Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet til er nytt sted for noen år tilbake med mann og to barn. Føler meg litt ensom her.

Barndomsvenninnene har mye kontakt. De har sluttet å inkludere meg og jeg føler det alltid er jeg som må ta initiativ til kontakt. Det er jo forsåvidt naturlig også siden jeg ikke bor på hjemstedet mer.

Jeg har jobb med nesten bare hjemmekontor og derfor ikke så mye mulighet til å knytte bånd på jobb heller. På ettermiddagen er det travelt med mann og barn.. Kjenner litt foreldre til barna, men det er mest overfladisk/ vi er bare på hils. 

Føles håpløst å få venner i voksen alder. Flere som har det sånn?

Anonymkode: e1142...e3e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har det sånn. Flyttet til en liten kommune utenfor byen. Da fikk vi hus med hage, og bedre plass til familien. Dessverre mistet jeg kontakten med de i byen, da jeg sjeldent kommer meg til byen lengre. 

Jeg er og 40 år. Sitter nå med ingen nære venner. Jeg har og mistet venner (døde) og syns det er vanskelig å skape nye vennskap i voksen alder. Føler alle er så satt med sine venner og bekjente. Jeg bruker tiden på familien, og er ikke direkte ensom, men savner en god venn innimellom.

Jaja, livet blir ikke alltid som vi ser for oss.

Anonymkode: bf3cf...01c

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er veldig vanskelig. Dessverre.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det ikke så veldig vanskelig. Bli aktiv i hobby/fritidsaktiviteter, der finner du jo også folk du vil ha noe til felles med som et utgangspunkt i å ha noe å snakke om. Jeg har fått helt nytt nettverk og nytt sett med venner i 40-årene gjennom det.

Anonymkode: d413f...d7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min erfaring er at det ikke så veldig vanskelig. Bli aktiv i hobby/fritidsaktiviteter, der finner du jo også folk du vil ha noe til felles med som et utgangspunkt i å ha noe å snakke om. Jeg har fått helt nytt nettverk og nytt sett med venner i 40-årene gjennom det.

Så fint å høre! Hva slags fritidsaktiviteter driver du med?

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Så fint å høre! Hva slags fritidsaktiviteter driver du med?

Brettspill og hundetrening.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna dine? Kan du invitere dine barns venner med foreldre på leketreff/aktivitet? 

Anonymkode: 9da57...ff2

• Liker 1
Skrevet

Finn noe du liker drive med , meld deg inn i en tur gruppe , frivillig , treningsstudio ,en hobby gruppe. Noe du møter noen med samme interesser. 😉 Det er første skrittet, treffer du noen vær litt frempå så spør gjerne om en tur, et glass vin .lunsj 😉

AnonymBruker
Skrevet

Nærmest umulig i norge.

Der MÅ du følge flokken for å få innpass, et helt ekstremt regime. Gjør du noe som de andre ikke gjør: halshugd.

Kom tilbake til norge etter 3år i spania som student, fikk sjokk når jeg startet i arbeidslivet i norge. Flyttet til en mindre by for jobb.

Etter et stund ble det Oslo igjen, der er det mye mer mennesker å velge i. Litt lettere, men fortsatt vanskelig. Mitt tips er å satse på andre en nordmenn.

Anonymkode: 6f45a...46c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler liksom ikke jeg har så mye tid til overs til fritidsaktiviteter som mor. Barna er 5 og 7 år. 

Ts.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Føler liksom ikke jeg har så mye tid til overs til fritidsaktiviteter som mor. Barna er 5 og 7 år. 

Ts.

Mine barn er på ca samme alder. Jeg er 39. 
jeg har fått mye kontakt med barna mine sine venner. De er ikke bestevenner, men vi bygger opp vennskap på sikt. jeg er aktiv og inviterer foreldrene med på aktiviteter med barna. Tur i skogen, piknik på lekeplassen, felles tur til tivoli osv. jeg blir gradvis bedre kjent og er ekstra aktiv overfor de foreldrene som tar initiativ i retur. 

Anonymkode: 9da57...ff2

AnonymBruker
Skrevet

Du har iallefall barn og en familie, og er ialkefall ikke alene hver dag. Er sikkert enklere å bli kjent med foreldrene hvis du prøver. Jeg har ett barn på deltid, og noen få venner som er opptatte med familie og svigerfamilie. Har tenkt å prøve flere fritidsaktiviteter for å være mer blant folk. Men er litt skummelt alene.

Anonymkode: 53487...7dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i «Hey Girl/woman»-gruppene på Facebook 👍🏼

Anonymkode: c3717...e2f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ts.

Du inviterer selvsagt familien til dine barns venner på besøk da. Først på en hyggelig søndag med vafler og løpe i sprederen eller hva som helst. Etter hvert vil dere bli invitert tilbake. For det ligger i den norske folkesjela. Du må ha tolmodighet og gjøre dette en stund. Deretter kan du invitere foreldrene på besøk til dere en kveld uten barna. På middag. Deretter vil dere nok få en invitasjon tilbake. Og Vipps har dere vennepar. Etterhvert kan du jo invitere en av partene på noe alene hvis det er venninde du er ute etter. Men har man et vennepar så er man i allefall ikke ensom da. 

eventuelt hvis din mann har venner med koner. Inviter dem på middag. Bli kjent. 

Anonymkode: da12f...28e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flyttet til er nytt sted for noen år tilbake med mann og to barn. Føler meg litt ensom her.

Barndomsvenninnene har mye kontakt. De har sluttet å inkludere meg og jeg føler det alltid er jeg som må ta initiativ til kontakt. Det er jo forsåvidt naturlig også siden jeg ikke bor på hjemstedet mer.

Jeg har jobb med nesten bare hjemmekontor og derfor ikke så mye mulighet til å knytte bånd på jobb heller. På ettermiddagen er det travelt med mann og barn.. Kjenner litt foreldre til barna, men det er mest overfladisk/ vi er bare på hils. 

Føles håpløst å få venner i voksen alder. Flere som har det sånn?

Hva har du egentlig gjort for å få venner da? Å få venner uansett alder krever innsats. 

Anonymkode: da12f...28e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Meld deg inn i «Hey Girl/woman»-gruppene på Facebook 👍🏼

Anonymkode: c3717...e2f

Og finnes det ikke for nærmiljøet ditt, lag egen hey girl for plassen ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig lett. Har flyttet mye hele mitt voksne liv. Er 44 nå. Men, det krever at du er åpen og tar initiativet. Jeg finner ikke tonen med alle, men innimellom er kjemien der. De fleste har liten tid, men vennskapene blir skapt og bevares, så ses vi når det passer. 
Etter at jeg ble forelder er det naturlig nok andre foreldre jeg har blitt kjent med. Men, om det er folk jeg ser flere ganger på en aktivitet og synes virker ok, tar jeg initiativ der også. Om jeg bare får korte svar tar jeg fort hintet. Men, plutselig er det klaff😊

Anonymkode: bc967...af0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...