Gå til innhold

Dusjkabinett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi ønsker å kjøpe dusjkabinett. I utgangspunktet så er det nok ikke kabinett som står øverst på ønskelisten, men vi trenger å bytte ut dusjen her og det er dårlige fliser på gulvet inne i dusjsonen. Har ikke råd til å pusse opp badet nå. Derfor tenker vi på kabinett. 
Men er det noen som har et dusjkabinett som kan anbefales eller evt frarådes?
Det jeg ser på som negativt er rengjøring og støv som samler seg steder som er vanskelig å komme til. Og også at sluk i kabinettet fort kan bli tett (opplevde det med et jeg hadde for en del år siden).

Så hvis noen har et dusjkabinett de er fornøyd med så tips meg gjerne! 😊

Anonymkode: c0aaf...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har to forskjellige dusjkabinett, og hadde 3 før flytting. Uansett kabinett er det mange 'krinkelkroker' som samler støv - på alle plasser. Er kun fornøyd med dusjen rett på fliser, med dører. Lett å holde rent.

Anonymkode: 1f285...416

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så mye råd, har et lite og elendig et selv hvor opphenget til dusjhodet konstant må fikses og som er et mareritt å gjøre rent. Heller ikke råd til å pusse opp😅 Så blir nok ikke før jeg flytter og da blir det garantert ikke kabinett!

Men når du sier du ikke har råd til å pusse opp badet nå, kan du anslå hvor lenge du må vente? For det er alltids noen som selger/gir bort kabinetter på finn, marketplace e.l. om du bor på en litt stor plass. Og da kan du jo prøve å unngå de som har mest krinkler og kroker. Min har en sprekk mellom inn- og utsiden av kabinettet full av lo og hår, og kommer ikke nedi der med tannbørste en gang.

Anonymkode: b2363...ba8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er fornøyd med mitt, men det er tydeligvis så gammelt at det ikke produseres lenger. 

Finn et som har minst mulig kriker og kroker og profiler slik du tenker, og for guds skyld ikke skyvedører om du ikke må av plasshensyn. Skyvedører må fjernes for å komme skikkelig til for å vaske, og selv med de enkleste, best gjennomtenkte løsninger blir det tungvint.

Jeg synes dette ser bra ut: https://www.bademiljo.no/produkter/baderom/dusj/dusjkabinett/inr-bric-modell-5-65037299/

Anonymkode: 37ba0...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke så mye råd, har et lite og elendig et selv hvor opphenget til dusjhodet konstant må fikses og som er et mareritt å gjøre rent. Heller ikke råd til å pusse opp😅 Så blir nok ikke før jeg flytter og da blir det garantert ikke kabinett!

Men når du sier du ikke har råd til å pusse opp badet nå, kan du anslå hvor lenge du må vente? For det er alltids noen som selger/gir bort kabinetter på finn, marketplace e.l. om du bor på en litt stor plass. Og da kan du jo prøve å unngå de som har mest krinkler og kroker. Min har en sprekk mellom inn- og utsiden av kabinettet full av lo og hår, og kommer ikke nedi der med tannbørste en gang.

Anonymkode: b2363...ba8

Det er akkurat dette med rengjøring jeg er skeptisk til. Men her vi bor nå er det nok lettere å dra fram kabinettet enn der jeg bodde før dersom det trengs rengjøring under eller bakside. Men likevel. Tungvint er det uansett. Aner ikke når vi får råd. Vi har valgt å bruke litt penger på andre ting på huset her som var viktigere nå. Nytt lån vet jeg ikke om vi får tatt før om et par år. Brukt kan selvsagt kjøpes, men et kabinett er ikke nødvendigvis så dyrt nytt heller. Men det er kanskje de rimeligste som er verst å kjøpe 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er fornøyd med mitt, men det er tydeligvis så gammelt at det ikke produseres lenger. 

Finn et som har minst mulig kriker og kroker og profiler slik du tenker, og for guds skyld ikke skyvedører om du ikke må av plasshensyn. Skyvedører må fjernes for å komme skikkelig til for å vaske, og selv med de enkleste, best gjennomtenkte løsninger blir det tungvint.

Jeg synes dette ser bra ut: https://www.bademiljo.no/produkter/baderom/dusj/dusjkabinett/inr-bric-modell-5-65037299/

Godt tips ang skyvedører! Egentlig utrolig at jeg ikke tenkte på det selv 🙈, for dusjen vi har i dag har skyvedører og det er noe her å rengjøre ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Likte den du linket til 👍😊 Litt dyr kanskje, men ellers veldig bra! Skal se litt mer på dem som har utgående dører. Vi har plass til det 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Denne butikken her har mange ok, som ikke er for dyre.

Velg så stort du har plass til.

Dette hadde vi tidligere i en annen leilighet :

https://www.badebutikk1.no/produkter/dusjer/dusjkabinett/alezzi-draco-buet-lav-hoyde-inkl-termostat-batteri/

Anonymkode: ee943...7d8

Bra tips! 👍😊 Vi har plass til Max 90x90. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Godt tips ang skyvedører! Egentlig utrolig at jeg ikke tenkte på det selv 🙈, for dusjen vi har i dag har skyvedører og det er noe her å rengjøre ja! 

Bare synd at slagdører ser ut til å være helt fraværende på de rimeligere modellene. :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Bare synd at slagdører ser ut til å være helt fraværende på de rimeligere modellene. :( 

Oppdaget det nå 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan anbefale Showerama fra Porsgrund, vi har 90x90. 

Anonymkode: 88ec1...1fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Porsgrunn Showerama går for å være blandt de beste på markedet 

Anonymkode: 370e6...6d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/16/2022 at 9:29 PM, AnonymBruker said:

Denne butikken her har mange ok, som ikke er for dyre.

Velg så stort du har plass til.

Dette hadde vi tidligere i en annen leilighet :

https://www.badebutikk1.no/produkter/dusjer/dusjkabinett/alezzi-draco-buet-lav-hoyde-inkl-termostat-batteri/

Anonymkode: ee943...7d8

Anbefaler dette jeg også

Anonymkode: 2466e...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viktig at det er stort nok! Ille med trangt dusjkabinett. 

Anonymkode: 3b4e5...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg leier, så er visst helling rundt dusj som var på fliser feil. Så det var jo vann overalt etter en kort dusj 😩 

Så fikk jeg kabinett med dører. Vasker så godt jeg kan, å tross for jeg vasker det en gang i uken så blir det rosa flekker her og der, men går bort med skrubb og såpe. Under dørene vasker jeg så langt jeg kommer til, jeg får ikke på dørene selv og bor alene. Så jeg får heller vaske der når jeg skal flytte 😂 Dørene er vanskelig og få rent, eller se rent ut! Og det tetter seg bare jeg ser på dusjen nesten 😂 

Men men, de betalte jo alt av kabinettet og en som kobla det på plass inkl fjerna forrige dusj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har dette https://www.megaflis.no/bad/dusj-og-badekar/dusjkabinett/celeste-primero-dusjkabinett-90x90x205-cm-msikkerhetsfolie-sort

Døren går begge veier, så den er lett å vaske. Veldig fornøyd med dette.

Viktig å skylle av dørene etter dusj og helst bruk en nal over glasset etterpå, da holder dørene seg rene lenge.

Anonymkode: a6ccb...11f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi har dette https://www.megaflis.no/bad/dusj-og-badekar/dusjkabinett/celeste-primero-dusjkabinett-90x90x205-cm-msikkerhetsfolie-sort

Døren går begge veier, så den er lett å vaske. Veldig fornøyd med dette.

Viktig å skylle av dørene etter dusj og helst bruk en nal over glasset etterpå, da holder dørene seg rene lenge.

Anonymkode: a6ccb...11f

Det så bra ut. :) Mener du at døren kan skyves begge veier? I så fall høres det ut som de har løst problemet med skyvedører som må fjernes for å få vasket. Og ikke var det veldig dyrt heller. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.7.2022 den 21.25):

og for guds skyld ikke skyvedører om du ikke må av plasshensyn. Skyvedører må fjernes for å komme skikkelig til for å vaske,

Nå føler jeg meg skikkelig dum, men hvorfor er det vanskeligere å vaske skyvedører? Jeg har skyvedører på min dusj, og jeg får fint vasket når jeg står inni dusjen og lukker dørene. Eller er det noen "skjulte" områder jeg ikke får vasket og som jeg ikke tenker på? Føler meg skikkelig teit nå😅

Anonymkode: dfd7b...2db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...