AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Hei, setter pris på alle tips og svar jeg kan få på denne! Søkte på en stilling i en liten/mellom stor selskap for noen mnd siden. Stillingen var en leder stilling og fikk inntrykk av at det var en krevende stilling. Når vi kom til lønnsforhandlinger ville jeg være ærlig om hva jeg har i lønn i dag og tenkte at arbeidsgiver ville sette stor pris på dette. De la seg ca 100 tusen over det med en gang. Det må også sies at jeg stod ovenfor en forfremmelse og stillingsbytte hos min daværendre arbeidsgiver, lønnsforhandling ble aldri utført da jeg sa opp stillingen før datoen møte skulle holdes. jeg takket ja til tilbudet jeg fikk av ny arbeidsgiver uten å be om noe høyere lønn enn det de la frem på intervjuet eller forhandle andre ting som overtid og andre goder. Jeg bare godtok utkast til kontrakt. Noe som jeg tenker var veldig dumt i ettertid. Jeg vært i denne jobben i ca 2 mnd nå og har funnet ut at at det er høy lønnsnivå i selskapet. Det er også flere nye som skal begynne og de har fått høyere lønn enn meg. De ga uttrykk for at stillingen var krevende, men langt ifra så krevende som jeg opplever den. Må jobbe mye overtid hjemme for å holde mål. Kjenner at jeg er helt utslitt allerede nå. Jeg har flere ganger vært i nærheten av å bare ta en prat med dem om det at jeg mener at jeg blir lønnet feil. Men så har jeg ikke gjort det. Hva burde jeg gjøre med denne situasjonen? Burde jeg ta en prat med lederne mine og be om høyere lønn eller burde jeg søke nye jobber og ta den praten med dem når jeg har et tilbud i hånda? På forhånd takk for alle svar. Anonymkode: b32b8...720
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #2 Skrevet 16. juli 2022 Jeg må også si at jeg kom fra en prestisje tungt selskap hvor jeg hadde oppnådd gode resultatater. Jeg er den eneste med den bakgrunnen og har kompetanse fra kurs og annet som er vil være viktig for selskapet. Anonymkode: b32b8...720
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Skrevet 16. juli 2022 Jeg tenker det er mest ryddig å ta en prat med dine ledere i første omgang, også ville jeg vurdert neste skritt utifra det. Men forbred deg godt til denne samtalen, du må ha gode/fornuftige argumenter hvorfor du mener du skal ha lønnsjustering etter så kort tid i jobben. Å bare komme med at Per og Pål får mer penger enn meg, så derfor må jeg få mer også tviler jeg på at du kommer noen vei med. Anonymkode: d50ae...5be 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Skrevet 16. juli 2022 -en prestisje tungt selskap.... videre skriver du at du har kompetanse fra kurs og annet som er vil være viktig... Hvilken bransje er du i når grammatikk tydeligvis ikke er av betydning. Anonymkode: fe30c...fe5 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #5 Skrevet 16. juli 2022 Du tenker å be om lønnsøkning når du ikke klarer utføre oppgavene dine innenfor arbeidstidene dine? Anonymkode: 881a6...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #6 Skrevet 16. juli 2022 Jeg skjønner godt at du kjenner på det, men tror det er strategisk lurt å vente med denne samtalen til det har gått litt lengre tid. Til du har kommet deg godt inn i jobben, de er blitt kjent med deg, og du kan vise til gode resultater. Husk de holder på å bli kjent med deg, og selv om du har gode referanser fra tidligere arbeid så må de erfare selv hvilken ressurs du er for dem før de tror på det. Hvis du kommer med et ønske om mer lønn nå så er jeg bra sikker på at de sier nei. For de må jo ikke. Og da står du i en litt klein situasjon hvor du jobber masse hjemme, men samtidig ikke føler deg møtt av sjefen. Nei, bruk god tid på å komme inn i jobben. Det er krevende å starte i ny jobb uansett hvor flink man er. Det er nytt miljø, nye rutiner, mye å lære seg som krever energi. Bruk heller tiden på å bli mer effektiv og vis at du er den personen du gav uttrykk for på intervjuet! Anonymkode: 55454...501
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #7 Skrevet 18. juli 2022 Du har jo allerede fått lønnsøkning, og tjener mye mer enn før. Anonymkode: 61021...c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå