Gå til innhold

Neseskylling. Hvor mange ganger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bihulebetennelse og har kjøpt nesehorn til skylling. Jeg finner ikke ut hvor mange ganger jeg skal bruke dette pr dag.

Er det noen som vet dette?

Anonymkode: 74313...665

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden det ikke er skadelig å skylle nesen, det er jo bare vann/saltvann, så hadde jeg bare gjort det ved behov.

Anonymkode: 34b52...4ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Siden det ikke er skadelig å skylle nesen, det er jo bare vann/saltvann, så hadde jeg bare gjort det ved behov.

Anonymkode: 34b52...4ac

Da gjør jeg det som jeg tenkte. Skyller 3 ganger om dagen. Jeg har så vondt nå at jeg snart står på hodet. Skal se om jeg kan få en akuttime hos legen på mandag.

Skrevet

Du kan gjøre det så mange ganger du bare orker siden det er saltvann.

Jeg får ikke til nesehorn-skylling, så jeg måtte ty til Physiomer når jeg følte at bihulene hadde et centimeter tykt lag med tykt og seigt slim. Det funka som bare juling. Det føles litt som om strålen rikosjerer rundt i bihulene før saltvannet kommer ut igjen av det andre neseboret, men fyttigrisen så effektivt. Gørra kom ut som verdens tjukkeste snørrslim og jeg følte jeg kunne puste skikkelig igjen etterpå, samtidig som den begredelige dundringa inni hodet gav seg.

AnonymBruker
Skrevet

Som bihule-nerd vil jeg anbefale ikke bruke nesehorn.

Men heller snufse inn saltvann som du blander selv, eller kjøpe Physiomer. Dra det godt igjennom så det kommer igjen i munnen.

Anonymkode: adf0d...6c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Som bihule-nerd vil jeg anbefale ikke bruke nesehorn.

Men heller snufse inn saltvann som du blander selv, eller kjøpe Physiomer. Dra det godt igjennom så det kommer igjen i munnen.

Anonymkode: adf0d...6c3

Minya skrev (30 minutter siden):

Du kan gjøre det så mange ganger du bare orker siden det er saltvann.

Jeg får ikke til nesehorn-skylling, så jeg måtte ty til Physiomer når jeg følte at bihulene hadde et centimeter tykt lag med tykt og seigt slim. Det funka som bare juling. Det føles litt som om strålen rikosjerer rundt i bihulene før saltvannet kommer ut igjen av det andre neseboret, men fyttigrisen så effektivt. Gørra kom ut som verdens tjukkeste snørrslim og jeg følte jeg kunne puste skikkelig igjen etterpå, samtidig som den begredelige dundringa inni hodet gav seg.

Takk for tips, men jeg bruker absolutt ikke noen form for nesespray pga tidligere misbruk, så den eneste løsningen for meg, er faktisk nesehorn.

Jeg forsøkte, før jeg kjøpte nesehornet, å snufse inn saltvann, men det havnet i lungene mine og jeg holdt på å bli kvelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I yoga bruker vi morgen og kveld (etter soloppgang og før solnedgang). Vær forsiktig ved bihulebetennelse, det kan være den presser for mye på, da bør du stoppe. Det skal ikke sprenge i hodet, men ved mye grums bør det svi litt i hodet og nese og det er vanlig. Bland ut fysiologisk saltvann. 

Anonymkode: 2a865...d58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da gjør jeg det som jeg tenkte. Skyller 3 ganger om dagen. Jeg har så vondt nå at jeg snart står på hodet. Skal se om jeg kan få en akuttime hos legen på mandag.

Gurgle også ✌ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I yoga bruker vi morgen og kveld (etter soloppgang og før solnedgang). Vær forsiktig ved bihulebetennelse, det kan være den presser for mye på, da bør du stoppe. Det skal ikke sprenge i hodet, men ved mye grums bør det svi litt i hodet og nese og det er vanlig. Bland ut fysiologisk saltvann. 

Den der forstod jeg ikke. Bruker hva ved soloppgang og solnedgang?

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tips, men jeg bruker absolutt ikke noen form for nesespray pga tidligere misbruk, så den eneste løsningen for meg, er faktisk nesehorn.

Jeg forsøkte, før jeg kjøpte nesehornet, å snufse inn saltvann, men det havnet i lungene mine og jeg holdt på å bli kvelt.

Det er ikke en nesespray, det er kun rent saltvann under trykk. Alt du sprayer inn, kommer rett ut igjen, på samme måte som når du bruker nesehorn. Det går bare fortere og for mange er det en bedre løsning fordi de ikke får til nesehornet skikkelig.
I praksis bruker du den som nesehorn, du står bøyd over vasken, spyler inn i ett nesebor og det kommer rett ut av det andre neseboret og tar med seg slim, snørr og gørr.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den der forstod jeg ikke. Bruker hva ved soloppgang og solnedgang?

De skyller nesen sin før soloppgang og etter solnedgang!

Anonymkode: fbcd6...a08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De skyller nesen sin før soloppgang og etter solnedgang!

Anonymkode: fbcd6...a08

Har aldri trodd på alternativ "medisin" og kommer heller aldri til å tro på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...