Gå til innhold

Forstår menn at mange kvinner har brukt filter på bildene de legger ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så frustrert når jeg hører menn jeg omgås (og også min kjæreste) snakke om hvor fine damer det er på tv/ selfies og bilder i sosiale medier.

Jeg forteller at veldig mange av de damene de snakker om har filter, og hvis de ikke har filter så har de ofte vippe extensions og tykt lag med foundation/ concealer og rouge, eller er sminket av profesjonelle sminkører.

Damene har faktisk gjort en innsats for å se så bra ut som de gjør.

Det virker som en del menn tror at mange damer bare våkner opp om morgenen, og ser smashing ut.

Så sammenligner de sånne damer med for eksempel slike som meg som ikke bruker noen sminke utenom mascara/eyeliner/ litt solpudder om sommeren, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal sminke meg for at jeg skal se bra ut, men jeg gir litt blaffen også.

Jeg måtte bare få ut litt frustrasjon etter å ha sittet og hørt på menn på nachtspiel.

Anonymkode: af5b8...94e

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg blir så frustrert når jeg hører menn jeg omgås (og også min kjæreste) snakke om hvor fine damer det er på tv/ selfies og bilder i sosiale medier.

Jeg forteller at veldig mange av de damene de snakker om har filter, og hvis de ikke har filter så har de ofte vippe extensions og tykt lag med foundation/ concealer og rouge, eller er sminket av profesjonelle sminkører.

Det virker som en del menn tror at mange damer bare våkner opp om morgenen, og ser smashing ut.

Så sammenligner de sånne damer med for eksempel slike som meg som ikke bruker noen sminke utenom mascara/eyeliner/ litt solpudder om sommeren, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal sminke meg for at jeg skal se bra ut, men jeg gir litt blaffen også.

Jeg måtte bare få ut litt frustrasjon etter å ha sittet og hørt på menn på nachtspiel.

Vet ikke om jeg har lagt denne tråden igjen riktig forum...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk at mange menn ikke gjør det 😄 

Anonymkode: 9cf77...c12

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Kjæresten min liker ikke at jeg har lippgloss/ leppestift på meg, men jeg vet jo at han synes at det ser pent ut på andre damer.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse jentene det er snakk om er vel mer attraktiv enn deg uavhengig av om de har sminket seg eller ikke? Det skinner jo igjennom i tråden din at det er det du egentlig irriterer deg over. Menn klarer fint å se om noen har sminket seg eller ikke. Og vi ser relativt fort om noen er pen eller ikke. 

Anonymkode: 0a16c...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder ikke alle menn!- ikke alle er like god på og se "fake" tryner,  mens andre faktisk syns naturlig og ekte er best! Du virker jo også mye mer intr enn ei som må sminke seg hvert kvarter,  og bruker halve dagen på badet...- og utseendet er d viktigste i verden... Huffff- vil menn ha slike, så værsågod! MEN er ingen vits de klager til meg etterpå da!:p          

Anonymkode: 6849f...a39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Disse jentene det er snakk om er vel mer attraktiv enn deg uavhengig av om de har sminket seg eller ikke? Det skinner jo igjennom i tråden din at det er det du egentlig irriterer deg over. Menn klarer fint å se om noen har sminket seg eller ikke. Og vi ser relativt fort om noen er pen eller ikke. 

Ja? Du snakker på vegene av alle menn da eller? 😄 Synes ts har et poeng.

Anonymkode: 9cf77...c12

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ehhh nei det stemmer ikke. 

Anonymkode: a5e4f...f5a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de er generelt sett nokså naive til hvor store endringer filter kan gjøre.

Filter kan endre både kroppsform og ansiktsform helt. I tillegg til mye annet. Glatter ut hud. Forstørrer øyne. Lager smilemunn uansett hvordan munnen egentlig var på bildet. Osv osv

Rart de ikke reflekterer over hvordan ‘pene’ jenter i SoMe ser klin like ut?

Anonymkode: 711e1...5a6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig vet de det. Sminke har eksistert i sikkert 10000 år, det er ingen hemmelighet.

Anonymkode: 3b68f...77d

AnonymBruker
Skrevet

Menn er både dumme og slemme så nei de forstår ikke og de bryr seg ikke

Anonymkode: c1fa5...05f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eg tror at mange jenter/damer hadde blitt mer overrasket enn mange menn om å få denne informasjonen.

Anonymkode: 01023...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten, hvifor poster du dette i samliv og kjærlighetsrelasjoner?

Anonymkode: 01023...7a7

AnonymBruker
Skrevet

Tror du han forventer at det er naturlig da?

Effort is sexy som det sies. Du kan jo legge inn litt innsats også om du bryr deg. 

Anonymkode: 941a9...239

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De ser jo det om noen har tatt på seg disse vippene som man kan se på 100 meters avstand er fake. Og de skjønner jo at når huden til folk er "photoshoppa" både på bilder og i virkeligheten så er det filter eller sminke. Hvis ikke er han jo mindre begavet. Og hair extensions... Sorry jenter.... Men det synes lang vei... Ihvertfall mange av de!

Og TS det er jo DEG han er sammen med. Han VET at det andre er fake. Han vil ikke være sammen med en playboyplakat. Man er ikke sammen med den peneste jenta man til enhver tid har sjans på.

Anonymkode: be086...d45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hva slags menn du omgås, jeg opplever at menn skjønner dette godt, og blir irritert over det dersom de dater via nett/appear. Jeg liker smarte menn, og tiltrekker meg menn som liker naturlige jenter, så det gjør selvsagt noe med utvalget mitt.

Men har også en kompis som liker pyntejenter, som har sminka seg, og han vil heller ha fine silikonpupper enn litt slappe naturlige. Og han også ser jo lett hva som er fake, selv om han liker det. 

Anonymkode: 4e9b0...1c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke glem beauty apper som redigerer bort rynker og gjør øyne og munnen større..   

Anonymkode: 297bd...879

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De ser jo det om noen har tatt på seg disse vippene som man kan se på 100 meters avstand er fake. Og de skjønner jo at når huden til folk er "photoshoppa" både på bilder og i virkeligheten så er det filter eller sminke. Hvis ikke er han jo mindre begavet. Og hair extensions... Sorry jenter.... Men det synes lang vei... Ihvertfall mange av de!

Og TS det er jo DEG han er sammen med. Han VET at det andre er fake. Han vil ikke være sammen med en playboyplakat. Man er ikke sammen med den peneste jenta man til enhver tid har sjans på.

Anonymkode: be086...d45

Min søster har extensions i hår og på vipper, løsnegler, og ser alltid fresh og nydelig ut. Og dyre klær og vesker bruker hun også. Det folk ikke vet er at 41-åringen låner penger av moren vår hver måned fordi hun går tom når hår, vipper, extensions og botox koster 15000 hver eneste måned 🙊Og folk vet ikke at hun og ektemannen krangler daglig fordi hun bruker to timer hver morgen til å stelle seg, og en time etter jobb for å freshe opp hår og sminke. 

Helt greit alt sammen bortsett fra at jeg synes moren vår er teit som låner bort penger hver bidige måned. 😡

Anonymkode: 43fcf...75e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min søster har extensions i hår og på vipper, løsnegler, og ser alltid fresh og nydelig ut. Og dyre klær og vesker bruker hun også. Det folk ikke vet er at 41-åringen låner penger av moren vår hver måned fordi hun går tom når hår, vipper, extensions og botox koster 15000 hver eneste måned 🙊Og folk vet ikke at hun og ektemannen krangler daglig fordi hun bruker to timer hver morgen til å stelle seg, og en time etter jobb for å freshe opp hår og sminke. 

Helt greit alt sammen bortsett fra at jeg synes moren vår er teit som låner bort penger hver bidige måned. 😡

Glemte å skrive at min søster ser ut som et levende filter 😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Av å ha vært på X antall tinder dates kan jeg med hånden på hjertet si at jeg tar bildene med en klype salt. Dette er highlightsene på Instagram med riktig vinkel, riktig lys og gjerne retusjert og redigert til det ugjenkjennelige. 

Så jeg har lært. Om det virker for godt til å være sant osv. 

Jeg stemmer for flere bilder usminka og usensurert en mandags morgen! 😅 Vekk med krigsmalinga! 

Anonymkode: 5d5d5...771

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...