Gå til innhold

tilbakedatert sykemelding 1 mnd for sent, når kan jeg søke sykepenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Legen har glemt og sende ut sykemelding for en mnd siden, trodde alt var i orden nå når jeg skulle inn og sende søknad om sykepenger. Så nå må det fikses på mandag. Men siden det er over tiden, kan jeg søke sykepenger med en gang sykemeldingen er ordnet? 

om noen har erfaring med dette. 

Anonymkode: d887d...b67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søknad om sykepenger kommer inne på nav.no den dagen sykemeldingen går ut (eller dagen etter, husker ikke helt eksakt). Søknaden kan da fylles ut og sendes inn.

Anonymkode: 6ef6b...9a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Søknad om sykepenger kommer inne på nav.no den dagen sykemeldingen går ut (eller dagen etter, husker ikke helt eksakt). Søknaden kan da fylles ut og sendes inn.

Anonymkode: 6ef6b...9a6

Men sykemeldingen skal i teorien gå ut idag, men jeg har ikke fått denne sykemeldingen og den må da bli tilbakedatert. Så vet ikke om det er andre regler da eller om det går for det samme 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men sykemeldingen skal i teorien gå ut idag, men jeg har ikke fått denne sykemeldingen og den må da bli tilbakedatert. Så vet ikke om det er andre regler da eller om det går for det samme 😅

Den må først registreres i systemet. Dvs legen må sende den inn. Du må logge deg inn på nav og fylle ut det du skal for å aktivere sykemeldingen. Du vil da få beskjed av nav når du kan søke om sykepenger dvs når sykemeldingen går ut. Om legen ordner det mandag og daterer siste sykemeldingsdag mandag kan du søke om sykepenger tirsdag.

Anonymkode: 49a73...202

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...