobilladere på kort tid. Orker ikke å bruke en kalori på å glede meg til noe som ikke blir noe av.

SAS, så fordømt arrogant! 9 dager streik midt i fellesferien før de i det hele tatt gidder å prate med pilotene..

Vi skal også fly kjempetidlig i morgen (kl 6),  men det er med SAS connect så det går jo heldigvis bra. Er pakket og klar.

Men hjemreisen om en uke igjen er med "vanlige" SAS, og merker jeg allerede vurderer booke Norwegian-billetter der...

Anonymkode: fcdc0...ed4

Skrevet (endret)

Føler med deg. Flyr dere med SAS Connect eller link? Eller gjelder de bare for kortere turer til Norden? Ikke helt sikker. Min hjemreise fra København ble ikke påvirket (fløy SAS connect). 

Endret av MarieRey5
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke holdt pusten hvis jeg hadde avreise i morgen. Fortsatt ingen tegn til løsning. Jeg ville avbestilt hotell hvis det var tid til å ikke bli trukket ved kansellering, og så heller bestilt igjen siden. Pakket ville jeg nok gjort, men med null forventninger.

Anonymkode: 19e89...ed9

AnonymBruker
Skrevet
MarieRey5 skrev (31 minutter siden):

Føler med deg. Flyr dere med SAS Connect eller link? Eller gjelder de bare for kortere turer til Norden? Ikke helt sikker. Min hjemreise fra København ble ikke påvirket (fløy SAS connect). 

Jeg flyr SAS connect til Nice, så de flyr nok litt overalt de også! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vi skal også fly kjempetidlig i morgen (kl 6),  men det er med SAS connect så det går jo heldigvis bra. Er pakket og klar.

Men hjemreisen om en uke igjen er med "vanlige" SAS, og merker jeg allerede vurderer booke Norwegian-billetter der...

Hvordan vet du at det er connect?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan vet du at det er connect?

Hvis du logger deg inn på Mine Reiser og klikker på Utreise, så står det "Flys av". På bookingen vår stod det bare SAS som vanlig, så var ikke før jeg logget inn for å sjekke inn i går at jeg oppdaget det var connect. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du logger deg inn på Mine Reiser og klikker på Utreise, så står det "Flys av". På bookingen vår stod det bare SAS som vanlig, så var ikke før jeg logget inn for å sjekke inn i går at jeg oppdaget det var connect. 

Hvor skal du reise til?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor skal du reise til?

Nice! 🙂

AnonymBruker
Skrevet

De har også sagt at det går 2-3 dager fra streiken avsluttes til de kommer i gjenge igjen, så det ser jo ikke lovende ut når de fortsatt ikke er enige i kveld. Men håper det beste for deg. 

Anonymkode: 19e89...ed9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nice! 🙂

Det blir nok en fin tur 😊 sjekket nå, står bare sas airlines, ikke connect 😥

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir nok en fin tur 😊 sjekket nå, står bare sas airlines, ikke connect 😥

Huff. Krysser fingrene for deg. Det er vel fortsatt rundt 30-40 % av vanlige SAS fly som flyr også, det virker bare som om alle ikke gjør det. Men skjønner det er bedre å være forberedt på at det ikke blir noe av. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fekk beskjed rundt 7 på morgenen og flyet skulle gå rundt kl. 13.

Anonymkode: 94a9f...a7c

AnonymBruker
Skrevet

Fikk Mail litt over kl 20, omtrent samtidig som de endret floght status fra likely to be cancelled to cancelled, flyet vårt skulle gått kl 9 i morgen tidlig. 

Anonymkode: 484d5...589

Skrevet

Håper de snart kommer ut med gode nyheter, men har mine tvil.. Men lever i håpet, jeg skal ut å fly mandag morgen 🤞

Skrevet

Vi fikk beskjed om kansellering 20.30, flyet skulle gått 06.50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...