Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått selexid for UIV så sent som uke 37 i svangerskapet? 

Var på kontroll for 2 dager siden og det ble påvist blod i urin. Men siden jeg ikke hadde symptomer så var det visst ikke nødvendig med kur for UIV. Nå i dag har jeg blitt dårlig med svie, hyppig vannlating og magevondt. Har selexid liggende og tenkte å bare ta en 7 dagers kur? 

Anonymkode: 0e151...93a

AnonymBruker
Skrevet

Man tar da ikke medisiner som gravid uten å avklare det med lege først?

Anonymkode: 77b0f...728

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man tar da ikke medisiner som gravid uten å avklare det med lege først?

Anonymkode: 77b0f...728

Det er 3 typer antibiotika man får i graviditet for UIV. Chill. Tatt selexid flere ganger i svangerskapet. Bare lurte på om det var ok også i 3.trimester. Er litt forskjell på de ulike. 

Skrevet

Var på legevakta med UVI i uke 38+3. Fikk resept på selexid. 5 dagers kur med 3 tabeletter om dagen. Husker ikke styrke. Gjorde susen det! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
trinerandine skrev (11 minutter siden):

Var på legevakta med UVI i uke 38+3. Fikk resept på selexid. 5 dagers kur med 3 tabeletter om dagen. Husker ikke styrke. Gjorde susen det! 

Tenkte den var ok. Takk. 

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som har fått selexid for UIV så sent som uke 37 i svangerskapet? 

Var på kontroll for 2 dager siden og det ble påvist blod i urin. Men siden jeg ikke hadde symptomer så var det visst ikke nødvendig med kur for UIV. Nå i dag har jeg blitt dårlig med svie, hyppig vannlating og magevondt. Har selexid liggende og tenkte å bare ta en 7 dagers kur? 

Hvis du har uvi som gravid  så bør du sende urinprøve til dyrking for å sjekke om du trenger antibiotika under fødsel. Ikke ta antibiotika uten å undersøke med legeførst.

Anonymkode: 89d3e...2e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...