Gå til innhold

Ble du forelsket i kjæresten/samboeren din med en gang, eller tok det tid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Følte du det sa *poff* med en gang, eller trengte du litt tid for å få følelser fra dere begynte å holde på med hverandre, før dere ble sammen?

Anonymkode: 3f348...908

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er i dag gift med en jeg var forelsket i i ungdomsårene. Vi ble aldri sammen da, men var kun venner. Så møttes vi igjen etter ti år og begynte å henge sammen/ligge. Poff så ble jeg gravid, og nå er vi altså gift. Jeg har likevel aldri hatt noen stormforelskelse i ham i voksen alder. Men har mange veldig sterke og stabile følelser «i bunnen» som for meg oppleves mye større og tryggere. Jeg synes absolutt han er kjekk! Men har ikke siden vi var 15-16 år vært sånn forelsket at jeg mistet matlysten og bare tenkte på ham. 😄 

Anonymkode: fee85...9a8

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte en stund. Delvis fordi det ikke var så lenge siden det ble slutt med eksen, og de følelsene var seige. Og delvis som en slags forsvarsmekanisme fordi han var så usannsynlig kjekk. Husker jeg var livredd for å falle for han for fort, for jeg var sikker på at han var milevis unna min liga, og jeg var redd for å investere for mye i det i tilfelle han skulle ghoste meg. Datingmarkedet skremte meg, jeg hadde hørt for mange skrekkhistorier både fra venner og kg ;)

Anonymkode: f9e2e...cc6

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes han var flott fra starten av, men jeg trenger tid før det ble følelser og forelskelse. Kanskje et halvt år 😄 

Anonymkode: d174b...423

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble litt betatt med det samme, men det å utvikle dypere følelser har gått gradvis. Merket det faktisk med det at jeg etterhvert kunne bli sint på ham og vise det. 

Anonymkode: 3825d...17d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er i dag gift med en jeg var forelsket i i ungdomsårene. Vi ble aldri sammen da, men var kun venner. Så møttes vi igjen etter ti år og begynte å henge sammen/ligge. Poff så ble jeg gravid, og nå er vi altså gift. Jeg har likevel aldri hatt noen stormforelskelse i ham i voksen alder. Men har mange veldig sterke og stabile følelser «i bunnen» som for meg oppleves mye større og tryggere. Jeg synes absolutt han er kjekk! Men har ikke siden vi var 15-16 år vært sånn forelsket at jeg mistet matlysten og bare tenkte på ham. 😄 

gresset var aldri grønt på andre siden?

Anonymkode: e7f8a...6d7

AnonymBruker
Skrevet

da jeg var 21 falt jeg for en ut fra hvordan han så ut, alt var så enkelt da.

da jeg var 26 måtte mer til enn utseende. det tok tid før jeg ble ordentlig kjent til å føle meg trygg

da jeg var 30 var jeg litt nedenfor i livet og hadde nettop slått opp med han jeg sist var sammen med. utseende spilte ingen rolle, tok nesten 1 år før jeg følte jeg kunne ha forhold til han

nå er jeg 34 og har så å si gitt opp dating, men det betyr ikke jeg ikke er åpen til noen, har ingen store krav, ut ifra at han bryr seg om meg. tror da jeg må ha masse tid før jeg går inn i forhold igjen

Skrevet

Det sa nok pang ganske fort, men det er klart det er forskjell mellom interesse på de første datene til skikkelig forelskelse og deretter dypere følelser etterhvert som en lærer hverandre å kjenne 🥰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i tre forhold. Første med en tradisjonelt kjekk mann som jeg ikke var forelsket i, han var kjekk, men vi hadde null kjemi. Det varte ikke lenge, ble aldri forelsket i han. 

Neste heller ingen kjemi, kjekk fyr det også.

Neste "puff" forelsket og bra kjemi, han er ikke sånn tradisjonelt kjekk, men det var bare noe der... Jeg tror man må ha litt sånn "puff" følelse og kjemi for at forholdet skal vare.

Skjønner ikke helt det når det sies at det tar tid. For meg har det ikke hjulpet med tid, er forelskelsen ikke der, så kommer den ikke senere heller etter min erfaring. 

Anonymkode: 6afbf...fc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble betatt den kvelden vi møttes. Og var betatt frem til det ble ordentlige følelser. Men det var av og på og han ville egentlig ikke ha noe forhold (nylig kommer ut av et), men etter 2 år med av og på flytta vi sammen og fikk barn. Vært veldig stabilt siden vi bestemte oss for å flytte sammen. 

Anonymkode: 04989...30d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke umiddelbar forelskelse nei, fordi vi egentlig var enige om å ikke innlede noe seriøst der og da (var ingen av oss som trodde vi var klare for det). Men betatt var jeg jo, jeg syns han var utrolig kjekk og ålreit som person, og vi hadde det utrolig morsom i lag. 

Så jeg ble ikke akkurat lei meg da han sa han hadde fått følelser for meg, og at vi enten måtte avslutte, eller date seriøst, og at han veldig gjerne ville gå videre med seriøs dating. ❤️ etterhvert lot jeg følelsene få spille ut, og jeg er utrolig forelsket i han enda, etter 5 år sammen. ❤️ 

Anonymkode: f7db0...922

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Falt nok med en gang ja, nå har vi vært gift i 36 år.

Anonymkode: a88ab...6bc

• Hjerte 2
Skrevet

Aldri blitt stupforelsket i noen. Men blir lett betatt og det har utviklet seg til forelskelse etter hvert noen ganger.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Falt hodestups ila en uke tror jeg🤣 

Skrevet

Jepp, ble betatt første gang jeg traff han 😍 Han MÅ jeg treffe flere ganger, tenkte jeg 😁

Skrevet

Vi var venner i mange år, så klart hadde et godt øye til han. Følelsene boblet over når han først tok initiativ. 

AnonymBruker
Skrevet

Med en gang med meg. Skikkelig sommerfugler i magen og enormt betatt! Helt oppslukt faktisk 😅 

Tok lenger tid før jeg virkelig elsket han da.

Han var betatt av meg også og var ganske på, men det tok tid før han fikk skikkelige følelser:)

Anonymkode: a658e...39d

AnonymBruker
Skrevet

Tok meg 10 år fra vi møttes til amors pil bare traff meg hardt. I dag er vi gift på 10'nde året. Jeg anbefaler virkelig å være venn en god stund før man evt går videre inn i et forhold. Verken jeg eller han var voksen nok den gang, men vi ble voksen sammen, på en måte selv om vi var godt inn i 20-årene. Vi kjente hverandres svakheter og styrker. Vi har et veldig stabilt forhold, han er min beste venn.

Anonymkode: 321e3...701

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa ja til at han kunne komme på kaffe, bare fordi ei venninne nærmest kakket meg over hodet og ga meg beskjed om å skjerpe meg. *ler* 

Og vi var dritnervøse begge to, og ingen av oss skjønner helt i dag hvor vi fikk motet fra. Etter et par timer måtte han dra fordi jeg skulle hente barn på skolen, og jeg gikk rett inn i mamma/hente/lage middag runden, og rakk ikke tenke stort mer. Før jeg fikk mld fra han to timer etterpå om takk for koselig møte og at han allerede savnet meg. Det fårete gliset jeg fikk da, det sa egentlig alt. 

Helgen etterpå fikk vi tilbragt hele helgen sammen, nå har det snart gått 4 år, og jeg blir fortsatt helt mo i knærne over hvor høyt jeg elsker han noen ganger. 

Anonymkode: 2b770...842

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

gresset var aldri grønt på andre siden?

Hadde flere langvarige forhold med andre mellom forelskelsen i ungdomsårene og da vi møttes igjen, og var stormforelsket i mange andre. Men likevel har det aldri føltes like rett som dette. Vi har mye mer til felles rent verdi-og personlighetsmessig enn jeg har hatt med noen av dem jeg har vært stormforelsket i. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...