Gå til innhold

Oppbevaring av lego - vanskelig å innrede rom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Barnet mitt har veldig mye ferdigbygget lego som det leker mye med. Problemet er hvordan vi skal oppbevare det? 
Til nå har vi hatt det i 2-3 hyller i en bokhylle. Men det har en god del bøker og mye lego, så nå er det ikke plass til mer i hyllen. 

Legodeler har vi en kasse. 

Har dere forslag til hvordan oppbevare legoen? Akkurat nå har vi lego overalt, så begynner å bli desperat😂

Barnet skal begynne i andreklasse. 

Anonymkode: bc1e9...c39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går det an å si "maks 10 stk" og hvis barnet vil ha en ny leke fremme må noe annet demonteres? 

Jeg mener, det er deres hus og dere bestemmer. Jeg tror barn har godt av å ha rammer og ikke bare få alt de vil ha, men å lære grenser.

Anonymkode: 6c74b...2cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi nybyggede ting stående en stund. Når nye bygges blir en «gammel» byttet ut. Legger alle delene + byggeanvisningen/hefte I en liten boks med lokk. Og merker hva det er. Da er det gøy å finne frem og bygge på nytt etter en stund. Setter dem i en bod så lenge. Har 3 -4 store i hyllen på en gang ca.

Hadde overtatt huset hvis ikke😅

Anonymkode: ccb2a...f38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ene Legogærningen her i huset har litt høy seng og kasser med lokk som går på hjul og sklir under senga. Der er alt ferdigbygget, noe av det må løses i to eller tre deler for å få plass pga høyden. 

Utenom det, en hylle med plass til et par mesterverk over skrivebordet der mesteparten av byggingen foregår. 

Anonymkode: 7fbff...944

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ferdigbygget Lego i Billy-hyller med dører. Samler ikke støv da. Et alternativ er plastkasser i ulike størrelser med lokk.

Anonymkode: 775d7...166

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Her har vi nybyggede ting stående en stund. Når nye bygges blir en «gammel» byttet ut. Legger alle delene + byggeanvisningen/hefte I en liten boks med lokk. Og merker hva det er. Da er det gøy å finne frem og bygge på nytt etter en stund. Setter dem i en bod så lenge. Har 3 -4 store i hyllen på en gang ca.

Støtter denne ideen! Da slipper man også å alltid kjøpe ny ting, for etter ett år på boden vil det være kjempegøy å bygge det en gang til :)

Anonymkode: 8b34f...1d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går det an å si "maks 10 stk" og hvis barnet vil ha en ny leke fremme må noe annet demonteres? 

Jeg mener, det er deres hus og dere bestemmer. Jeg tror barn har godt av å ha rammer og ikke bare få alt de vil ha, men å lære grenser.

Anonymkode: 6c74b...2cc

Ja, har gjort det, men delene forsvant og livet ble krise. Så må finne et system som kan fungere så jeg ikke drukner i lego🫢

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips! Dette var jo kjempelurt! 
Er jo totalt krise slik det er nå, bor i en liten leilighet, og ungen har ikke så svært rom🫢😅

Anonymkode: bc1e9...c39

AnonymBruker
Skrevet

Han begynner å bli lei snart nå. Kjøp noen hyller og sett opp på veggen. Og prøv å kun kjøpe smålego fremover. Om noen år, så kan han selge disse legoene med bruksanvisning for å kjøpe seg spill og diverse 😀

Anonymkode: ff08f...01e

Skrevet

Vi kjøpte noen ekstra hyller og satte opp fra gulv til tak på en del av en vegg. Plass til massevis av ;Lego-byggverk. De står faktisk ennå selv om de svært sjelden bygger Lego lenger, så de liker tydeligvis å se alt de har bygget og jeg synes det ser ganske fint ut selv. :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...