Gå til innhold

Forhold født i utroskap og sosiale medier, masse likes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen på jobben min som ble par etter flere års flørting til slutt utroskap. Begge var gift/samboere tidligere med 2 og 2 barn hver i fra tidligere forhold. Jeg syns nok synd i partneren deres mens utroskap pågikk.

Når de endelig var fri flyttet de sammen dro på en eksotisk sydentur og postet fine bilder på sosiale medier (begge er pene mennesker). Det som overrasker meg er alle likes og fine kommentarer, tror det ble ca 600-700 likes på alle disse facebook bildene og hundrevis med kommentarer med hjerter og lykkeønskninger.

Er folk helt ukritiske til at dette var et forhold født i utroskap? Tenker ikke folk på de stakkars ex partnere og barna oppi det hele. 

Anonymkode: a1f71...16a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de først har gjort det slutt på hver sin kant og nå er «lovlig» sammen så får de vel få lov til å være glad - det er ikke en synd å forelske seg..

Anonymkode: 6b514...b17

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis de først har gjort det slutt på hver sin kant og nå er «lovlig» sammen så får de vel få lov til å være glad - det er ikke en synd å forelske seg..

Jeg er enig i dette. Måten det ble gjort på var feil, men det betyr ikke at kjærligheten deres er feil. Mennesker gjør ofte feil valg før de forstår hvordan de bør leve for å være seg selv fullt og helt. 

Når det gjelder ekspartnerne, så har jeg likevel masse sympati for dem. Jeg har empati og omsorg nok til å klare å føle på flere ting samtidig; jeg føler med den smerten de har gått gjennom, samtidig som jeg ønsker paret alt godt. Det ene utelukker jo ikke det andre.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ganske usannsynlig at alle de 600 vet at forholdet startet da de var gift på hver sin kant. 

Anonymkode: 815c2...2fd

• Liker 6
Skrevet

Uff. Mannen til en venninne startet et forhold, var vel sammen noen måneder før venninnen min fikk vite det. Jeg kjenner tilfeldigvis den nye også, og følte meg kvalm da de annonserte forholdet på sosiale media. Klarte ikke å trykke liker.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner nesten med at alle de hundre menneskene ikke vet hvordan forholdet deres startet. Og dem som vet, ja, man slutter ikke å bry seg om mennesker selv om de er drittsekker.

Eksen min var utro mot meg. Som søsteren hans sa til meg: "jeg forsvarer ikke det han har gjort, men han er tross alt broren min". Hadde min venninne vært utro mot sin mann, hadde jeg sagt akkurat hva jeg mente om det til henne, men hadde ikke kappet hånda av henne fordi. 

Anonymkode: 26929...ddc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er vel ganske usannsynlig at alle de 600 vet at forholdet startet da de var gift på hver sin kant. 

Anonymkode: 815c2...2fd

Ja, de ser vel bare to pene mennesker som stråler av kjærlighet med vakkert bakgrunn..."like". Pene mennesker får automatisk flere likes, samme hva dem gjør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

🤮

Anonymkode: 27257...12b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert alle som klikket like visste om hvordan de startet, og begge vil jo ha venner på hver sin kant som ble med dem videre etter bruddet, og folk som heier på kjærligheten. Synes egentlig det er litt sært av deg å tro at mennesker pleier å bli boikottet av alle de kjenner om de er utro.

Litt enig i at det er usmakelig å poste bilder hvis det er veldig raskt etter bruddet. Hadde jeg startet et forhold på den måten, hadde jeg nok ikke postet noe som helst om det på sosiale medier på flere år.

Anonymkode: 1e96f...7ab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Svigerfar og nåværende kone var utro med hverandre. Men det er 15+ år siden og de har vært sammen siden så det er ikke så mye styr rundt det nå lenger.

Anonymkode: e3df4...776

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg var forlovet med to damer samtidig, i hver sin by, og damene fant ut av det med hverandre. Etter denne fadesen tok de fleste av hans venner avstand fra han, og damene stakk de også!

Gjest Ghostface
Skrevet

Bryr meg heldigvis ikke om sosiale medier. Har ikke brukt fb på 6-7 år ..

Skrevet

Jeg synes man bør ligge litt lavt når forhold har startet på en måte som har vært veldig vanskelig for mange rundt.

For noen få år siden ble en bekjent av meg sammen med ny dame mens han fremdeles var gift med en som fikk hjerneslag i svært ung alder og som bodde  på pleiehjem.

Jeg unnet ham kjærligheten, for han var fremdeles ganske ung, men syntes det var respektløst at han og den nye delte masse forelsket-bilder i sosiale media.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Virker som folk stortsett ikke bryr seg om utroskap i dag, når man får så mye likes uansett...jeg synes helt klart man bør ligge lavt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2022 den 9.44):

De bretter ikke slikt ut på sosiale medier så barn og familie får gnidd inn at de nettopp har ødelagt familien sin?!! Ikke normale folk gjør slik, hvertfall! 

Ellers, TS, så kan det være alle disse menneskene ikke vet hva som har skjedd i forkant, og derfor liker osv

Anonymkode: d4a56...1b7

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene - hvem er det som bryr seg om at lykkelige mennesker får likes på facebook? Det er da bare å slutte å følge dem for de som ikke er interessert. 

Anonymkode: 42ac4...62e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

En bekjent av meg var forlovet med to damer samtidig, i hver sin by, og damene fant ut av det med hverandre. Etter denne fadesen tok de fleste av hans venner avstand fra han, og damene stakk de også!

bullshit.

Anonymkode: fb3bf...126

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...