Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen blir så dramatisk når han drikker. Kom hjem ganske full i går kveld. Tenåringen hadde besøk av venner så jeg så til mannen min at det var kanskje best at han la seg. Kan vøre flaut for gutten når pappa er full tenkte jeg. 

Men han satt seg på stua med headsett på og begynte å høre på musikk og synge. Ikke veldig høyt, men ikke veldig fint å høre på 😳. Da sa jeg at det var nok og at vi skulle legge oss.

Da fikk jeg ett foredrag.: du vet ikke hvor godt du har det med meg. Jeg får ikke gjøre noe som jeg vil. Bare finn deg en annen, så skal du få se hvordan han behandler deg. Når jeg er borte, så kommer du til å angre deg. Jeg forsvinner en dag 

Dette har jeg hørt i årevis. Vanlig at menn blir dramatisk når de drikker? 

Anonymkode: e8038...200

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en kjip kjæreste 

Anonymkode: 5125c...4ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så ekstremt Harry å drikke seg overstadig beruset når man er passert 25. Eneste unntak er utdrikningslag tenker jeg, men etter 30 er det også noe som bør foregå med visse grenser. 

Jeg ville aldri tolerert at mannen min drakk seg full nå, han er 37 og vi har 2 barn. Heldigvis klarer han fint å gå ut eller på fest og stoppe etter et par øl eller en whiskey. 

Æsj. 

Anonymkode: 52e1d...d11

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er så ekstremt Harry å drikke seg overstadig beruset når man er passert 25. Eneste unntak er utdrikningslag tenker jeg, men etter 30 er det også noe som bør foregå med visse grenser. 

Jeg ville aldri tolerert at mannen min drakk seg full nå, han er 37 og vi har 2 barn. Heldigvis klarer han fint å gå ut eller på fest og stoppe etter et par øl eller en whiskey. 

Æsj. 

Anonymkode: 52e1d...d11

Han var ikke overstadig beruset, men du hørte det når han snakket og var litt ustødig. 

Jeg tenkte mest på gutten jeg da. Men kanskje jeg er skadet etter en oppvekst med mye alkohol 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en umoden drittsekk. Komme hjem full tidlig på kvelden, oppholde seg med tenåringer. True med selvmord? For en dust 

Anonymkode: 6b99b...8fa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han var ikke overstadig beruset, men du hørte det når han snakket og var litt ustødig. 

Jeg tenkte mest på gutten jeg da. Men kanskje jeg er skadet etter en oppvekst med mye alkohol 

Det er jo du som har erfaringen. Stol på den, og magefølelsen. Snakker dere noen gang om det han sier som full, - når han er edru? 

Jeg hadde ikke tolerert om min mann viste seg sånn for mine barn. Han kan gjerne drikke (nå skjer ikke det så ofte), men hvis han lar alkoholen gå ut over barna på noe som helst vis (inkluderer bakrus), så får han høre det.

Anonymkode: 46c79...6c7

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mannen blir så dramatisk når han drikker. Kom hjem ganske full i går kveld. Tenåringen hadde besøk av venner så jeg så til mannen min at det var kanskje best at han la seg. Kan vøre flaut for gutten når pappa er full tenkte jeg. 

Men han satt seg på stua med headsett på og begynte å høre på musikk og synge. Ikke veldig høyt, men ikke veldig fint å høre på 😳. Da sa jeg at det var nok og at vi skulle legge oss.

Da fikk jeg ett foredrag.: du vet ikke hvor godt du har det med meg. Jeg får ikke gjøre noe som jeg vil. Bare finn deg en annen, så skal du få se hvordan han behandler deg. Når jeg er borte, så kommer du til å angre deg. Jeg forsvinner en dag 

Dette har jeg hørt i årevis. Vanlig at menn blir dramatisk når de drikker? 

Hvis han bare var småfull, og dette er alt, så er dette bare søtt.

• Liker 2
Gjest Krokanrullene
Skrevet
Olaug Olsen skrev (6 minutter siden):

Hvis han bare var småfull, og dette er alt, så er dette bare søtt.

Søtt er det ikke å true med selvmord eller å dra. Ubehagelig og barnslig vil jeg heller kalle det 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også blitt forbanna om min mann bestemte at "nå er det nok, nå skal vi legge oss du får ikke høre på musikk og synge lavt med selv om du har lyst, fordi jeg sier at vi skal legge oss". Da hadde jeg nok fort blitt ganske trass også. 

Jeg hørte på musikk i headphones og synger med mens jeg vasker og rydder, helt edru. Ungene mine synes av og til det er kjipt og litt flaut om de spiller med venner som hører meg f.eks, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg synger som jeg vil i mitt eget hus! 

Anonymkode: 66657...ee3

• Liker 4
Skrevet

Synes du gjorde det rette siden tenåringen hadde besøk av venner. Handler jo også å ta hensyn til vennene også, og siden de ikke kjenner pappaen som dere gjør så kan jo det oppleves ubehagelig for noen. Hadde en onkel som var ofte beruset på familiebursdager og det var for mange veldig ubehagelig selvom han ikke oppførte seg noe stygt i det hele tatt, men det ble litt for mye av han. 

Er jo ekstremt umodent å oppføre seg slik bare en så liten bagatell. Er jo så klart deres hus men er vel lov å ta seg litt i nakken når barnet har besøk av venner

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg er ikke så overrasket over at du har en slik bakgrunn. Jeg har en helt annen bakgrunn og jeg lurte på hvorfor i all verden dette har skjedd flere ganger da jeg leste HI. Hvis det hadde skjedd én gang hos oss så hadde jeg spekulert på hva som foregikk. Det hadde vært som å ha fått et romvesen inn i huset. Men det hadde ikke skjedd mer enn en gang, jeg vil ikke ha et sånt hjem, og det skal ikke barna mine ha heller.

Er det mulig at du ikke er skadet i den forstand at du er overfølsom, men at du er preget sånn at du på et eller annet nivå tenker at du ikke kan forvente mer?

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt i at han sitter i stua litt full og synger litt?

Er ikke det greit for tenåringene ser at pappa er bare et menneske? 

Hvorfor må han gå å legge seg sammen med deg? 

Han truer ikke med selvmord, han opplyser deg om at han vil ut av forholdet. Jeg regner med at det er ungene som holder han igjen. 

Ta til deg det han sier til deg, for det er nok slik han opplever deg. 

Anonymkode: 0b6b4...c23

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vondt for barn og unge når en forelder blir som mannen til TS i fylla. De føler seg utrygge. 

At det skjer foran venner, er veldig skamfullt.  

Anonymkode: 67738...9fd

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han truer ikke med selvmord, han opplyser deg om at han vil ut av forholdet. Jeg regner med at det er ungene som holder han igjen. 

Jeg synes ikke man bør flashe fylla si foran barn. Men jeg synes også det er harry å drikke seg full når man er godt voksen. Jeg hadde ikke giddet å være sammen med en slik mann. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Krokanrullene skrev (2 timer siden):

Søtt er det ikke å true med selvmord eller å dra. Ubehagelig og barnslig vil jeg heller kalle det 

Truet han med det da?

Anonymkode: 5eb29...17a

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han? Jeg har sett politifolk uttale seg i media om hvem som er verst ute på byen, typisk i julebordssesongen, og det er godt voksne menn. De er selvfølgelig ikke de eneste som blir beruset, men de er de mest atale om de får tilsnakk pga. fylla si: "Hvordan våger du å si noe slikt til meg? Vet du ikke hvem jeg er? Hvem er du som tror du bare kan komme her og komme her? Jeg er voksen og gjør hva faen jeg vil!" og så videre.

Det er som om de har havnet i en trassalder der de krever å gjøre som de vil, og får tilsvarende trassanfall når andre reagerer. Ikke sjelden har de et alkoholproblem de hater å få påpekt.

Anonymkode: e9dee...14e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva som er galt med at han sitter full i stua og synger når sønnen har besøk? Alt. I den alderen er man gjerne flau over foreldrene uansett, hvordan tror du det er for tenåringen når faren i tillegg er full og synger stygt foran vennene? 

Ærlig talt, det der er tåpelig oppførsel.

TS, hva sier mannen din når du snakker med ham om det når han er edru?

Skrevet

Eksen min fabler i vei om alle våpnene han har skjult rundt om kring og hvordan han kan få gud og hvermann drept med dem osv. Menn og alkohol altså 🤦

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

Hva som er galt med at han sitter full i stua og synger når sønnen har besøk? Alt. I den alderen er man gjerne flau over foreldrene uansett, hvordan tror du det er for tenåringen når faren i tillegg er full og synger stygt foran vennene? 

Ærlig talt, det der er tåpelig oppførsel.

TS, hva sier mannen din når du snakker med ham om det når han er edru?

I tillegg er jo tenåringen i den alderen der han er svært påvirkelig og akkurat begynt å utforske alkohol. En full far i stua er ikke akkurat så veldig bra forbilde. 

Anonymkode: 80393...6fe

• Liker 4
Gjest Krokanrullene
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Truet han med det da?

Anonymkode: 5eb29...17a

“Når jeg er borte, så kommer du til å angre deg. Jeg forsvinner en dag “

Jeg tolker det sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...