AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #1 Skrevet 16. juli 2022 Jeg har et hjemme-kit med shellac, og har prøvd ulike typer shellac. Men fargen sitter aldri lenge, er jo derfor jeg vil bruke shellac - for at det skal vare lenge. Jeg klarer aldri å spare lengden på neglene, og vil derfor at lakken skal motvirke at de knekker og fliser opp. Men fargen løsner etter et par dager bare. Altså, den kan rett og slett bare «peales» av. Fargen er som sånne små gummiflak som jeg lett kan rive av. Har dere noen tips til å få fargen til å sitte lenger? Følger instruksjonen steg for steg og bruker selvfølgelig lampe for å herde fargen. Siste merket jeg prøvde nå kjøpte jeg fra bodygreen etter å ha søkt opp gamle kg-innlegg hvor flere anbefalte å kjøpe shellac fra denne nettsiden. Anonymkode: d710a...2a3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #2 Skrevet 16. juli 2022 Da er de ikke herdet nok. Mest sannsynlig pga et for tykt lag. Det er bedre å ta tynne lag, herde godt og så heller flere lag. Og forarbeid er viktig. Peppe med primer, passe på at det ikke er olje på neglene. Anonymkode: 97621...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #3 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er de ikke herdet nok. Mest sannsynlig pga et for tykt lag. Det er bedre å ta tynne lag, herde godt og så heller flere lag. Og forarbeid er viktig. Peppe med primer, passe på at det ikke er olje på neglene. Anonymkode: 97621...7b4 Ja, kanskje jeg har på for tykt lag! Er vel bedre å ta flere tynne lag, herde mellom hver gang? Jeg skal prøve meg igjen og prøve å få laget så tynt som mulig. Nå har jeg bare prøvd flere forskjellige merker… Men jeg prepper med primer og passer på at det ikke er olje på neglene, ja. Takk for tips! Kan jeg forresten spørre hvor lenge dine negler holder seg når du legger shellac selv? Og bruker du hansker når du tar oppvasken og lignende? Anonymkode: d710a...2a3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #4 Skrevet 16. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Da er de ikke herdet nok. Mest sannsynlig pga et for tykt lag. Det er bedre å ta tynne lag, herde godt og så heller flere lag. Og forarbeid er viktig. Peppe med primer, passe på at det ikke er olje på neglene. Anonymkode: 97621...7b4 Dette ja. Mine varer så lenge jeg ønsker, dvs at jeg alltid kommer til punktet hvor jeg ønsker å gjøre det på nytt fordi neglene har vokst for mye og det ser stygt ut. Etter 3-4 uker har neglesengen vokst så mye at det er veldig synlig, og da må jeg fjerne og ta på på nytt. Bruker ikke hansker ved oppvask og svømmer mye i klorvann. Det sitter som støpt. Anonymkode: 78201...ea4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #5 Skrevet 16. juli 2022 Tok Shellac i salong som falt av etter en uke. De sa at noen negler er mer oljete en andre og anbefalte rubbing. Anonymkode: c12e4...3f4
Fjaselina Skrevet 16. juli 2022 #6 Skrevet 16. juli 2022 Eg har 10 dagar gamle negler, er skuffa over at det ikkje ser bedre ut. Neglesalong som la shellac på mine negler, uten støp av ekstra lengde etc. Ser fint ut på neglene og tuppene, men det løsnar frå neglerot-sida. Eg prøvde å legge på eit lag innerst for å motarbeide vidare løsning. Andre med erfaring som kan gje råd?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #7 Skrevet 16. juli 2022 Det er superviktig at gellakken ikke kommer borti huden rundt neglen. Gjør den det løsner den raskt. Hos meg varer den til den vokser ut så mye at det ikke er pent lengre. Anonymkode: 8f9fd...1ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå