Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! 😄

Har dere tips til gode shampo og balsam som gir fukt, men som ikke er tyngende? Får så raskt fett hår, har typisk nordisk slett hår. Vurderer volum shampoo, men det tørker ut håret fryktelig mye.

Disse er de jeg har brukt til nå som jeg ikke er så veldig fornøyd med:

- Marocconoil: får fett hår etter jeg har dusja

- redken all soft: gjør ikke særlig mye underverk for håret

- joico k-pak

- Maria Nila repair: gir meg ingenting

Ellers er jeg ute etter merker som faktisk gjør godt for håret og ikke de man finner på butikken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, de i dagligvare butikkene fungerer ikke for meg heller. Hvis du har fett hår, kan det også være lurt å ta en pause fra balsamen i en periode? I tillegg kan også feil bruk være en årsak (at man ikke får ut all såpen eller bruker balsamen i hodebunnen). Da jeg begynte med sjampoene fra The Body Shop (for fett og normalt hår), spesielt Lemon body og hair, har jeg ikke brukt noe annet! Den er helt magisk for mitt hår, lukter godt og håret blir ikke noe tungt. Trenger ikke noe balsam, og håret mitt er like rent etter to-tre dager, kan gå nesten en uke uten å vaske håret på nytt med den.😊

AnonymBruker
Skrevet

Bruk spray balsam istedenfor. Den gir ikke fett og tungt hår 

Anonymkode: dccce...7e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker shampoo og balsam uten silikon, holder mye lenger  eks define sin.

Anonymkode: 41546...2c8

Skrevet (endret)

OUAI Detox Shampoo. Thank me later.

Anbefaler å se denne videoen: 

Endret av Stellia
AnonymBruker
Skrevet

Har også problemer med fett hår. 
Når jeg går til frisør og spør så anbefaler de enten hodebunnsjamo mot fett hår eller volum sjampo.

Ligg unna sjampo for fukt og alt som heter noe med olje.

Du kan gå til LUSH, hvis det er det i nærheten av deg. De kan lage prøver til deg så du kan teste. Jeg har prøvd BIG, Wasabi og Rehab. Wasabi gir en prikkende følelse og er stimulerende på bunnen. Rehab skal funke mot fett hår men enkelte opplever å få veldig tørt hår.

KMS volume. Aussie Volume. KMS Consicous. Joico volume. The Scalpologist har en som heter noe med «oily hair». Fåes kjøpt på normal men har ikke prøvd den selv.

Anonymkode: 278e0...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...