Gå til innhold

Dusjkabinett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et bittelitte dusjkabinett i et helt idiotisk utformet bad, så jeg kan ikke hjelpe deg der, men følger denne tråden for å se om vi kan få noen tips! Er det "kun" gulvflisene som bør skånes? Hva har du på veggene? Kanskje et dusjkar kan være et alternativ?

Anonymkode: b45a1...797

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2022 den 20.28):

Det er akkurat dette med rengjøring jeg er skeptisk til. Men her vi bor nå er det nok lettere å dra fram kabinettet enn der jeg bodde før dersom det trengs rengjøring under eller bakside. Men likevel. Tungvint er det uansett. Aner ikke når vi får råd. Vi har valgt å bruke litt penger på andre ting på huset her som var viktigere nå. Nytt lån vet jeg ikke om vi får tatt før om et par år. Brukt kan selvsagt kjøpes, men et kabinett er ikke nødvendigvis så dyrt nytt heller. Men det er kanskje de rimeligste som er verst å kjøpe 🤔

Anonymkode: c0aaf...d29

Hva er ptoblemet med rengjøring når ein har dusjkabinett.  ?

Vi hadde i utgangspunktet badekar da vi flyttet inn i boligen, men etter at barna blei større blei badekaret byttet ut med eit dusjkabinett, og ein unngjekk alt dette vannsølet, og besparelse med varmtvann. Vi har eit forholdvis lite bad, men fant eit kabinett tilsvarende bredde på badekaret,  Kabinettet har deksler i forkant på omlag  20 cm som med enkelhet kan tas av og kommer lett til for m.a  rengjøre sluken unden kabinettet,  og kommer lett til med å vaske  under kabinettet. Mange har flisbelagde bad med dusj, og mange har fått seg overaskelser med lekasje i igjennom flisfugene dersom det ikkje ligg membran under dusjen.  Mange gamle flisbelagde bad  vart ikkje slik montert, og etter en tid oppstod den fukt og råtskader 

Anonymkode: a5cd2...02c

AnonymBruker
Skrevet

Har eit tilsvarende dusjkabinett som dette . 2 skyvedører, og deksler i forkant som med enkelhet kan tas av for rengjøring av vannslås / sluk, og vaske 3010083K.jpgunder kabitettet.  Kabinettet har tilsv, bredd som eit badekar 70 x 90.  Pris ca 3.500

Anonymkode: a5cd2...02c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det så bra ut. :) Mener du at døren kan skyves begge veier? I så fall høres det ut som de har løst problemet med skyvedører som må fjernes for å få vasket. Og ikke var det veldig dyrt heller. 👍

Anonymkode: 37ba0...88c

Stemmer, skyvedøren kan skyves begge veier så vasking er null problem. :) 

Anonymkode: a6ccb...11f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 17.13):

Nå føler jeg meg skikkelig dum, men hvorfor er det vanskeligere å vaske skyvedører? Jeg har skyvedører på min dusj, og jeg får fint vasket når jeg står inni dusjen og lukker dørene. Eller er det noen "skjulte" områder jeg ikke får vasket og som jeg ikke tenker på? Føler meg skikkelig teit nå😅

Anonymkode: dfd7b...2db

Skyvedørene jeg har vært borti har alltid hatt litt overlapping som jeg aldri kom til uten å fjerne dørene. Det var vanskelig å komme til for meg, men vann og såperester kom selvsagt fint til. Og ble liggende. Noe som gir fin grobunn for alger og kalkbelegg om man ikke er flink og tar ned dørene for å komme til ofte nok. I tillegg kommer skinnene døra går på. 

Anonymkode: 37ba0...88c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...