Gå til innhold

Hadde en første date i går, og han sa han hadde blitt glad i meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selve daten gikk kjempebra men han virker litt for intressert. Han sa han hadde begynt å bli glad i meg og sa at han har på følelsen av at dette kom til å vare. Jeg er litt usikker fortsatt og har kanskje ikke lyst til å være kjærester mer venner med han. Hva gjør jeg nå? Vil jo ikke knuse han når har har så høye forhåpninger.

Anonymkode: 7185e...686

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du knuser han ikke, han kjenner deg ikke godt nok til å bli knust.

Anonymkode: a85b5...0c1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å være ærlig med engang, si det som det er at du bare har vennefølelser. Jo fortere du sier det jo bedre,  både for din egen del men ikke minst for han som håper på noe mer.

Anonymkode: f3548...c66

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Yikes, løp.

Anonymkode: 323d9...607

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bedre å være ærlig med engang, si det som det er at du bare har vennefølelser. Jo fortere du sier det jo bedre,  både for din egen del men ikke minst for han som håper på noe mer.

Anonymkode: f3548...c66

Er det greit å si dette over melding eller burde jeg vente til jeg ser har i morgen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selve daten gikk kjempebra men han virker litt for intressert. Han sa han hadde begynt å bli glad i meg og sa at han har på følelsen av at dette kom til å vare. Jeg er litt usikker fortsatt og har kanskje ikke lyst til å være kjærester mer venner med han. Hva gjør jeg nå? Vil jo ikke knuse han når har har så høye forhåpninger.

Jeg hadde løpt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Prøver18 skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde løpt

Ikke vært venner heller?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det greit å si dette over melding eller burde jeg vente til jeg ser har i morgen?

Si det over melding. Du har vært på én date, dere er ikke kjærester og du har ikke forpliktelser ovenfor han.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt en melding og sagt at jeg ikke følte på den samme kjemien. Avlyste en date en gang da han etter at vi hadde tekstet i ei uke fortalte meg at han var forelska i meg.  I hadde ikke møtt hverandre engang  

Anonymkode: 732dc...939

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke vært venner heller?

Han er jo ikke interessert i deg som venn, og da er det ikke i noens interesse at dere fortsetter kontakten. Du tenker kanskje du er snill som ikke kutter kontakten helt, men det er å gjøre dere begge to en bjørnetjeneste. Han vil alltid håpe det skal bli noe mer, og bli bitter på deg.

Anonymkode: f70ad...23a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

3C15B2B8-9565-403F-ADDC-FB9EA9246FF6.jpeg

Anonymkode: d01ec...e56

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var akkurat som den mannen på date for litt siden. Var veldig interessert i en jente og det merket hun godt.  Endte med en kontant avvisning på slutten.

Har ikke vært på så mange dater før. Er det en fordel for en mann og ikke vise så mye følelser på første date?

Jeg føler det er mange likhetstrekk mellom vår date og deres date. Et spørsmål: Har han sjanse og snu avvisningen hos deg viss han endrer taktikk?

Anonymkode: fd132...d41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke vært venner heller?

Selvfølgelig skal du ikke være venner med han? Hvorfor i all verden skal du prøve å være venner med en praktisk talt fremmed person du har vært på én date med, og som har gjort det klart at han er romantisk/fysisk interessert i deg? Det er ikke et godt grunnlag for et trygt, stabilt vennskap. Du tror kanskje at å tilby et vennskap vil mykne slaget av en avvisning, men det vil det ikke. Avvisning er kjipt uansett, men skal man fortsette som venner, så vil avvisningen vare og vare og vare. Bedre å kutte kontakten helt, for dere begge. 

Bare skriv en melding til han. Dere har bare vært på én date, så det er ingen grunn til å møte han for å "slå opp".

"Hei! Det var veldig trivelig å møte deg i går. Du virker som en veldig flott person, og jeg hadde en fin kveld. Dessverre føler jeg at vi manglet kjemi, og derfor tenker jeg at det er best å avslutte det her. Ønsker deg alt godt og lykke til videre!" 

Om han er en grei fyr, så vil han ta avvisningen på strak arm og takke for seg. Jeg mistenker at han ikke kommer til å ta det så godt, ut i fra hovedinnlegget ditt. Han vil nok prøve å overbevise deg om å møtes igjen, gi han én sjanse til, eller til og med foreslå et "vennskap". Ikke svar han. Må du svare, så skriver du bare "beklager, jeg er ikke interessert", og ikke noe mer. Dere har bare vært på én date, så du har ingen forpliktelser og trenger ikke å forklare deg eller unnskylde deg. Kjemien er ikke rett, og det er det. 

Vil nevne at jeg tror du har gode instinkter. Du plukket opp noe rart ved denne fyren og ønsker å avslutte datingen. Lytt til magefølelsen. Ditt eneste problem er at du prøver å være for snill ved å vurdere å tilby et vennskap. Du skylder ikke noen noe som helst, og du har full rett til å avslutte kontakten med hvem du ønsker. 

Anonymkode: f7fa7...4fb

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var akkurat som den mannen på date for litt siden. Var veldig interessert i en jente og det merket hun godt.  Endte med en kontant avvisning på slutten.

Har ikke vært på så mange dater før. Er det en fordel for en mann og ikke vise så mye følelser på første date?

Jeg føler det er mange likhetstrekk mellom vår date og deres date. Et spørsmål: Har han sjanse og snu avvisningen hos deg viss han endrer taktikk?

Taktikk? Det er ikke snakk om et spill.

Anonymkode: 732dc...939

• Liker 5
Skrevet

Ok, men var dere gode venner fra før?

Hvis ikke: løp som bare F. A. E. N. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På første date skal man selvfølgelig ikke si ting som "jeg har begynt å bli glad i deg". Det er ikke følelser, det er et tydelig tegn på at noen har bygd opp forventninger og fantasier i sitt eget hode om en person de ikke kjenner. Om noen hadde sagt det til meg på første date, så hadde jeg løpt.

Hva man kan vise av følelser på første date: attraksjon (lett flørting), interesse i daten's liv, hobbier osv. Vise med kropp, humør og ord at man har en fin kveld og trives i selskapet til daten. 

Anonymkode: f7fa7...4fb

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som ofte er litt interessant er at kvinner er mer nysgjerrig på han mystiske, eller han de er usikker på å få enn han som viser interesse, er høflig og snill. Hvorfor? 

Han som alltid er tilgjengelig og på er jo bare der uansett. Han kan de bare ta kontakt med nårsomhelst, så står han der som en lydig hund foran døra. Han kaster alt av egne planer for å være hos henne. Det er enkelt. Hun får ikke respekt for han. 

Så har du han som gir litt faen, kommer og går som han vil. Han følger ikke hennes regler. Han følger sine egne. Han har sitt eget liv og kaster ikke bort alt av sine planer for å gjøre henne til lags. Det er han som er sjefen og hun må jobbe for å få han. Hun vet ikke hvor hun har han og det gjør henne nysgjerrig. 

Legg merke til hvor mange tråder det er her hvor kvinnen lurer på hvor de har han, hvorfor han ikke svarer, hvorfor de ikke har hørt noe, hvorfor han gjør sånn og sånn. Du skjønner at vi snakker om type to. Jeg tror ikke type to er på kvinneguiden og bruker like mye tid på å tenke over dette. 

Du finner ikke mange tråder her om den snille mannen de datet som var så gira og på, ga så mange komplimenter, sendte masse meldinger, svarte på sekundet, og ville være med henne hele tiden. 

Anonymkode: 6ec07...5de

AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (14 minutter siden):

Ok, men var dere gode venner fra før?

Hvis ikke: løp som bare F. A. E. N. 

Vi startet å prate på onsdag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Om det var noen tvil. 

6my2dm.jpg

Anonymkode: 6ec07...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...