AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Hei dere! Det har seg slik at jeg har ei kusine som er rundt 15 år eldre enn meg (jeg er 22 år), utrolig trivelig dame, glad i oppmerksomhet, men likevel omgjengelig! Problemet er at hun ringer meg veldig ofte. Utenom ferietiden så har det vært hver dag i helgene. Ikke alltid jeg svarer, ikke det at jeg ikke liker å prate i telefonen, men fordi det rett og slett blir veldig mye og det blir de samme gamle samtalene. Sist helg ringte hun meg hele 50 (!!!) ganger over 3 dager, riktignok fordi vi også var på festival, men vi var der ikke sammen. Så kommer det til stykket som irriterer meg mest - hun ringer kun for to grunner: 1. For å prate om en gammel gubbe som er hennes fylla ff som hun er hodestups forelsket i, men som ikke svarer henne når han er edru. 2. være barnepasser når hun skal ut. Jeg er så utrolig lei av disse samtalene, for det er kun enveissamtaler. Aldri får jeg noe spørsmål før hun går rett på sak, og hvis jeg prøver å komme til for å fortelle om mitt liv så varer det i noen sekunder før hun avbryter og begynner å snakke om han. Til og med når jeg var kjempesyk med korona så ringer hun meg kl 03:00 (trodde det var noe alvorlig siden det var så sent) for å prate om han. Tro meg - jeg er veldig ærlig og rett frem med henne og forteller at han ikke er noe å samle på og at han kun bruker henne når han er full (ikke ordrett slik). Hver gang jeg sier slikt så blir hun litt snurt og er rask med å avslutte samtalen. Noe får meg til å tro at hun nå anser meg som hennes bestevenninne, uten egentlig noe særlig grunnlag. Jeg kan ikke si det samme tilbake akkurat. Men jeg tror ikke hun har så fryktelig mange å prate med - og det forstår jeg godt på en måte. Tror hun føler seg ensom, og det tærer jo så klart på min samvittighet - så jeg svarer henne når jeg har tid. Flere av de andre kusinene har slutta å svare henne, for hun har tydeligvis vært slik med de tidligere kjærestene hennes også. Jeg får veldig vondt av henne, både det at folk snur ryggen mot henne men også at hun ikke forstår lengre enn nesetippen sin. Så kommer det til punktet hvor jeg ikke lenger orker å høre mer om dette. Jeg er pisslei, mildt sagt. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg uten at hun skal bli sur 😅 Tror man må være veldig pedagogisk om jeg ikke vil at hun skal legge på 😅 Jeg har heller ikke lyst å gi faen og si alt rett fra levra, eller bare slutte å svare i det hele tatt - for det er trossalt familie og jeg vet at både andre i familien og mine foreldre setter veldig lite pris på om jeg snur ryggen mot henne. Utrolig rotete forklart - men tips tas gjerne imot hvordan man kan takle denne situasjonen😅 Anonymkode: dc6ea...227
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #2 Skrevet 16. juli 2022 Haha der beskrev du(nesten) en av mine relasjoner😉. Vet du, det eneste som har hjelpt meg er å skape avstand. Det er jævlig tøft, for man hater jo ikke nødvendigvis desse menneskene🌹Men av og til bør du blokkere nr. Jeg bevilger meg noen dager»fred» nå og da, og da er det full blokk. Slutt å være så tilgjengelig for dette (til dels) uforsragelige mennesket. Hun er ikke ditt ansvar. Du har ansvar for deg selv. For meg hjelper det ikke å ha tlf på lydløs; blir automatisk stresset av å se ubesvarte anrop og ørten mld fra den/de som maser intenst. Må rett og slett blokkere for å få den roen. Senere når jeg har overskudd, tar jeg gjerne kontakt. Det kan være greit å ta litt styringen over kontakten💪🏻Men helt ærlig så hadde jeg ikke ønsket å hatt mye med den der kjærringa du beskriver🙈sorry. Anonymkode: 1de25...1f9 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Skrevet 16. juli 2022 Du kan godt glemme alt om å "fikse" henne, det er et dødfødt projekt. Hun eier ikke selvinnsikt. For at noe skal trenge inn knollen på en person som henne, skal man bruke utestemme (i metaforisk betydning) og det har du ikke ryggrad til. Anonymkode: c3fd7...39d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Skrevet 16. juli 2022 Du kan si at det er litt mye som skjer i livet ditt nå og at du derfor har bestemt deg for å skru av mobilen i perioder og få litt tid for deg selv, Du vil derfor ikke være tilgjengelig så ofte som før Anonymkode: 5df0f...121 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå