Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det gode jobbmuligheter? Hvilke ingeniører vil vi trenge nå og i fremtiden?

Anonymkode: 11e01...8ee

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bygg, elektro og maskin. Der er etterspørselen størst.

Anonymkode: 623c7...5f5

AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer du sansynligvis til å få masse svar som «nei, ingeniører blir automatisert bort, vi trenger flere sykepleiere».

Men ja, det er gode jobbmuligheter. Jeg er utdannet innenfor bygg, og på min arbeidsplass sliter vi med å få tak i folk med riktig utdannelse. Det er faktisk blitt en kjempeutfordring, og vi er langt fra de eneste med samme problemet. Det utdannes ikke nok folk, og det er en skrikende ingeniørmangel i mange bransjer som har vedvart i mange år. 

Vil tro jobbmulighetene er gode innenfor andre ingeniørretninger også

Anonymkode: 673e1...cff

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og samboeren min er maskiningeniører og vi føler vi får jobbtilbud kastet etter oss for tiden. Men vi bor i den maritime klyngen på Sunnmøre, så her er behovet skyhøyt for tiden. Ser stadig nye relevante jobbutlysninger. Man kan jobbe med så mangt, f.eks så jobber jeg med design, tegning og styrkeberegning av diverse store komponenter om bord i fiskebåter, mens samboeren min nettopp ble prosjektleder (som relativt nyutdannet!)

Anonymkode: 211d0...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Stor etterspørsel etter maskinister (marine engineering) ihvertfall.. Hele markedet er støvsugd.

Anonymkode: fb1d8...35b

AnonymBruker
Skrevet

Stor etterspørsel ette VA og veg/trafikk der jeg bor

Anonymkode: 473d5...fe9

AnonymBruker
Skrevet

Bransjen skriker etter ingeniører innen elektro (elkraft), automasjon, maskin og marine. Det er skikkelig vanskelig å få tak i gode folk. 

Anonymkode: 0ec64...1fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som nevner data her... Men tror bygg og data er det størst behov for.

Anonymkode: d4bfd...50f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sivilingeniør elkraft. Markedet for ingeniører svinger, så veldig avhengig av hvordan markedet er når en går ut. I perioder er det mangel på ingeniører og de fleste får jobb før de en ferdig utdanna, så kan det komme en dip i markedet og det er vanskelig å gå jobb. Men det pleier å ordne seg i løpet av 1-2 år. Har jobbet med flere som har jobbet som f.eks. lærervikar en stund før de fikk relevant jobb. 

Kan være lurt å velge en retning som dekker flere bransjer.

Anonymkode: 34b71...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er Siv ing og kan si det svinger veeeeldig. Ikke lenge siden forrige Ukrainakrise i 2014 var det vel og oljeprisen falt som en stein etter det og mange ledige og permitterte.

Anonymkode: 0bd71...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...